[AEON NGUYỄN VĂN LINH] – NHÂN VIÊN QUẦY HÀNG GIA VỊ

MÔ TẢ CÔNG VIỆC:
1. Khu vực bán hàng

  • Đảm bảo rằng hàng hóa, nhãn giá được bổ sung đầy đủ, chất lượng và tuân theo kế hoạch sơ đồ hoặc kế hoạch giám sát.
  • Đặt bảng thông tin, bảng giá cho tất cả các sản phẩm tại khu vực bán hàng.
  • Vệ sinh khu vực bán hàng: kệ, sàn & đảm bảo sàn bán hàng theo tiêu chuẩn cửa hàng.
  • Bảng giá được trưng bày đúng cách.
  • Quy trình phòng cháy chữa cháy được thực hiện đúng.
  • Duy trì FSH theo quy định của công ty.
  • Đảm bảo đầy đủ hàng trưng bày tại khu bán hàng.
  • Kiểm tra hạn sử dụng tất cả hàng hóa tại khu vực bán hàng.
  • Trưng bày sản phẩm theo quy định.
  • Thực hiện thủ tục quản lý hàng hóa như: nhận hàng, hủy hàng, lấy hàng….

2. Dịch vụ khách hàng

  • Phục vụ khách hàng theo quy định của công ty.
  • Hỗ trợ quầy thu ngân.
  • Giải quyết các khiếu nại của khách hàng liên quan đến chất lượng sản phẩm.

3. Các nhiệm vụ khác

  • Các nhiệm vụ hoặc trách nhiệm khác theo sự phân công của quản lý trực tiếp.
  • Mở và đóng cửa hàng.

YÊU CẦU:

  • Có bằng tốt nghiệp Trung học Phổ thông trở lên.
  • Không yêu cầu kinh nghiệm.
  • Chịu được áp lực cao.
  • Khả năng sử dụng Máy tính cơ bản.
  • Kỹ năng bán hàng tốt.
  • Kỹ năng giao tiếp tốt.
  • Làm việc theo nhóm.
  • Có thể làm việc theo ca và ngày Lễ, Tết.

QUYỀN LỢI:

  • Lương cạnh tranh.
  • Hỗ trợ cơm trưa canteen.
  • Phụ cấp tiền xăng, chuyên cần.
  • Thưởng lương tháng 13.
  • Tham gia BHXH, BHYT, BHTN theo đúng quy định của Luật.
  • Thưởng doanh số (theo tình hình kinh doanh công ty).
  • Chiết khấu khi mua hàng.

Địa điểm: BF-01, tầng hầm 1, 101 Tôn Dật Tiên, Phường Tân Phú, Quận 7, TP. Hồ Chí Minh

Ứng viên quan tâm vui lòng gửi CV về mail: hr.nguyenvanlinh@aeon.com.vn

 
 

AEON TÂN PHÚ – Trưởng nhóm Cửa hàng Thú cưng

Vai trò và trách nhiệm:

Chăm sóc Khách hàng
– Tiếp nhận và giải quyết khiếu nại của khách hàng.
– Đảm bảo tiền, hàng khuyến mại, quà tặng khuyến mãi được sử dụng phù hợp và đúng mục đích.
– Thông tin cho cấp dưới về các chương trình khuyến mãi để đảm bảo hiểu rõ và thực hiện đúng.
– Lập các loại báo cáo của bộ phận thẻ AEON theo yêu cầu của Quản lý trực tiếp
– Tuân thủ Nội quy Công ty về Dịch vụ Khách hàng (chào hỏi, mỉm cười và thái độ đối với khách hàng).
Công việc Thu ngân
– Nắm rõ về các chương trình khuyến mãi bán hàng.
– Đảm bảo máy tính tiền và trang thiết bị đầy đủ cho hoạt động hàng ngày.
– Đảm bảo các bảng hiệu phải được trưng bày đúng quy định tại quầy thu ngân.
Quản lý Giao nhận hàng hóa
– Giám sát việc nhận hàng tại kho để đảm bảo chính xác về số lượng, quy cách theo đơn đặt hàng.
– Kiểm tra các tài liệu kèm theo đơn đặt hàng để đảm bảo tính chính xác và đầy đủ thông tin, đặc biệt là các loại giấy tờ đặc biệt theo quy định của pháp luật Việt Nam (như tờ khai kiểm dịch động vật, tờ khai hải quan, v.v.).
– Kiểm soát hàng tồn và hủy hàng theo quy định.
– Làm việc với nhà cung cấp trong quá trình nhận hàng để giải quyết các vấn đề phát sinh.
– Thực hiện lấy hàng theo quy trình, quy định của Cửa hàng.
– Quản lý các Chứng từ thu ngân, các nguồn tiền khác nhau.
Công việc Vận hành
1. Quản lý hàng hóa
– Đảm bảo:
• Hàng hóa được bổ sung đầy đủ, trong tình trạng tốt và chất lượng.
• Tất cả hàng hóa được trưng bày đều phải theo sơ đồ hoặc hướng dẫn của Quản lý.
• Việc kiểm tra giá trên POS và thay đổi nhãn giá được hoàn tất trước khi mở cửa hàng.
– Đặt hàng trực tiếp với Nhà cung cấp và nhận hàng từ bộ phận Giao nhận Hàng hóa.
– Quản lý hàng tồn kho và đặt đơn hàng hoặc trả lại hàng hóa chậm, chưa xác nhận cho nhà cung cấp.
2. Quản lý phi hàng hóa
– Giám sát Nhân viên để đảm bảo:
• Thiết bị vận hành, hệ thống chiếu sáng và đồ đạc cố định (gondola, bàn khuyến mãi, kệ, v.v.) ở trong tình trạng tốt.
• Khu vực bán hàng và khu vực kho được giữ sạch sẽ và gọn gàng.
• Đảm bảo quy trình an toàn phòng cháy chữa cháy được thực hiện đúng quy trình.
– Đặt hàng/Thực hiện/Kiểm tra việc trưng bày POP để đảm bảo thông tin chính xác và đầy đủ
– Thực hiện đóng mở khu vực bán hàng.
– Giám sát, kiểm tra các quy trình về công việc dọn dẹp cửa hàng để đảm bảo quầy thu ngân, khu vực bán hàng, kho hàng sạch sẽ, ngăn nắp.
Quản lý Nhân sự
– Lập kế hoạch và phân công công việc cho nhân viên.
– Đảm bảo đủ nhân sự trong quá trình kinh doanh cửa hàng trong các tình huống đặc biệt.
– Đảm bảo sự có mặt và trang phục của tất cả nhân viên.
– Chịu trách nhiệm về kết quả làm việc của nhân viên.
– Thường xuyên đào tạo, động viên nhân viên trong công việc hàng ngày.
– Xác định nhân viên tiềm năng cho mục đích lập kế hoạch kế nhiệm.
– Xây dựng và phát huy tinh thần làm việc nhóm.
Nội quy và quy định
– Tuân thủ mọi quy trình làm việc, chính sách, nội quy, quy định của công ty.
– Kiểm tra, giám sát, nhắc nhở và hướng dẫn nhân viên thực hiện đúng nội quy, quy định.
– Các nhiệm vụ hoặc trách nhiệm khác theo sự phân công của Quản lý trực tiếp.

Yêu cầu công việc:

  • Tốt nghiệp Cao đẳng hoặc Trung cấp.
  • Ít nhất 1 năm kinh nghiệm trong ngành bán lẻ hoặc môi trường siêu thị.
  • Kỹ năng giao tiếp tốt, giải quyết vấn đề và kỹ năng lãnh đạo.
  • Tự giác và có khả năng làm việc độc lập.
  • Sử dụng thành thạo tin học văn phòng (Word, Excel, Powerpoint)
  • Khả năng giao tiếp bằng tiếng Anh (nói và viết)
  • Có khả năng làm việc xoay ca và trong các ngày lễ, Tết.
  • Có khả năng di chuyển đến các cửa hàng khác theo yêu cầu của công ty.

Please send CV to Ms.Duyên – HR Dept. AEON Celadon Tân Phú

Email: hr.celadon@aeon.com.vn

[Glam Beautique Nowzone] Nhân Viên Cửa Hàng

MÔ TẢ CÔNG VIỆC:

  • Nhận hàng, sắp xếp & trưng bày hàng hóa
  • Thu ngân, tư vấn bán hàng & giới thiệu dịch vụ
  • Dọn dẹp vệ sinh cửa hàng, dọn kho
  • Kiểm tra hàng tồn, kiểm hạn sử dụng theo quy định
  • Các công việc khác theo sự phân công và sắp xếp của Quản lý cửa hàng

YÊU CẦU:

  • Địa điểm làm việc: TTTM Nowzone Fashion, 235 Nguyễn Văn Cừ, Phường Nguyễn Cư Trinh, Quận 1, TPHCM
  • Không yêu cầu kinh nghiệm
  • Có thể làm xoay ca (Ca sáng: 9h00 – 17h00 & Ca chiều: 14h30 – 22h30)
  • Giao tiếp tốt, ham học hỏi, siêng năng, chịu khó, trung thực
  • Thời gian làm việc: 8 tiếng/ngày, 6 ngày/tuần
  • Có thể làm vào Thứ Bảy, Chủ Nhật và Lễ
  • Yêu thích và có kiến thức cơ bản về mỹ phẩm, sản phẩm chăm sóc sức khỏe là lợi thế.

QUYỀN LỢI:

  • Lương cạnh tranh
  • Phụ cấp tiền xăng, cơm trưa
  • Bảo hiểm sức khỏe dành cho nhân viên
  • Thưởng lương tháng 13, 14
  • Tham gia BHXH, BHYT, BHTN theo đúng quy định của Luật
  • Thưởng doanh số (theo tình hình kinh doanh công ty)
  • Chiết khấu khi mua hàng
  • Khám sức khỏe, du lịch hằng năm
  • Thưởng hiệu quả công việc
  • Hỗ trợ bảo hiểm sức khỏe dành cho người thân
  • Chương trình tài trợ học phí, đào tạo và phát triển năng lực

THÔNG TIN ỨNG TUYỂN:

Link ứng tuyển: https://forms.office.com/r/RgcmdeCnp9

Email: tanhung.duong@aeon.com.vn

[HCM] Assistant to MD (Supermarket MD)

RESPONSIBILITIES:

– Create product code, make orders, adjust price in promotion on PROFIT system.
-Follow import order, local order delivery from Supplier to stores
– Monitor promotion program and support to work with suppliers based on Merchandiser requirements.
– Check merchandising at selling area, display goods on shelves.
– Check actual stock condition in DC, Factory warehouse, adjust the display if necessary.
– Collect sales report for merchandiser team on PROFIT system.
– Send sales report and PO to sup, solve any arising discrepancies.
– Support for some paper work and the others
( Claim business trip and booking ticket, booking room, expense .etc)
– Communicate with Operation team, other teams (Marketing, Back Office, .etc) to get work done
– Business trip. survey competitors to get customer demand and make to report to Merchandiser

REQUEST:

Bachelor/College degree in Food/Economic, business administration or equivalent qualifications. 

Show the passion of the merchandise career.                                          

Customer-focused/ Customer Oriented mind set.                                                                   

Fluency in Vietnamese and English languages (both written and oral).                                 

Abilities to use Computer, Office programs and Database.                                                          

Good communication skills.                                                                                                                           

Self-disciplined with ability to work independently and under pressure.

Strong analytical ability and good in data / figures 

BENEFIT:

13 month salary

Performance bonus

Transportation allowance

Meal at canteen

Phone allowance

Premium healthcare

Full salary social insurance

12 days annual leaves

Many opportunities of development (transfer, promote)

Training and learning development

Working Location: AEON VIETNAM – HEAD QUARTER, 30 Tan Thang st., Son Ky ward., Tan Phu district, HCMC

Please send CV to tanhung.duong@aeon.com.vn

 

 

[Glam Beautique Ba Ria Vung Tau] Nhân Viên Cửa Hàng

MÔ TẢ CÔNG VIỆC:

  • Nhận hàng, sắp xếp & trưng bày hàng hóa
  • Thu ngân, tư vấn bán hàng & giới thiệu dịch vụ
  • Dọn dẹp vệ sinh cửa hàng, dọn kho
  • Kiểm tra hàng tồn, kiểm hạn sử dụng theo quy định
  • Các công việc khác theo sự phân công và sắp xếp của Quản lý cửa hàng

YÊU CẦU:

  • Địa điểm làm việc: Số 2A đường Nguyễn Đình Chiểu, KP1, P. Phước Hiệp, TP. Bà Rịa, Tỉnh Bà Rịa-Vũng Tàu
  • Không yêu cầu kinh nghiệm
  • Có thể làm xoay ca (Ca sáng: 9h00 – 17h00 & Ca chiều: 14h30 – 22h30)
  • Giao tiếp tốt, ham học hỏi, siêng năng, chịu khó, trung thực
  • Thời gian làm việc: 8 tiếng/ngày, 6 ngày/tuần
  • Có thể làm vào Thứ Bảy, Chủ Nhật và Lễ
  • Yêu thích và có kiến thức cơ bản về mỹ phẩm, sản phẩm chăm sóc sức khỏe là lợi thế.

QUYỀN LỢI:

  • Lương cạnh tranh
  • Phụ cấp tiền xăng, cơm trưa
  • Bảo hiểm sức khỏe dành cho nhân viên
  • Thưởng lương tháng 13, 14
  • Tham gia BHXH, BHYT, BHTN theo đúng quy định của Luật
  • Thưởng doanh số (theo tình hình kinh doanh công ty)
  • Chiết khấu khi mua hàng
  • Khám sức khỏe, du lịch hằng năm
  • Thưởng hiệu quả công việc
  • Hỗ trợ bảo hiểm sức khỏe dành cho người thân
  • Chương trình tài trợ học phí, đào tạo và phát triển năng lực

THÔNG TIN ỨNG TUYỂN:

Link ứng tuyển: https://forms.office.com/r/Vme4jpYHdT

Email: tanhung.duong@aeon.com.vn

 

[Glam Beautique Ba Ria Vung Tau] Store Manager

Operations duties
a. Merchandise management
– Supervise General Staff to ensure:
• Merchandise is fully replenished, in good conditions & quality.
• All the display merchandise is according to schematic plan or instructions from supervisor/Merchandiser and all the price between display merchandise and price card is tally.
• Price checking on POS/SST and changing price label (if necessary) is completed before store opened.
– Order stock directly with Supplier and receive stock from MMD.
– Manage stock inventory and repeat order when inventory drops to a specific level. Return and exchange damaged goods.
– Support Foodline with monthly Stock Take as directed by supervisor.
– Attend bi-annual Stock Take as scheduled.
b. Non-merchandise management
– Supervise General Staff to ensure:
• Operational equipment, lighting and fixtures (gondola, wagon, shelves, etc.) are in good conditions
• Sales floor is kept clean & tidy.
• Fire safety procedure is carried out properly.
– Order POP, execute POP exhibition, check POP to ensure correct and adequate information
– Execute floor opening and closing
– Check and verify variances in stock & sales figures after Stock Take and make report to Line Manager
c. Customer service
– Provide good customer services to encourage “plus selling”. Be polite and listen alternatively to customer needs.
– Get information and introduce to customers about new arrivals, promotions, policies regarding to payment, returns/exchanges, etc.
– Handle complaints from customers or complaints raised by General Staff and promoters, difficult and complicated sales.
– Follow Company’s Rules on Customer Service (greeting, smiling, bowing and attitude towards customers).
d. Omni channel Operation
– Control stock inventory for Omni sales.
– Report and ensure correct related figure data

Sales and Profits
– Co-ordinate with Suppliers to execute promotion schemes.
– Identify low sales items and not good quality. Estimate consumer demands and advise merchandising dept.
– Keep records of purchase orders, sales. Report periodically about top sales, promotion sales results, market survey/competitor survey.
– Provide every day sales figure of concess counter for promoters
– Support cashier in return/exchange merchandise as required.

Manpower management
– Plan and prepare duty roster, shift plan and assign subordinates on duty.
– Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations.
– Ensure General Staff and Promoters’ attendance and attire.
– Be responsible for General Staff’s performance.
– Identify and reduce unnecessary tasks to increase staff productivity.
– Regularly train and motivate subordinates in daily works.
– Identify potential staff for succession planning purposes.
– Build and promote teamwork spirit

Customer service
– Provide advices and good customer services to encourage “plus selling”. Be polite and listen alternatively to customer needs.
– Get information and introduce to customers about new arrivals, promotions, policies regarding to payment, returns/exchanges, etc.
– Deal with complaints from customers, in case no solution is met, raise issues to Group Leader/Key staff
– Register member card for custtomer (check customer ID card, give form to customer, register member card )
– Do skin analysis/ gift wrapping for customers.

Rules and Regulations
– Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.
– Check, monitor, remind and guide General Staff and Promoters to follow the rules and regulations.

Other duties
– Closing floor in charge.
– Support other departments as necessary.
– Other tasks or responsibilities as assigned by direct Division Leader, Operation Deputy Manager/ Manager, General Manager.

REQUEST:

– College or Technical School graduate.
– Retrieving data. Wait a few seconds and try to cut or copy again.
– At least one-year related experience in retailing business or supermarket environment.
– Computer literate (Word, Excel & Powerpoint).
– Good communication, problem solving and leadership skills.

– Ability to communicate in English (verbal & written).
– Customer focused.
– Self-disciplined with ability to work independently.

– Be able to work at shift & on Public holidays
– Have ability to relocate to other Stores as per Company’s assignment is a plus

 

Please send CV to HR Dept. AEON VIET NAM

Email: tanhung.duong@aeon.com.vn

[Glam Beautique Nowzone] Store Manager

Operations duties
a. Merchandise management
– Supervise General Staff to ensure:
• Merchandise is fully replenished, in good conditions & quality.
• All the display merchandise is according to schematic plan or instructions from supervisor/Merchandiser and all the price between display merchandise and price card is tally.
• Price checking on POS/SST and changing price label (if necessary) is completed before store opened.
– Order stock directly with Supplier and receive stock from MMD.
– Manage stock inventory and repeat order when inventory drops to a specific level. Return and exchange damaged goods.
– Support Foodline with monthly Stock Take as directed by supervisor.
– Attend bi-annual Stock Take as scheduled.
b. Non-merchandise management
– Supervise General Staff to ensure:
• Operational equipment, lighting and fixtures (gondola, wagon, shelves, etc.) are in good conditions
• Sales floor is kept clean & tidy.
• Fire safety procedure is carried out properly.
– Order POP, execute POP exhibition, check POP to ensure correct and adequate information
– Execute floor opening and closing
– Check and verify variances in stock & sales figures after Stock Take and make report to Line Manager
c. Customer service
– Provide good customer services to encourage “plus selling”. Be polite and listen alternatively to customer needs.
– Get information and introduce to customers about new arrivals, promotions, policies regarding to payment, returns/exchanges, etc.
– Handle complaints from customers or complaints raised by General Staff and promoters, difficult and complicated sales.
– Follow Company’s Rules on Customer Service (greeting, smiling, bowing and attitude towards customers).
d. Omni channel Operation
– Control stock inventory for Omni sales.
– Report and ensure correct related figure data

Sales and Profits
– Co-ordinate with Suppliers to execute promotion schemes.
– Identify low sales items and not good quality. Estimate consumer demands and advise merchandising dept.
– Keep records of purchase orders, sales. Report periodically about top sales, promotion sales results, market survey/competitor survey.
– Provide every day sales figure of concess counter for promoters
– Support cashier in return/exchange merchandise as required.

Manpower management
– Plan and prepare duty roster, shift plan and assign subordinates on duty.
– Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations.
– Ensure General Staff and Promoters’ attendance and attire.
– Be responsible for General Staff’s performance.
– Identify and reduce unnecessary tasks to increase staff productivity.
– Regularly train and motivate subordinates in daily works.
– Identify potential staff for succession planning purposes.
– Build and promote teamwork spirit

Customer service
– Provide advices and good customer services to encourage “plus selling”. Be polite and listen alternatively to customer needs.
– Get information and introduce to customers about new arrivals, promotions, policies regarding to payment, returns/exchanges, etc.
– Deal with complaints from customers, in case no solution is met, raise issues to Group Leader/Key staff
– Register member card for custtomer (check customer ID card, give form to customer, register member card )
– Do skin analysis/ gift wrapping for customers.

Rules and Regulations
– Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.
– Check, monitor, remind and guide General Staff and Promoters to follow the rules and regulations.

Other duties
– Closing floor in charge.
– Support other departments as necessary.
– Other tasks or responsibilities as assigned by direct Division Leader, Operation Deputy Manager/ Manager, General Manager.

REQUEST:

– College or Technical School graduate.
– Retrieving data. Wait a few seconds and try to cut or copy again.
– At least one-year related experience in retailing business or supermarket environment.
– Computer literate (Word, Excel & Powerpoint).
– Good communication, problem solving and leadership skills.

– Ability to communicate in English (verbal & written).
– Customer focused.
– Self-disciplined with ability to work independently.

– Be able to work at shift & on Public holidays
– Have ability to relocate to other Stores as per Company’s assignment is a plus

 

Please send CV to HR Dept. AEON VIET NAM

Email: tanhung.duong@aeon.com.vn

 

 

[AEON TÂN PHÚ] GROUP LEADER – CONFECTIONERY and LIQUOR

Roles and responsibilities:

Operations duties
a. Merchandise management
– Supervise General Staff to ensure:
• Merchandise is fully replenished, in good conditions & quality.
• All the display merchandise is according to schematic plan or instructions from supervisor/Merchandiser and all the price between display merchandise and price card is tally.
• Price checking on POS/SST and changing price label (if necessary) is completed before store opened.
– Order stock directly with Supplier and receive stock from MMD.
– Manage stock inventory and repeat order when inventory drops to a specific level. Return and exchange damaged goods.
– Support Foodline with monthly Stock Take as directed by supervisor.
– Attend bi-annual Stock Take as scheduled.
b. Non-merchandise management
– Supervise General Staff to ensure:
• Operational equipment, lighting and fixtures (gondola, wagon, shelves, etc.) are in good conditions
• Sales floor is kept clean & tidy.
• Fire safety procedure is carried out properly.
– Order POP, execute POP exhibition, check POP to ensure correct and adequate information
– Execute floor opening and closing
– Check and verify variances in stock & sales figures after Stock Take and make report to Line Manager
c. Customer service
– Provide good customer services to encourage “plus selling”. Be polite and listen alternatively to customer needs.
– Get information and introduce to customers about new arrivals, promotions, policies regarding to payment, returns/exchanges, etc.
– Handle complaints from customers or complaints raised by General Staff and promoters, difficult and complicated sales.
– Follow Company’s Rules on Customer Service (greeting, smiling, bowing and attitude towards customers).

Sales and Profits
– Co-ordinate with Suppliers to execute promotion schemes.
– Identify low sales items and not good quality. Estimate consumer demands and advise merchandising dept.
– Keep records of purchase orders, sales. Report periodically about top sales, promotion sales results, market survey/competitor survey.
– Provide every day sales figure of concess counter for promoters
– Support cashier in return/exchange merchandise as required

Manpower management
– Plan and prepare duty roster, shift plan and assign subordinates on duty.
– Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations.
– Ensure General Staff and Promoters’ attendance and attire.
– Be responsible for General Staff’s performance.
– Identify and reduce unnecessary tasks to increase staff productivity.
– Regularly train and motivate subordinates in daily works.
– Identify potential staff for succession planning purposes.
– Build and promote teamwork spirit.

Rules and Regulations
– Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.
– Check, monitor, remind and guide General Staff and Promoters to follow the rules and regulations

Other duties
– Closing floor in charge.
– Support other departments as necessary.
– Other tasks or responsibilities as assigned by direct Division Leader, Line Manager and Store Manager.

Please send CV to Ms.Duyên – HR Dept. AEON Celadon Tân Phú

Email: hr.celadon@aeon.com.vn

Aeonmall messenger