[AEON LONG BIEN] TRƯỞNG NHÓM BÁN HÀNG ĐA KÊNH (GROUP LEADER OPERATION – OMNI CHANNEL)

I – MÔ TẢ CÔNG VIỆC

1. Quản lý & bán hàng trực tuyến

– Quản lý nhóm xử lý các đơn hàng trực tuyến hàng ngày để hoàn thành tất cả các đơn hàng kịp thời với chất lượng công việc hiệu quả.

– Đảm bảo mọi thắc mắc của khách hàng từ nhiều điểm tiếp xúc khác nhau (đường dây nóng, email, bình luận và tin nhắn trên trang) được xử lý kịp thời với cách thức phù hợp.

– Đào tạo nhân viên về quy trình, quy trình, giám sát đơn hàng, dịch vụ khách hàng, v.v….

– Tuân thủ các chỉ số hiệu suất chính (Doanh thu bán hàng, số lượng Đơn hàng, % hủy trước & sau khi bàn giao để giao hàng).

– Quản lý và phân bổ ca làm việc & thời gian làm việc của nhân viên để xử lý tốt nhất mọi đơn hàng và yêu cầu từ khách hàng.

– Phối hợp với các bộ phận liên quan (Vận hành, kho bãi, Vận tải, Kế toán…) để cung cấp sản phẩm của công ty đến khách hàng một cách hiệu quả & hiệu quả.

– Ghi lại và theo dõi các vấn đề trong kênh Omni tới tất cả các bộ phận liên quan để đưa ra quyết định kịp thời.

2. Dịch vụ khách hàng

– Quản lý yêu cầu của khách hàng trên tất cả các kênh trực tuyến với khả năng phản hồi nhanh chóng và phù hợp.

– Cập nhật tất cả các vấn đề liên quan đến đơn hàng để tiếp tục phối hợp với khách hàng.

– Theo dõi kết thúc, nhận xét, phản hồi và báo cáo của khách hàng.

3. Kiểm soát chi phí

– Làm thế nào để cải thiện hiệu quả quản lý theo giờ làm việc cho nhân viên (bán hàng, người lấy hàng).

– Quản lý vật tư, thiết bị hợp lý.

4. Nội quy và quy định

– Tuân thủ các chính sách, nội quy và quy định của công ty.

– Kiểm tra, giám sát, nhắc nhở và hướng dẫn nhân viên thực hiện công việc đúng deadline.

5. Các nhiệm vụ khác:
– Phụ trách đóng tầng khi hết giờ mở cửa.
– Hỗ trợ các bộ phận khác khi cần thiết.
– Các nhiệm vụ hoặc trách nhiệm khác theo sự phân công của Quản lý trực tiếp, Quản lý bộ phận và Giám đốc siêu thị.

II – MÔ TẢ CÔNG VIỆC

– Tốt nghiệp Cao đẳng trở lên

– Có kiến thức quản lí đội nhóm, ưu tiên có kinh nghiệm ở vị trí quản lý từ 1 năm trở lên

– Hiểu biết tốt về Bán hàng thương mại điện tử (thị trường thương mại nói chung và bán hàng)

– Tư duy phản biện, tư duy logic tốt

– Yêu cầu kỹ năng Microsoft Office

– Có khả năng đọc, viết tiếng Anh.

III. ĐỊA ĐIỂM LÀM VIỆC

Trung tâm Bách hóa Tổng hợp và Siêu thị AEON Long Biên
Số 27 Cổ Linh, Phường Long Biên, Quận Long Biên, Hà Nội

IV. THÔNG TIN LIÊN HỆ

Ms. Tra – HR Long Biên Department
Email: Hr.longbien@aeon.com.vn

Phone: (024) 6277 8333 (Máy lẻ: 767)

[Aeon Hà Đông] Trưởng nhóm Bán hàng đa kênh (Group Leader Operation – Omni Channel)

I.Mô tả công việc

1. Quản lý & bán hàng trực tuyến
– Quản lý nhóm xử lý các đơn hàng trực tuyến hàng ngày để hoàn thành tất cả các đơn hàng kịp thời với chất lượng công việc hiệu quả.
– Đảm bảo mọi thắc mắc của khách hàng từ nhiều điểm tiếp xúc khác nhau (đường dây nóng, email, bình luận và tin nhắn trên trang) được xử lý kịp thời với cách thức phù hợp.
– Đào tạo nhân viên về quy trình, quy trình, giám sát đơn hàng, dịch vụ khách hàng, v.v….
– Tuân thủ các chỉ số hiệu suất chính (Doanh thu bán hàng, số lượng Đơn hàng, % hủy trước & sau khi bàn giao để giao hàng).
– Quản lý và phân bổ ca làm việc & thời gian làm việc của nhân viên để xử lý tốt nhất mọi đơn hàng và yêu cầu từ khách hàng.
– Phối hợp với các bộ phận liên quan (Vận hành, kho bãi, Vận tải, Kế toán…) để cung cấp sản phẩm của công ty đến khách hàng một cách hiệu quả & hiệu quả.
– Ghi lại và theo dõi các vấn đề trong kênh Omni tới tất cả các bộ phận liên quan để đưa ra quyết định kịp thời.
2. Dịch vụ khách hàng
– Quản lý yêu cầu của khách hàng trên tất cả các kênh trực tuyến với khả năng phản hồi nhanh chóng và phù hợp.
– Cập nhật tất cả các vấn đề liên quan đến đơn hàng để tiếp tục phối hợp với khách hàng.
– Theo dõi kết thúc, nhận xét, phản hồi và báo cáo của khách hàng.
3. Kiểm soát chi phí
– Làm thế nào để cải thiện hiệu quả quản lý theo giờ làm việc cho nhân viên (bán hàng, người lấy hàng).
– Quản lý vật tư, thiết bị hợp lý.
4. Các quy tắc và quy định
– Tuân thủ các chính sách, nội quy và quy định của công ty.
– Kiểm tra, giám sát, nhắc nhở và hướng dẫn nhân viên thực hiện công việc đúng deadline.

II.Yêu cầu:
– Tốt nghiệp Cao đẳng
– Có ít nhất 1 năm kinh nghiệm ở vị trí Quản lý
– Hiểu biết tốt về Bán hàng thương mại điện tử (thị trường thương mại nói chung và bán hàng)
– Tư duy phản biện, tư duy logic tốt
– Yêu cầu kỹ năng Microsoft Office
– Có khả năng đọc, viết tiếng Anh.

III. Quyền lợi:

– Lương cạnh tranh

– Hỗ trợ bữa 1 bữa ăn tại canteen

– Phụ cấp xăng xe, chuyên cần

– Bảo hiểm sức khỏe dành cho nhân viên

– Thưởng lương tháng 13

– Tham gia BHXH, BHYT, BHTN theo đúng quy định của Luật

– Chiết khấu khi mua hàng

– Khám sức khỏe, du lịch hằng năm

– Thưởng hiệu quả công việc

– Hỗ trợ bảo hiểm sức khỏe dành cho người thân

– Chương trình tài trợ học phí, đào tạo và phát triển năng lực

IV. Thông tin ứng tuyển
Ứng viên vui lòng gửi CV qua mail: quyen.tran@aeon.com.vn (Ms.Quyen)

[HCM] MERCHANDISING EXECUTIVE – MULTIMEDIA (CHUYÊN VIÊN THU MUA – NGÀNH HÀNG ĐIỆN TỬ VIỄN THÔNG)

Roles and responsibilities:

  • Responsibility of “the target of Sales”, Margin, Rebates, Manage Purchase-Sales-Inventory
  • Manage the performance of a defined category assortment plan effectively in terms of pricing, promotion, products assortment, quality of products, planning and allocation.
  • Research, analyze and evaluate the market /competitors
  • Supplier management, negotiation of trading terms, rebates etc.
  • Ensure that the Pricing Strategy
  • Design and implement with Merchandising Planograms delivering right space allocation and achieve the best productivity of each gondola.
  • Achievement of Commercial Key Performance Indicator
  • Work out 52W sales and promotion plan, event plan
  • Re-assess SKU/item performance on a regular basis to identify and deal with any old stock
  • Proactively evaluate and act on results of promotional activity
  • Other duties

Qualification and Job Requirements:
1. University degree, preferably in Economics, Business Management or related subjects.
2. 04 year experience in retail with the same scope (merchandising/buying).

Preferred skills:
1. Fluency in Vietnamese and English languages (both written and oral).
2. Customer-focused.
3. Show the passion of the merchandise career.
4. Good communication and negotiation skills.
5. Self-disciplined with ability to work independently and under pressure.
6. Strong analytical ability and good in data/ figures.
7. Abilities to use computer, office programs and database.

Contact email: minhphuong.vu@aeon.com.vn

[AEON LONG BIÊN] TRƯỞNG QUẦY RAU – DIVISION LEADER PRODUCE

I. MÔ TẢ CÔNG VIỆC
1. Nhiệm vụ ngành hàng:
a. Quản lý hàng hóa:
– Giám sát Trưởng nhóm & nhân viên để đảm bảo:
• Hàng hóa được bổ sung đầy đủ, trong điều kiện tốt và chất lượng.
• Tất cả hàng hóa trưng bày theo kế hoạch hoặc hướng dẫn từ Quản lý cấp trên/ Thu mua và tất cả giá giữa hàng hóa trưng bày và thẻ giá đều được kiểm tra.
• Kiểm tra giá trên POS/ SST và thay đổi nhãn giá (nếu cần) được hoàn tất trước khi siêu thị mở cửa.
– Đặt hàng với Nhà cung cấp và nhận hàng từ bộ phận Giao nhận hàng hóa .
– Quản lý lượng hàng tồn kho và đặt hàng lại khi hết hàng tồn kho. Đổi trả hàng bị hư hỏng.
– Tham gia kiểm kê định kỳ hàng tháng theo chỉ đạo của Quản lý cấp trên.
– Tham dự kiểm kê định kì hai năm một lần theo lịch trình.

– Lập kế hoạch, phân công nhiệm vụ cho Trưởng nhóm và nhân viên để chuẩn bị cho các ngày hội thành viên, lễ tết.

b. Quản lý các hoạt động khác:
– Giám sát Trưởng nhóm & nhân viên để đảm bảo:
• Thiết bị vận hành, ánh sáng và đồ đạc (gondola, xe đẩy, giá, v.v.) ở trong tình trạng tốt.
• Sàn bán hàng được giữ sạch sẽ và gọn gàng.
• Quy trình an toàn cháy nổ được thực hiện đúng cách.
– Đặt POP (bảng giá), thực hiện trưng bày POP, kiểm tra POP để đảm bảo thông tin chính xác và đầy đủ.
– Hỗ trợ hoạt động đóng/ mở cửa siêu thị.
– Kiểm tra và xác minh sự khác biệt trong số liệu tồn kho & doanh số sau khi kiểm kê và báo cáo cho Quản lý cấp trên.

c. Dịch vụ khách hàng:
– Cung cấp các dịch vụ khách hàng tốt để khuyến khích tăng doanh số. Lịch sự và lắng nghe nhu cầu của khách hàng.
– Thông tin và giới thiệu cho khách hàng về hàng mới, chương trình khuyến mãi, chính sách thanh toán, đổi trả hàng, v.v.
– Xử lý các khiếu nại của khách hàng hoặc các khiếu nại, tình huống phức tạp do Trưởng nhóm, Nhân viên đưa ra.
– Tuân thủ các Quy tắc của Công ty về Dịch vụ Khách hàng (chào hỏi, mỉm cười, cúi chào và thái độ với khách hàng).

2. Bán hàng và lợi nhuận:

– Họp hàng ngày với Trưởng nhóm về tình trạng vận hành, bán hàng của ngày hôm trước, mục tiêu doanh số hiện tại, các chương trình khuyến mại và thông tin cập nhật của công ty. 

– Phối hợp với Nhà cung cấp thực hiện các chương trình khuyến mại.

– Phân bổ chỉ tiêu doanh số cần đạt đến Trưởng nhóm và Nhân viên và chịu trách nhiệm về doanh số của toàn quầy.

– Lập kế hoạch bán hàng và giám sát việc thực hiện các chương trình bán hàng.
– Xác định các mặt hàng bán chậm và chất lượng không tốt. Ước tính nhu cầu của khách hàng và tham mưu với bộ phận thu mua.
– Lưu trữ hồ sơ các đơn mua hàng, bán hàng. Báo cáo định kỳ về doanh số bán chạy, kết quả bán hàng khuyến mãi, khảo sát thị trường/ khảo sát đối thủ cạnh tranh.
– Quan sát, thu thập thông tin, đề xuất từ Trưởng nhóm về xu hướng bán hàng, nhu cầu khách hàng và trao đổi với Thu mua để đề xuất sự thay đổi/ cải thiện về hàng hóa, số lượng, chất lượng.
– Hỗ trợ thu ngân đổi trả hàng theo yêu cầu.

3. Quản lý nhân lực:

– Lập kế hoạch và lập bảng phân công công việc, lịch làm việc và phân công cấp dưới trực tiếp.
– Đảm bảo đủ nhân lực trong quá trình kinh doanh trong các tình huống đột xuất.
– Chịu trách nhiệm về kết quả hoạt động của nhân viên.
– Xác định và giảm bớt những công việc không cần thiết để tăng năng suất của nhân viên.
– Thường xuyên đào tạo, động viên cấp dưới trong công việc hàng ngày.
– Xác định đội ngũ nhân viên tiềm năng cho mục đích lập kế hoạch người kế nhiệm.
– Xây dựng và phát huy tinh thần làm việc nhóm.

4. Nội quy và Quy định:

– Tuân thủ tất cả các quy trình làm việc, các chính sách, nội quy và quy định của công ty.
– Kiểm tra, theo dõi, nhắc nhở, hướng dẫn nhân viên và nhân viên tiếp thị thực hiện các nội quy, quy chế.

5. Các nhiệm vụ khác:

– Phụ trách đóng tầng khi hết giờ mở cửa.
– Hỗ trợ các bộ phận khác khi cần thiết.
– Các nhiệm vụ hoặc trách nhiệm khác theo sự phân công của Quản lý trực tiếp, Quản lý bộ phận và Giám đốc siêu thị.

II. YÊU CẦU CÔNG VIỆC

– Tốt nghiệp Cao đẳng trở lên
– Có kinh nghiệm quản lí trong ngành bán lẻ ít nhất 3 năm, đặc biệt liên quan đến ngành hàng thực phẩm (ưu tiên thực phẩm tươi sống)
– Có thể làm việc theo ca (8h/ ngày, 6 ngày/ tuần), có thể đi làm ngày Lễ, Tết
– Kỹ năng phân tích tốt, có tư duy về dịch vụ khách hàng, có kỹ năng tin học văn phòng
– Khả năng làm việc nhóm, quản lý đội nhóm và chịu được áp lực công việc cao, có kỹ năng giải quyết vấn đề và bán hàng tốt.

– Có kỹ năng Tiếng Anh là lợi thế.

III. ĐỊA ĐIỂM LÀM VIỆC

– Trung tâm Bách hóa Tổng hợp và Siêu thị AEON Long Biên
Số 27 Cổ Linh, Phường Long Biên, Quận Long Biên, Hà Nội

IV. THÔNG TIN LIÊN HỆ

Ms. Minh Anh – HR Long Biên Department
Email: anh.duong@aeon.com.vn

Phone: (024) 6277 8333 (Máy lẻ: 761)

[AEON HAI PHONG] DIVISION LEADER PERISHABLE – FISH & MEAT – TRƯỞNG QUẦY THỰC PHẨM TƯƠI SỐNG (CÁ & THỊT)

I. Roles and responsibilities:

1.Operations duties
a) Merchandise management
– Supervise Group Leader(s) and General Staff to ensure:
• Merchandise is fully replenished, in good conditions & quality.
• All the display merchandise is according to schematic plan and all the price between display merchandise and price card is tally.
• Changing price label (if necessary) is completed before store opens.
– Order stock directly with Suppliers and receive stock from MMD.
– Verify and approve inventory orders raised by Group Leader(s).
– Plan manpower, prepare and attend bi-annually Stock Take as scheduled.
– Support Foodline with monthly Stock Take as directed by supervisor.
– Plan, assign duties for Group Leader(s) and General Staff to make necessary preparation for Membership Day & Mommy Day and Public Holidays.
b) Non-merchandise management
– Supervise Group Leader(s) and General Staff to ensure:
• Operational equipment, lighting and fixtures (gondola, wagon, shelves, etc.) are in good conditions
• Sales floor is kept clean & tidy
• All backrooms are locked in good conditions
• POP execution is carried out properly
• Fire safety procedure is carried out properly
– Check and verify variances in stock & sales figures after Stock Take and make report to Line Manager.
– Execute store opening & closing as directed by supervisor.

2. Customer service
– Provide good customer services to encourage “plus selling”. Be polite and listen alternatively to customer needs.
– Get information and introduce to customers about new arrivals, promotions, policies regarding to payment, returns/exchanges, etc.
– Handle customer complaints raised by Group Leader(s), difficult and complicated sales.
– Follow Company’s Rules on Customer Service (greeting, smiling, bowing and attitude towards customers).

3. Sales and Profits
– Brief Group Leader(s) on yesterday sales achievement, today sales budget, up-to-date sales achievement, promotion and company updates.
– Brief promoters on promotion scheme.
– Breakdown the sales target given by Line Manager to each Group Leader and take responsibilities for sales target achievement of the division.
– Overall plan and supervise the execution of promotion schemes.
– Observe/gather information/suggestion from Group Leader(s) about sales trend, customer demands and advise Merchandising Dept. for any changes/improvement in merchandise assortment, quality and quantity.
– Gather and consolidate all periodical reports from Group Leader(s) about top sales, promotion sales results, market survey/competitor survey and submit to Line Manager.

4. Manpower management
– Plan Monthly Division’s duty roster and manpower schedule.
– Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations.
– Monitor Group Leader(s), General Staff and Promoter’s attendance and attire.
– Approve duty roster, shift plan raised by Group Leader(s).
– Be responsible for Group Leader(s) and General Staff’s performance.
– Take part in recruitment & selection activities for Division’s staffing.
– Motivate, training and develop staff in order to encourage their professional development.
– Identify potential staff for succession planning purposes.
– Build and promote team work spirit.

5. Rules and Regulations
– Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.
– Check, monitor, remind and guide Group Leader(s), General Staff and Promoter(s) to follow the rules and regulations

6. Other duties
– Opening & closing Store.
– Be on duty and act as Line Manager’s roles when Line Manager’s not present at work (i.e. is on leave or on business trip).
– Other tasks or responsibilities as assigned by direct Line Manager and Store Manager.

II. Qualification and Job Requirements:

  1. University/College graduate
  2. Strong analytical skill, good at data/figures
  3. Fluency in Vietnamese and English languages (both written and oral)
  4. Teamwork skill: Actively promote team work
  5. Service orientation: customer service minded
  6. Leadership: Acting leadership by example
  7. Good presentation, problem solving and sales skills
  8. Computer skill (Word, Excel, Powerpoint).
  9. Ability to cope with stressful situation at work
  10. Self-disciplined with ability to work independently
  11. Be able to work at shift & on Public holidays
  12. Have ability to relocate to other Stores as per Company’s assignment is a plus

III – CONTACT INFORMATION

Ms. Nguyen Khanh Linh – HR Department

Email: khanhlinh.nguyen@aeon.com.vn

Tel: 0225.6288.512 (Ext 610-611)

[HA DONG] GROUP LEADER – MATERIAL & IMPORTED FOOD (TRƯỞNG NHÓM QUẦY HÀNG NHẬP KHẨU)

A. Main responsibilities

1. Operations duties
a. Merchandise management
– Supervise General Staff to ensure:
• Merchandise is fully replenished, in good conditions & quality.
• All the display merchandise is according to schematic plan or instructions from supervisor/Merchandiser and all the price between display merchandise and price card is tally.
• Price checking on POS/SST and changing price label (if necessary) is completed before store opened.
– Order stock directly with Supplier and receive stock from MMD.
– Manage stock inventory and repeat order when inventory drops to a specific level. Return and exchange damaged goods.
– Support Foodline with monthly Stock Take as directed by supervisor.
– Attend bi-annual Stock Take as scheduled.
b. Non-merchandise management
– Supervise General Staff to ensure:
• Operational equipment, lighting and fixtures (gondola, wagon, shelves, etc.) are in good conditions
• Sales floor is kept clean & tidy.
• Fire safety procedure is carried out properly.
– Order POP, execute POP exhibition, check POP to ensure correct and adequate information
– Execute floor opening and closing
– Check and verify variances in stock & sales figures after Stock Take and make report to Line Manager
c. Customer service
– Provide good customer services to encourage “plus selling”. Be polite and listen alternatively to customer needs.
– Get information and introduce to customers about new arrivals, promotions, policies regarding to payment, returns/exchanges, etc.
– Handle complaints from customers or complaints raised by General Staff and promoters, difficult and complicated sales.
– Follow Company’s Rules on Customer Service (greeting, smiling, bowing and attitude towards customers).

2. Sales and Profits
– Co-ordinate with Suppliers to execute promotion schemes.
– Identify low sales items and not good quality. Estimate consumer demands and advise merchandising dept.
– Keep records of purchase orders, sales. Report periodically about top sales, promotion sales results, market survey/competitor survey.
– Provide every day sales figure of concess counter for promoters
– Support cashier in return/exchange merchandise as required.

3. Manpower management
– Plan and prepare duty roster, shift plan and assign subordinates on duty.
– Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations.
– Ensure General Staff and Promoters’ attendance and attire.
– Be responsible for General Staff’s performance.
– Identify and reduce unnecessary tasks to increase staff productivity.
– Regularly train and motivate subordinates in daily works.
– Identify potential staff for succession planning purposes.
– Build and promote teamwork spirit.

4. Rules and Regulations
– Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.
– Check, monitor, remind and guide General Staff and Promoters to follow the rules and regulations.

5. Other duties
– Closing floor in charge.
– Support other departments as necessary.
– Other tasks or responsibilities as assigned by direct Division Leader, Line Manager and Store Manager.

B. Qualification and Job Requirements:
1. College or Technical School
2. At least one-year related experience in retailing business or supermarket environment

Preferred skills
1. Good communication, problem solving and leadership skills
2. Customer focused
3. Self-disciplined with ability to work independently
4. Good presentation and sales skill
5. Computer literate (Word, Excel & Powerpoint)

6. Ability to communicate in English (verbal & written)

To apply, please send your CV to email: quyen.tran@aeon.com.vn

[AEON HAI PHONG] DEPUTY STORE MANAGER

I – JOB DESCRIPTION

1. Support Operations management to Store Manager – 30%

– Ensure the store day to day operations are ready for business.
– Ensure all company properties are in serviceable condition.
– Set up and monitor all working procedures in order to provide and maintain good customer service to customers.
– Attend to customer complaint wherever necessary and take appropriate steps to solve such complains promptly.
– Plan and approve to order, repaire equipment & facilities according to the company policies and guidelines.
– Ensure reports, invoices are timely submission to Head Quarter for onward processing.
– Plan and monitor the manpower requirement and take necessary steps to fulfill the requirement to ensure good customer service is provided.
– Ensure high standard of backroom, backyard in store.
– Hold regular meetings and discussion with staff to review performance and process of the store and inform staff about company policies, plans, directions.
– Cooperate and build a good relationship with the local Authoirty to do the community activites.
– Build up good relationship with AM, ADV, other partners…

2. Sales and profit management of line in charge – 30%

– Work towards achieving financial objectives set by the management by preparing an annual budget; scheduling expenditures; analyzing variances; initiating corrective actions.
– Responsible for Sales, Profit and Loss of the line in charge, PA zero, discount EOD (if cum Foodline 2 or Foodline 1), T.O.D & Loss (if cum Hardline, Softline, Foodline 1)
– Control shrinkage level within the budget.
– Markets merchandise by studying advertising, sales event, analyzing operating and financial statements for profitability ratios.

3. Admin, CS-Cashier Management – 20%

– Ensure that the operation of Cash registers, Customer Service, Admin, Sales line in store is managed properly, timely and accurately.
– Ensure all store accounting and administrative manual and procedure are being complied.
– Approve and authorize all relevant documentation for timely submission to Head Quarter.
Operations duties:
a. Merchandise management: Supervise subordinates to ensure:
– Verify and approve inventory orders, merchandise return & transfer, PA zero raised by Division Leader(s) & Group Leaders.
– Plan, prepare and assign tasks for subordinates for bi-annual Stock Take and support Foodline with monthly Stock Take as directed by Store Manager.
– Plan, assign duties for subordinates to make necessary preparation for Membership Day, Mommy Day and Public Holidays.
b. Non-merchandise management
– Operational equipment, lighting and fixtures (gondola, wagon, etc) are in good conditions.
– Sales floor / Pillar/ wall is kept clean and tidy.
– Make order request for equipment and get approval from Store Manager.
c. Customer service
– Handle customer complaints raised by Division Leader(s), difficult and complicated sales.
– Always remind subordinate to promote “customer first” spirit.
– Follow Company’s Rules on Customer Service (greeting, smiling, bowing and attitude towards customers).

4. QC, SPA, HR management – 10%

– Ensure that quality control of merchandise from receiving area, processed and packaged at AEON are complied with the Government and AEON’s regulations.
– Ensure that the overall aestheticism of AEON GMS in term of Marketing and POP (Price of Promotion), VMD information board, notice board, standee design and display as well as the execution of decoration projects
– Manage administrative tasks of HR operations for Store’s smoothy.

5. Rules- Regulations & Other tasks – 10%

–  Ensure all working procedures, the company’s policies, rules and regulations applied in the store are in accordance with the law and strictly followed by staffs, promoters, security guards.
– Maintain safe working conditions for employees and customers; Solve safety concerns quickly.
– Perform additional duties as assigned by the Store Manager.
– Ability to relocate to other Stores as per Company’s assignment.
– Execute store opening & closing.

II – JOB REQUIREMENT

– University degree
– At least 05 years related experience in retailing business or supermarket environment and 02 years experience of FMCG& fresh food in managing a team of at least 30 staffs
– Detail oriented and be able to handle multi-tasks
– Abilities to use computer, office programs and database
– Sales and Profit improvement
– Planning, development, improvement mindset
– Strong analytical skill, good at data/ figures
– Fluency in English language (both written and oral)
– Work well under high pressure
– Ability to cope with stressful situation at work

III – CONTACT INFORMATION

Ms. Nguyen Khanh Linh – HR Department

Email: khanhlinh.nguyen@aeon.com.vn

Tel: 0225.6288.512 (Ext 610-611)

[HA DONG] GROUP LEADER – TRƯỞNG NHÓM GLAM BEAUTIQUE

  1. KEY RESPONSIBILITIES

1.1. Operations duties

a. Merchandise management

  • Supervise General Staff to ensure: Merchandise is fully replenished, in good conditions & quality.
  • Order stock directly with Supplier and receive stock from MMD.

b. Non-merchandise management

  • Supervise General Staff
  • Order POP, execute POP exhibition, check POP to ensure correct and adequate information
  • Execute floor opening and closing

c. Customer service

  • Provide good customer services to encourage “plus selling”. Be polite and listen alternatively to customer needs.

d. Cashiering activities

  • Be aware of current sales promotions.
  • Change cash and distribute to cashier counters.
  • Check all cashier counters to avoid long queue especially in peak time or weekend.

1.2. Sales and Profits

  • Co-ordinate with Suppliers to execute promotion schemes.
  • Keep records of purchase orders, sales.

1.3. Manpower management

  • Plan and prepare duty roster, shift plan and assign subordinates on duty.
  • Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations.
  • Be responsible for General Staff’s performance.
  1. JOB REQUIREMENTS
  • For internal candidates: at least 1 year of experience in AEON & 6 months in current position
  • College or Technical School graduate;
  • Good communication, problem solving and leadership skills
  • Good presentation and sales skill
  • Computer literate (Word, Excel & Powerpoint).
  • Ability to communicate in English (verbal & written).
  • Have ability to relocate to other Stores as per Company’s assignment is a plus

3. HOW TO APPLY

Please send CV to Ms.Quyen: quyen.tran@aeon.com.vn

Subject:[AEON HADONG] APPLY FOR GL – GLAM BEAUTIQUE

Tel: (024) 2220 6680101

 

Aeonmall messenger