[HANOI OFFICE] C&B EXECUTIVE

A. Scope of the role

1. Payroll management

– Process employee data (new hires, changes, additional earnings…) on system.
– Process employee Time & Attendance data from the system to payroll and reconcile variances utilizing tools in the system.
– Check records of employees’ working hours on system, review them for accuracy, and verify attendance and hours worked.
– Consult employees or management level to correct attendance record errors on system if any.
– Process payroll (calculate, reconcile, prepare for bank transfer, distribute payslip) timely, accurately, and compliantly.
– Answer payroll questions from employees and produce payroll reports when requested by direct supervisor or HR Manager.


2. PIT & Dependant Registration

– Register for the issuance of PIT code for all employees.
– Register PIT dependant for employees.
– Complete monthly PIT declaration report to Tax Dept.
– Perform PIT finalization on yearly basis for all Hanoi office staff.


3. Social Insurance

– Register social, health and unemployment insurance contribution for new employees.
– Make the report to Social Insurance Agency every month as per mandatory requirements.
– Make claims for social insurance benefits for employees (sick leave, maternity leave, etc) and follow up payment for employees.
– Contact Social Insurance Agency on providing social insurance book and health care card for employees as per regulations.
– Complete the transferring procedure of Social Insurance Book for leaving staffs.


4. Labor book & report

– Make periodical report to Department of Labor, Invalids and Social Affairs as per mandatory requirements.
– Preparing periodical labor reports to be sent to Department of Labor, Invalids and Social Affairs.


5. Labor contract

– Make labor contract for new staff.
– Make annex to labor contract, contract renewal.
– Ensure labor contract, renewal contract and annex to labour contract are given to employees on time.


6. Employee’s profile management

– Set up records and personnel file for new employees.
– Maintain employee’s records in personnel file.


7. Rules and Regulations

– Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.
– Check, monitor, remind and guide subordinates (if any) to follow the rules and regulations.


8. Prepare new store

– Cooperate with government Department to register SHUI, PIT invoice, fire fighting training and certificate.
– Prepare documents for new store (fill data to system, excel file, filling document, prepare offer letter, labor contract…)
-Cooperate with hospital to register health check for all staff of new store, FSH certificate for foodline staff
-Training C&B to new HR store and Sap system for all G2 up of new store


9. Other duties

Other tasks or responsibilities as assigned by HR Manager.

B. Job requirements

1. Qualifications & Experience:
– University degree.
– Minimum 3-year experience in C&B field for company with at least 500 employees.

2. Knowledge, Skills & Behaviors:
– Good knowledge of HR related regulations and laws of Vietnam.
– Strong PC skills including proficiency in Excel.
– Working knowledge of SAP system, payroll module is preferred.
– Detail-oriented.
– Ability to deal sensitively with confidential material.
– Good analytical and communication skills.
– Good organizational, multi-tasking, and prioritizing skills.
– Working knowledge of payroll best practices.

In order to apply, please send your English CV to email: doan.pham@aeon.com.vn

For more information, please contact us: 024 6277 8333 (Ext 765) – Ms Doan (HR Dept)

[AEON HẢI PHÒNG] – TRƯỞNG NHÓM DỊCH VỤ KHÁCH HÀNG

I. Mô tả công việc
1. Dịch vụ khách hàng
– Tuân thủ các Quy tắc của Công ty về Dịch vụ Khách hàng (chào hỏi, mỉm cười, cúi chào và thái độ đối với khách hàng).
– Thông tin và giới thiệu cho khách hàng về các sản phẩm mới, chương trình khuyến mãi, chính sách thanh toán, đổi trả hàng, v.v.
– Đảm bảo tiền, các loại voucher, hàng khuyến mại, quà khuyến mãi được sử dụng đúng mục đích.
– Trực tiếp giải quyết/ Hỗ trợ cấp dưới giải quyết các khiếu nại của khách hàng.
– Thực hiện tất cả các hoạt động và báo cáo về thẻ thanh viên Aeon theo yêu cầu của Lãnh đạo bộ phận/ Trưởng bộ phận Dịch vụ khách hàng.

2. Quản lý nhân sự
– Lập kế hoạch làm việc cho bộ phận hàng tháng
– Đảm bảo đủ nhân lực trong quá trình kinh doanh và trong các tình huống đột xuất.
– Tạo động lực, đào tạo và phát triển nhân viên nhằm khuyến khích họ phát triển nghề nghiệp.
– Kiểm soát công việc nhằm tăng năng suất làm việc của nhân viên.
– Thường xuyên đào tạo và động viên cấp dưới trong công việc hàng ngày.
– Xây dựng và phát huy tinh thần làm việc nhóm.

3. Tuân thủ nội quy công ty và thực hiện các công việc khác theo chỉ đạo của Ban Quản lý


II. Yêu cầu công việc
– Tốt nghiệp trung cấp trở lên;
– Kinh nghiệm quản lý tối thiếu 1 năm ngành dịch vụ/bán lẻ
– Kỹ năng phân tích tốt
– Tư duy dịch vụ: phục vụ khách hàng có tâm
– Nói và viết tiếng Anh lưu loát là một điểm cộng.
– Kỹ năng máy tính (Word, Excel, Powerpoint)


III. Địa điểm làm việc
Trung tâm Bách hóa Tổng hợp và Siêu thị Aeon Hải Phòng
Số 10 Võ Nguyên Giáp, phường Kênh Dương, quận Lê Chân, thành phố Hải Phòng

Ứng viên vui lòng gửi CV về:
Ms. Nguyễn Khánh Linh – Phòng Nhân sự – Aeon Hải Phòng
Email: khanhlinh.nguyen@aeon.com.vn
Tel: 0225.6288.512 (Ext 610)

[AEON HẢI PHÒNG] – TRƯỞNG NHÓM RAU VÀ TRÁI CÂY

I. Mô tả công việc
1. Quản lý hàng hóa
– Giám sát nhân viên để đảm bảo hàng hóa được trưng bày đầy đủ trong điều kiện tốt nhất, chất lượng cao nhất
– Đặt hàng trực tiếp với Nhà cung cấp và nhận hàng từ bộ phận Giao nhận hàng hóa.
– Kiểm soát hàng tồn kho, đổi trả hàng hư hỏng.
– Lập kế hoạch nhân lực, chuẩn bị và tham gia kiểm kê theo lịch trình, chuẩn bị cho Ngày hội thành viên và các ngày Lễ.
2. Dịch vụ khách hàng
– Cung cấp các dịch vụ tốt nhất cho khách hàng
– Thông tin và giới thiệu cho khách hàng về các sản phẩm mới, chương trình khuyến mãi, chính sách thanh toán, đổi trả hàng, v.v.
– Xử lý các khiếu nại của khách hàng
– Tuân thủ các quy tắc của Công ty về Dịch vụ Khách hàng (chào hỏi, mỉm cười và thái độ với khách hàng).
3. Doanh thu và lợi nhuận
– Cập nhật chỉ tiêu và doanh số bán hàng theo ngày
– Phối hợp với Nhà cung cấp thực hiện các chương trình khuyến mãi.
– Xác định các mặt hàng có doanh số thấp và chất lượng không tốt.
4. Quản lý nhân sự
– Lập kế hoạch làm việc cho bộ phận hàng tháng
– Đảm bảo đủ nhân lực trong quá trình kinh doanh và trong các tình huống đột xuất.
– Tạo động lực, đào tạo và phát triển nhân viên nhằm khuyến khích họ phát triển nghề nghiệp.
– Kiểm soát công việc nhằm tăng năng suất làm việc của nhân viên.
5. Tuân thủ nội quy công ty và thực hiện các công việc khác theo chỉ đạo của Ban Quản lý

II. Yêu cầu công việc
– Tốt nghiệp trung cấp trở lên;
– Kinh nghiệm quản lý tối thiếu 1 năm ngành bán lẻ
– Kỹ năng phân tích tốt
– Tư duy dịch vụ: phục vụ khách hàng có tâm
– Kỹ năng thuyết trình, giải quyết vấn đề và bán hàng tốt
– Kỹ năng máy tính (Word, Excel, Powerpoint)

III. Địa điểm làm việc
Trung tâm Bách hóa Tổng hợp và Siêu thị Aeon Hải Phòng
Số 10 Võ Nguyên Giáp, phường Kênh Dương, quận Lê Chân, thành phố Hải Phòng

Ứng viên vui lòng gửi CV về:
Ms. Bùi Phương Liên – Phòng Nhân sự – Aeon Hải Phòng
Email: lien.bui@aeon.com.vn
Tel: 0225.6288.512 (Ext 610)

[HANOI OFFICE] MANPOWER PLANNING OFFICER

Main roles and responsibilities

1. Recruitment
– Coordinate with Hiring Manager to understand the scope, responsibilities and requirements of positions to be filled.
– Define job accountabilities and requirements of vacancies, make necessary adjustments to the description and expectation to fill in the positions.
– Implement recruiting process: phone screening, interviews, reference check, offer…
– Follow up with filled vacancy to ensure the selected candidate to meet company’s needs, resolve issues with Hiring Manager on staffing actions.
– Manage existing candidate database to exploit for future positions.
– Maintain a good relationship with candidates for future and/or unexpected hiring need
– Create strong network within company, vocational centers and universities, in social channels to maximize the chances.
– Identify appropriate channels for sourcing potential candidates, take initiatives for attracting and retaining talents.
– Manage applicant information in recruitment database in proper manner.
– Stay up-to-date with industry trends
– Conduct exit interview and analyse the reasons of resignation.
– Prepare recruitment reports weekly/ monthly

2. Employer Branding Support
– Participate in Branding activities through social media channels.
– Coordinate with universities, events in relation to targeted hires.
– Support Management Trainee program to attract the most potential candidates.

3. Rules and Regulations
– Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.
– Check, monitor, remind and guide subordinates to follow the rules and regulations.

4. Other duties
Other tasks or responsibilities as assigned by Recruitment Executive or HR Deputy Manager – Manpower Planning.

Qualification and Job Requirements:

1. University degree. Prefer candidates with major in Human Resources Management
2. Fresh graduate or 1 ~ 3 years of direct recruiting experience”
3. Knowledge of HR related regulations and laws of Vietnam
4. Good command in using MS. Office software
5. Good interpersonal & teamwork skills

6. Self-motivated, highly committed, hard-working and responsible to work under pressure
7. Good appearance, nice, good looking.
8. Good command of English, both verbal and written.

[AEON VN – HANOI OFFICE] LEGAL EXECUTIVE (LICENSE & PROJECT) (CHUYÊN VIÊN PHÁP LÝ – PHỤ TRÁCH GIẤY PHÉP & DỰ ÁN)

Job Description:

  • Check and define law’s regulations relating to leasing contract together with the practical experience in dealing leasing contract to finalize and deal contracts with Landlords
  • Check legal dossiers of building and leased location to define whether these buildings/ locations are suitable with law regulations for leasing as well as for applying license for retaill of FDI
  • Proactively prepare the dossiers for applying retail license of FDI as well as prepare the other license dossiers such as IRC, Business Location Registration Certificate, Branch Operation Registration Certificate, Business Licence, and Enterprise Registration Certificate
  • Work closely with Department/Persons in charge of Company’s projects especially small scale projects’ opening to collect, check and analyze legal dossiers
  • Develop, work and maintain professional relationships with state and local regulatory agencies from Ministry to People Commitee and Department
  • Support supervisor to check, analyze, and evaluate projects relating to land or project transfer/ asset buying/ BCC scheme etc and propose the best scheme for each project
  • Support supervisor to follow up the projects’s legal progress to make sure of its legalistic and practical aspect by flexible and logical skill in examining and consulting
  • Draft and review In-principle Agreement, Project Transfer Agreement, and Escrow Agreement etc. relating to projects in charge
  • Closely coordinate with law firm for licenses outsourced, if any, to grasp its progress and report promtly any issue happened to supervisor.

Job Requirements:

Qualification and Job Requirements:

  • University degree of Laws
  • Minimum 07 years of practical experience in professional Legal environment relating to real estate, project transfer and license for FDI Company (e.g: IRC, Business License, ROL etc.)
  • Basic in English 
  • Computer literate: Word, Excel, PowerPoint, Outlook and Internet and computer graphics and designing

Preferred skills:

  • Strong knowledge of presentation skills and choosing appropriate words as both verbal and writing skills
  • Strong negotiation skills for external affairs including authorities and governments
  • Risk management and identification skills
  • Strong communication skill (both verbal and written) 
  • Details oriented and being able to handle multi-tasks. 
  • Good problem solving skill
  • Excellent organizing and time management skills. 

Other information:

  • Working location: AEON Long Biên (27 Cổ Linh, Long Biên, Hà Nội)
  • Working time: 8:30 – 17:30 from Monday – Friday and 1 Saturday per month

If you are interested in this position, please send your updated CV to Ms. Minh Anh (HR Hà Nội): anh.duong@aeon.com.vn or contact with (024) 6277 8333 (766) for further information

[HANOI OFFICE] CONSTRUCTION EXECUTIVE

Roles and responsibilities:

  • To check detail drawing, Retail Store layout and propose the new layout.
  • To check detail and control construction schedule
  • To execute drawings using AutoCad (plans, elevations, sections including interiors, furniture plans, etc.) per direction, sketches and ideas
  • To complete comprehensive construction drawings as necessary
  • To estimate cost and propose presentations and client’s boards
  • To assist in conducting basic research (typically online), including sourcing of various materials (wood, stone, tile, etc.), lighting, plumbing specifications, furniture and accessories as necessary
  • To assist to track and follow-up on existing orders and deliveries using Excel spreadsheets
  • To assist in the management of vendors, contractors and subcontractors, cabinetmakers and other partners as required.
  • To organize and maintain office systems, archives, client files and design resources (source listings, etc.)
  • To conduct furniture/plumbing/material stock and availability checks and estimate requests as necessary.
  • To arrange and join site meeting or internal meeting as necessary.
  • Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.
  • Check, monitor, remind and guide subordinates to follow the rules and regulations.
  • Other tasks or responsibilities as assigned by Construction Manager and General Manager.

Qualification and Job Requirements:

  • University Degree in Construction Technology or equivalent.
  • Good command of English
  • Computer literate: Word, Excel, PowerPoint, Outlook and Internet.
  • Strong communication skill (both verbal & written).
  • Good organizing and time-management skills
  • Good problem-solving skills
  • Be able to understand technical drawings of construction and equipment.
  • Use Auto Cad or other software efficiently.
  • Detail oriented and be able to handle multi-tasks.
  • Study about Construction Management and Project Management.

Please send your updated CV to: Ms. Huyen: huyen.nguyen@aeon.com.vn

[AEON HẢI PHÒNG] – TRƯỞNG NHÓM NỘI THẤT TRANG TRÍ

I. Mô tả công việc
1. Quản lý hàng hóa
– Đặt hàng trực tiếp với Nhà cung cấp và nhận hàng từ bộ phận Giao nhận hàng hóa.
– Kiểm soát hàng tồn kho. Đổi trả hàng hư hỏng.
– Lập kế hoạch nhân lực, chuẩn bị và tham gia kiểm kê theo lịch trình, chuẩn bị cho Ngày hội thành viên và các ngày Lễ.
2. Dịch vụ khách hàng
– Cung cấp các dịch vụ tốt nhất cho khách hàng
– Thông tin và giới thiệu cho khách hàng về các sản phẩm mới, chương trình khuyến mãi, chính sách thanh toán, đổi trả hàng, v.v.
– Xử lý các khiếu nại của khách hàng
– Tuân thủ các quy tắc của Công ty về Dịch vụ Khách hàng (chào hỏi, mỉm cười và thái độ với khách hàng).
3. Doanh thu và lợi nhuận

– Cập nhật chỉ tiêu và doanh số bán hàng theo ngày
– Phối hợp với Nhà cung cấp thực hiện các chương trình khuyến mãi.
– Xác định các mặt hàng có doanh số thấp và chất lượng không tốt. 
4. Quản lý nhân sự
– Lập kế hoạch làm việc cho bộ phận hàng tháng
– Đảm bảo đủ nhân lực trong quá trình kinh doanh và trong các tình huống đột xuất.
– Tạo động lực, đào tạo và phát triển nhân viên nhằm khuyến khích họ phát triển nghề nghiệp.
– Kiểm soát công việc nhằm tăng năng suất làm việc của nhân viên.
5. Tuân thủ nội quy công ty và thực hiện các công việc khác theo chỉ đạo của Ban Quản lý

II. Yêu cầu công việc

– Tốt nghiệp trung cấp trở lên;

– Kinh nghiệm quản lý tối thiếu 1 năm ngành bán lẻ
– Kỹ năng phân tích tốt

– Tư duy dịch vụ: phục vụ khách hàng có tâm
– Kỹ năng thuyết trình, giải quyết vấn đề và bán hàng tốt
– Kỹ năng máy tính (Word, Excel, Powerpoint)

Ứng viên vui lòng gửi CV về:

Email: lien.bui@aeon.com.vn

Tel: 0225.6288.512 (Ext 610)

[AEON HẢI PHÒNG] – TRƯỞNG NHÓM THỜI TRANG NỮ

I. Mô tả công việc
1. Quản lý hàng hóa
– Đặt hàng trực tiếp với Nhà cung cấp và nhận hàng từ bộ phận Giao nhận hàng hóa.
– Kiểm soát hàng tồn kho. Đổi trả hàng hư hỏng.
– Lập kế hoạch nhân lực, chuẩn bị và tham gia kiểm kê theo lịch trình, chuẩn bị cho Ngày hội thành viên và các ngày Lễ.
2. Dịch vụ khách hàng
– Cung cấp các dịch vụ tốt nhất cho khách hàng
– Thông tin và giới thiệu cho khách hàng về các sản phẩm mới, chương trình khuyến mãi, chính sách thanh toán, đổi trả hàng, v.v.
– Xử lý các khiếu nại của khách hàng
– Tuân thủ các quy tắc của Công ty về Dịch vụ Khách hàng (chào hỏi, mỉm cười và thái độ với khách hàng).
3. Doanh thu và lợi nhuận

– Cập nhật chỉ tiêu và doanh số bán hàng theo ngày
– Phối hợp với Nhà cung cấp thực hiện các chương trình khuyến mãi.
– Xác định các mặt hàng có doanh số thấp và chất lượng không tốt. 
4. Quản lý nhân sự
– Lập kế hoạch làm việc cho bộ phận hàng tháng
– Đảm bảo đủ nhân lực trong quá trình kinh doanh và trong các tình huống đột xuất.
– Tạo động lực, đào tạo và phát triển nhân viên nhằm khuyến khích họ phát triển nghề nghiệp.
– Kiểm soát công việc nhằm tăng năng suất làm việc của nhân viên.
5. Tuân thủ nội quy công ty và thực hiện các công việc khác theo chỉ đạo của Ban Quản lý

II. Yêu cầu công việc

– Tốt nghiệp trung cấp trở lên;

– Kinh nghiệm quản lý tối thiếu 1 năm ngành bán lẻ
– Kỹ năng phân tích tốt

– Tư duy dịch vụ: phục vụ khách hàng có tâm
– Kỹ năng thuyết trình, giải quyết vấn đề và bán hàng tốt
– Kỹ năng máy tính (Word, Excel, Powerpoint)

Ứng viên vui lòng gửi CV về:

Email: lien.bui@aeon.com.vn

Tel: 0225.6288.512 (Ext 610)

Aeonmall messenger