[AEON TÂN PHÚ] HR OFFICER – PERFORMANCE & TRAINING

Roles and responsibilities

Performance activity
– Organizing Briefing Session on Performance Management Process in preparation for 03 phases: Setting Goals, mid-year review, year-end review for all employees at GMS
– Provide ongoing support and explanation to employees on Performance Management process and follow-up to ensure effective and timely implementation of the process.
– Timely identify issues and propose remedies to ensure whole process is implemented properly and efficiently.
– Support all gather performance evaluation document & analyses its result

Employee Relation & Employee Engagement
– Work with Admin Dept. organizing Company events (Best Employee, Best Practice, Long Service, Teambuilding, …).
– Process Employee Engagement survey.
– Propose benefits & organize events and activities to connect employees.
– Communication from information, policies, decisions from PM HQ.
– Identify potential staff for succession planning purposes.

Rules and Regulations & training activities
– Participate in disciplinary action and report.
– Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.
– Check, monitor, remind and guide employees to follow the discipline rules and regulations.
– Train new staff orientation program.
– Train MBO content/ SAP SF for Store employees.
– Prepare logistics for training (book room & projector, send invitation, check attendance, make training report etc.) & conduct training.
– Train promoters on Store rules.
– Receive training request from Line Manager(s) and work with them to develop materials for training.

– Other tasks or responsibilities as assigned by Division Leader, HR Manager, Store Manager.

Requirements:

– Bachelors’ University degree in Human Resources or business-related field.
– 1-3 year related experience in HR.
– Good communication and problem solving skill.
– Computer literate (Word, Excel, Power point).
– Good command of English (verbal and written) is a plus.
– Be able to work at shift & on Public holidays

Please send CV to Ms. Duyên: hr.celadon@aeon.com.vn

Tel: (028) 6288 7711 – Ext: 295

[AEON TÂN PHÚ] THỰC TẬP SINH NHÂN SỰ

Mô tả công việc

 1.Tuyển dụng:

Hỗ trợ các hoạt động của quy trình tuyển dụng, bao gồm:

  • Thiết kế và lên nội dung cho dự án tuyển dụng
  • Liên hệ sơ vấn ứng viên, hẹn lịch phỏng vấn trực tiếp với ứng viên
  • Lên lịch cho các sự kiện tuyển dụng (Ngày hội tuyển dụng lớn)
  • Báo cáo & Nhập liệu,…

Hỗ trợ chuẩn bị các Ngày phỏng vấn, Đào tạo:

  • Hỗ trợ phối hợp với các bộ phận liên quan chuẩn bị cơ sở vật chất, hồ sơ liên quan
  • Hỗ trợ điều phối, hướng dẫn ứng viên/ nhân viên mới
  • Kiểm tra các hồ sơ chứng từ theo quy định

2. Các công việc khác theo sự phân công

Yêu cầu ứng viên

– Sinh viên năm 3, năm 4 thuộc các trường Đại học/Cao đẳng

– Thành thạo Microsoft Office

– Có tinh thần chủ động, học hỏi nhanh, giao tiếp tốt

– Ưu tiên các bạn có thể thực tập full – time

Quyền lợi

– Hỗ trợ bữa ăn canteen

– Hướng dẫn công việc chi tiết

– Xác nhận thực tập theo mẫu của công ty

– Hỗ trợ sắp xếp lịch làm việc phù hợp thời gian học

Cách thức ứng tuyển

Ứng viên quan tâm vui lòng gửi CV về email: hr.celadon@aeon.com.vn

[HCMC] PRODUCT QUALITY ASSURANCE MANAGER

MAIN DUTIES:

Business Planning:

  • Establishment of the strategies for Private Brand Food
  • Analyzing any situations, our degrees of presence, benefits and risks of results 
  • Proposing, officializing, implementing and executing PQA-related policies, regulations and operating systems

Duties and Authority of Execution:

  • Ensure all products having registration certificate according to Vietnam law before circulation into market
  • Ensure labels comply with Vietnamese Laws
  • Ensure product quality always steady
    + Manage processes of non-conformity and recall as well as destruction
    + Manage quality issues
  •  Manage product barcode registration
  • Audit factory

General Department Management:

  • Planning and Budgeting
  • Dealing Contracts
  • Supervising Staffs, Subordinates and Members

REQUIREMENTS:

Qualification and Job Requirements:

  • University degree
  • Experienced in Product Quality Assurance at least 8 years
  • Experienced in the same manage role at least 3 years
  • Good knowledge of spoken and written English   

Preferred skills:

  • Communication skill
  • Negotiation skill
  • Risk and crisis management
  • Presentation skill

*Contact email: minhphuong.vu@aeon.com.vn

[HCM] Performance Management Officer

Mô tả công việc

Hỗ trợ (30%)

  • Hỗ trợ giải thích cho nhân viên và tổ chức buổi Briefing về Quy trình quản lý hiệu suất
  • Hỗ trợ kiểm tra tất cả MBO đã đệ trình để đảm bảo tuân thủ
  • Hỗ trợ phân tích dữ liệu để cải thiện năng suất Quan hệ nhân viên & Gắn kết nhân viên
  • Hỗ trợ công tác chuẩn bị tổ chức Event của Công ty

Hành chính (20%)

  • Quản lý văn phòng phẩm và đồng phục của team phụ trách
  • Các công việc hành chính khác

Truyền thông nội bộ (30%)

  • Lên kế hoạch, sáng tạo, viết nội dung và thiết kế hình ảnh hoặc làm video clip để nhân viên thông báo/truyền thông về Quy định/thông tin của Công ty
  • Tìm kiếm và viết bài về chủ đề Chicken Soul
  • Hỗ trợ hậu cần và chuẩn bị cho sự kiện nội bộ

Các công việc khác do quản lý yêu cầu (10%)

Yêu cầu ứng viên

  • Tốt nghiệp đại học
  • Chấp nhận sinh viên đã tốt nghiệp
  • Ưu tiên có kinh nghiệm  trong ngành Nhân sự hoặc vị trí tương đương
  • Đọc và viết tiếng Anh khá
  • Biết sử dụng Canva
  • Chủ động, chịu khó, hòa đồng
  • Word và Excel khá

Cách ứng tuyển: Bạn vui lòng điền thông tin vào link này nhé https://airtable.com/shrswshLIMI6gLTu4 hoặc ứng tuyển qua email maiphuong.nguyen@aeon.com.vn với tiêu đề “PM – Họ và tên”

Aeonmall messenger