[AEON LONG BIÊN] TRƯỞNG QUẦY RAU – DIVISION LEADER PRODUCE

I. MÔ TẢ CÔNG VIỆC
1. Nhiệm vụ ngành hàng:
a. Quản lý hàng hóa:
– Giám sát Trưởng nhóm & nhân viên để đảm bảo:
• Hàng hóa được bổ sung đầy đủ, trong điều kiện tốt và chất lượng.
• Tất cả hàng hóa trưng bày theo kế hoạch hoặc hướng dẫn từ Quản lý cấp trên/ Thu mua và tất cả giá giữa hàng hóa trưng bày và thẻ giá đều được kiểm tra.
• Kiểm tra giá trên POS/ SST và thay đổi nhãn giá (nếu cần) được hoàn tất trước khi siêu thị mở cửa.
– Đặt hàng với Nhà cung cấp và nhận hàng từ bộ phận Giao nhận hàng hóa .
– Quản lý lượng hàng tồn kho và đặt hàng lại khi hết hàng tồn kho. Đổi trả hàng bị hư hỏng.
– Tham gia kiểm kê định kỳ hàng tháng theo chỉ đạo của Quản lý cấp trên.
– Tham dự kiểm kê định kì hai năm một lần theo lịch trình.

– Lập kế hoạch, phân công nhiệm vụ cho Trưởng nhóm và nhân viên để chuẩn bị cho các ngày hội thành viên, lễ tết.

b. Quản lý các hoạt động khác:
– Giám sát Trưởng nhóm & nhân viên để đảm bảo:
• Thiết bị vận hành, ánh sáng và đồ đạc (gondola, xe đẩy, giá, v.v.) ở trong tình trạng tốt.
• Sàn bán hàng được giữ sạch sẽ và gọn gàng.
• Quy trình an toàn cháy nổ được thực hiện đúng cách.
– Đặt POP (bảng giá), thực hiện trưng bày POP, kiểm tra POP để đảm bảo thông tin chính xác và đầy đủ.
– Hỗ trợ hoạt động đóng/ mở cửa siêu thị.
– Kiểm tra và xác minh sự khác biệt trong số liệu tồn kho & doanh số sau khi kiểm kê và báo cáo cho Quản lý cấp trên.

c. Dịch vụ khách hàng:
– Cung cấp các dịch vụ khách hàng tốt để khuyến khích tăng doanh số. Lịch sự và lắng nghe nhu cầu của khách hàng.
– Thông tin và giới thiệu cho khách hàng về hàng mới, chương trình khuyến mãi, chính sách thanh toán, đổi trả hàng, v.v.
– Xử lý các khiếu nại của khách hàng hoặc các khiếu nại, tình huống phức tạp do Trưởng nhóm, Nhân viên đưa ra.
– Tuân thủ các Quy tắc của Công ty về Dịch vụ Khách hàng (chào hỏi, mỉm cười, cúi chào và thái độ với khách hàng).

2. Bán hàng và lợi nhuận:

– Họp hàng ngày với Trưởng nhóm về tình trạng vận hành, bán hàng của ngày hôm trước, mục tiêu doanh số hiện tại, các chương trình khuyến mại và thông tin cập nhật của công ty. 

– Phối hợp với Nhà cung cấp thực hiện các chương trình khuyến mại.

– Phân bổ chỉ tiêu doanh số cần đạt đến Trưởng nhóm và Nhân viên và chịu trách nhiệm về doanh số của toàn quầy.

– Lập kế hoạch bán hàng và giám sát việc thực hiện các chương trình bán hàng.
– Xác định các mặt hàng bán chậm và chất lượng không tốt. Ước tính nhu cầu của khách hàng và tham mưu với bộ phận thu mua.
– Lưu trữ hồ sơ các đơn mua hàng, bán hàng. Báo cáo định kỳ về doanh số bán chạy, kết quả bán hàng khuyến mãi, khảo sát thị trường/ khảo sát đối thủ cạnh tranh.
– Quan sát, thu thập thông tin, đề xuất từ Trưởng nhóm về xu hướng bán hàng, nhu cầu khách hàng và trao đổi với Thu mua để đề xuất sự thay đổi/ cải thiện về hàng hóa, số lượng, chất lượng.
– Hỗ trợ thu ngân đổi trả hàng theo yêu cầu.

3. Quản lý nhân lực:

– Lập kế hoạch và lập bảng phân công công việc, lịch làm việc và phân công cấp dưới trực tiếp.
– Đảm bảo đủ nhân lực trong quá trình kinh doanh trong các tình huống đột xuất.
– Chịu trách nhiệm về kết quả hoạt động của nhân viên.
– Xác định và giảm bớt những công việc không cần thiết để tăng năng suất của nhân viên.
– Thường xuyên đào tạo, động viên cấp dưới trong công việc hàng ngày.
– Xác định đội ngũ nhân viên tiềm năng cho mục đích lập kế hoạch người kế nhiệm.
– Xây dựng và phát huy tinh thần làm việc nhóm.

4. Nội quy và Quy định:

– Tuân thủ tất cả các quy trình làm việc, các chính sách, nội quy và quy định của công ty.
– Kiểm tra, theo dõi, nhắc nhở, hướng dẫn nhân viên và nhân viên tiếp thị thực hiện các nội quy, quy chế.

5. Các nhiệm vụ khác:

– Phụ trách đóng tầng khi hết giờ mở cửa.
– Hỗ trợ các bộ phận khác khi cần thiết.
– Các nhiệm vụ hoặc trách nhiệm khác theo sự phân công của Quản lý trực tiếp, Quản lý bộ phận và Giám đốc siêu thị.

II. YÊU CẦU CÔNG VIỆC

– Tốt nghiệp Cao đẳng trở lên
– Có kinh nghiệm quản lí trong ngành bán lẻ ít nhất 3 năm, đặc biệt liên quan đến ngành hàng thực phẩm (ưu tiên thực phẩm tươi sống)
– Có thể làm việc theo ca (8h/ ngày, 6 ngày/ tuần), có thể đi làm ngày Lễ, Tết
– Kỹ năng phân tích tốt, có tư duy về dịch vụ khách hàng, có kỹ năng tin học văn phòng
– Khả năng làm việc nhóm, quản lý đội nhóm và chịu được áp lực công việc cao, có kỹ năng giải quyết vấn đề và bán hàng tốt.

– Có kỹ năng Tiếng Anh là lợi thế.

III. ĐỊA ĐIỂM LÀM VIỆC

– Trung tâm Bách hóa Tổng hợp và Siêu thị AEON Long Biên
Số 27 Cổ Linh, Phường Long Biên, Quận Long Biên, Hà Nội

IV. THÔNG TIN LIÊN HỆ

Ms. Minh Anh – HR Long Biên Department
Email: anh.duong@aeon.com.vn

Phone: (024) 6277 8333 (Máy lẻ: 761)

[HA DONG] GROUP LEADER – MATERIAL & IMPORTED FOOD (TRƯỞNG NHÓM QUẦY HÀNG NHẬP KHẨU)

A. Main responsibilities

1. Operations duties
a. Merchandise management
– Supervise General Staff to ensure:
• Merchandise is fully replenished, in good conditions & quality.
• All the display merchandise is according to schematic plan or instructions from supervisor/Merchandiser and all the price between display merchandise and price card is tally.
• Price checking on POS/SST and changing price label (if necessary) is completed before store opened.
– Order stock directly with Supplier and receive stock from MMD.
– Manage stock inventory and repeat order when inventory drops to a specific level. Return and exchange damaged goods.
– Support Foodline with monthly Stock Take as directed by supervisor.
– Attend bi-annual Stock Take as scheduled.
b. Non-merchandise management
– Supervise General Staff to ensure:
• Operational equipment, lighting and fixtures (gondola, wagon, shelves, etc.) are in good conditions
• Sales floor is kept clean & tidy.
• Fire safety procedure is carried out properly.
– Order POP, execute POP exhibition, check POP to ensure correct and adequate information
– Execute floor opening and closing
– Check and verify variances in stock & sales figures after Stock Take and make report to Line Manager
c. Customer service
– Provide good customer services to encourage “plus selling”. Be polite and listen alternatively to customer needs.
– Get information and introduce to customers about new arrivals, promotions, policies regarding to payment, returns/exchanges, etc.
– Handle complaints from customers or complaints raised by General Staff and promoters, difficult and complicated sales.
– Follow Company’s Rules on Customer Service (greeting, smiling, bowing and attitude towards customers).

2. Sales and Profits
– Co-ordinate with Suppliers to execute promotion schemes.
– Identify low sales items and not good quality. Estimate consumer demands and advise merchandising dept.
– Keep records of purchase orders, sales. Report periodically about top sales, promotion sales results, market survey/competitor survey.
– Provide every day sales figure of concess counter for promoters
– Support cashier in return/exchange merchandise as required.

3. Manpower management
– Plan and prepare duty roster, shift plan and assign subordinates on duty.
– Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations.
– Ensure General Staff and Promoters’ attendance and attire.
– Be responsible for General Staff’s performance.
– Identify and reduce unnecessary tasks to increase staff productivity.
– Regularly train and motivate subordinates in daily works.
– Identify potential staff for succession planning purposes.
– Build and promote teamwork spirit.

4. Rules and Regulations
– Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.
– Check, monitor, remind and guide General Staff and Promoters to follow the rules and regulations.

5. Other duties
– Closing floor in charge.
– Support other departments as necessary.
– Other tasks or responsibilities as assigned by direct Division Leader, Line Manager and Store Manager.

B. Qualification and Job Requirements:
1. College or Technical School
2. At least one-year related experience in retailing business or supermarket environment

Preferred skills
1. Good communication, problem solving and leadership skills
2. Customer focused
3. Self-disciplined with ability to work independently
4. Good presentation and sales skill
5. Computer literate (Word, Excel & Powerpoint)

6. Ability to communicate in English (verbal & written)

To apply, please send your CV to email: quyen.tran@aeon.com.vn

[HA DONG] PERISHABLE-PRODUCE DIVISION LEADER – TRƯỞNG QUẦY THỰC PHẨM TƯƠI SỐNG (RAU & TRÁI CÂY)

Roles and responsibilities:

1.Operations duties
a) Merchandise management
– Supervise Group Leader(s) and General Staff to ensure:
• Merchandise is fully replenished, in good conditions & quality.
• All the display merchandise is according to schematic plan and all the price between display merchandise and price card is tally.
• Changing price label (if necessary) is completed before store opens.
– Order stock directly with Suppliers and receive stock from MMD.
– Verify and approve inventory orders raised by Group Leader(s).
– Plan manpower, prepare and attend bi-annually Stock Take as scheduled.
– Support Foodline with monthly Stock Take as directed by supervisor.
– Plan, assign duties for Group Leader(s) and General Staff to make necessary preparation for Membership Day & Mommy Day and Public Holidays.
b) Non-merchandise management
– Supervise Group Leader(s) and General Staff to ensure:
• Operational equipment, lighting and fixtures (gondola, wagon, shelves, etc.) are in good conditions
• Sales floor is kept clean & tidy
• All backrooms are locked in good conditions
• POP execution is carried out properly
• Fire safety procedure is carried out properly
– Check and verify variances in stock & sales figures after Stock Take and make report to Line Manager.
– Execute store opening & closing as directed by supervisor.

2. Customer service
– Provide good customer services to encourage “plus selling”. Be polite and listen alternatively to customer needs.
– Get information and introduce to customers about new arrivals, promotions, policies regarding to payment, returns/exchanges, etc.
– Handle customer complaints raised by Group Leader(s), difficult and complicated sales.
– Follow Company’s Rules on Customer Service (greeting, smiling, bowing and attitude towards customers).

3. Sales and Profits
– Brief Group Leader(s) on yesterday sales achievement, today sales budget, up-to-date sales achievement, promotion and company updates.
– Brief promoters on promotion scheme.
– Breakdown the sales target given by Line Manager to each Group Leader and take responsibilities for sales target achievement of the division.
– Overall plan and supervise the execution of promotion schemes.
– Observe/gather information/suggestion from Group Leader(s) about sales trend, customer demands and advise Merchandising Dept. for any changes/improvement in merchandise assortment, quality and quantity.
– Gather and consolidate all periodical reports from Group Leader(s) about top sales, promotion sales results, market survey/competitor survey and submit to Line Manager.

4. Manpower management
– Plan Monthly Division’s duty roster and manpower schedule.
– Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations.
– Monitor Group Leader(s), General Staff and Promoter’s attendance and attire.
– Approve duty roster, shift plan raised by Group Leader(s).
– Be responsible for Group Leader(s) and General Staff’s performance.
– Take part in recruitment & selection activities for Division’s staffing.
– Motivate, training and develop staff in order to encourage their professional development.
– Identify potential staff for succession planning purposes.
– Build and promote team work spirit.

5. Rules and Regulations
– Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.
– Check, monitor, remind and guide Group Leader(s), General Staff and Promoter(s) to follow the rules and regulations

6. Other duties
– Opening & closing Store.
– Be on duty and act as Line Manager’s roles when Line Manager’s not present at work (i.e. is on leave or on business trip).
– Other tasks or responsibilities as assigned by direct Line Manager and Store Manager.

Qualification and Job Requirements:

  1. University/College graduate
  2. Strong analytical skill, good at data/figures
  3. Fluency in Vietnamese and English languages (both written and oral)
  4. Teamwork skill: Actively promote team work
  5. Service orientation: customer service minded
  6. Leadership: Acting leadership by example
  7. Good presentation, problem solving and sales skills
  8. Computer skill (Word, Excel, Powerpoint).
  9. Ability to cope with stressful situation at work
  10. Self-disciplined with ability to work independently
  11. Be able to work at shift & on Public holidays
  12. Have ability to relocate to other Stores as per Company’s assignment is a plus

[AEON Hải Phòng] Division Leader, Grocery – Trưởng Quầy Thực Phẩm Khô

1. Trách nhiệm chính

– Chịu trách nhiệm về doanh số bán hàng của bộ phận, lợi nhuận, thất thoát
– Quản lý kho bãi và khu vực bán hàng
– Quản lý nhân viên bao gồm: Trưởng nhóm (G2), nhân viên (G1), Promoter
– Làm báo cáo, kế hoạch bán hàng, phân công nhiệm vụ cho các bạn nhân viên.
– Tuân thủ các công việc khác theo sự chỉ dẫn của cấp trên

2. Yêu cầu chung

– Tốt nghiệp Cao đẳng trở lên
– Thành thạo tin học văn phòng
– Có ít nhất 3 năm kinh nghiệm liên quan trong lĩnh vực bán lẻ
– Có thể xoay ca, đi làm vào Lễ, Tết
– Giao tiếp Tiếng Anh thành thạo là một lợi thế

3. Quyền lợi

– Hỗ trợ bữa ăn ca miễn phí tại canteen công ty
– Thưởng lương tháng 13, MBO
– Chiết khấu khi mua hàng tại Aeon
– Tham gia BHXH, BHYT, BHTN theo quy định
– Cơ hội tham gia các khóa đào tạo phát triển bản thân và các kỹ năng do công ty tổ chức

Ứng viên quan tâm vui lòng gửi CV đến email BP Tuyển dụng – hr.lechan@aeon.com.vn

Merchandiser (Thời trang/ Thực phẩm khô/ Thực phẩm tươi sống)

Key responsibilities:

1. Major Duties
– Be responsible for “the target of Sales”, Margin, Later Income, Old Stock, Potential Old Stock, Turn-over day, Stock Day’s, Private Brand Share, Core Customer Share, Stock Correction & Availability.
– Manage the performance of a defined product category effectively in terms of pricing, promotion, products assortment, quality of products, planning and allocation.
– Supplier management, negotiation of payment terms, rebates etc.
– Work with Customer Management Team (Marketing team) to propose the regular promotion plan of Groups to ensure that the range fully reflects the Core Target Group needs in terms of the complete offer.
– Research, analyze and evaluate the market to identify customer’s needs and product/range opportunities.
– Develop a range assortment that delivers Competitive Advantage in the Vietnamese Market.
– Be fully responsible for the development and implementation of Private Brand Strategy within the Category.
– Ensure that the Pricing Strategy is fully in place and understood by Suppliers.
– Design and implement Merchandising Plano-grams delivering right space allocation and achieve the best productivity of each gondola.
– Ensure clear communication and understanding of any action taken that impact on the Customer or Stores with Operations.
– Achieve Commercial Key Performance Indicator
– Identify the most effective/cost efficient means of delivering product to the store. Follow the designated Import process.
– Re-assess article performance on a regular basis to identify and deal with any old stock.
– Proactively evaluate and act on results of promotional activities to implement any key learning points.
– Maintain effective internal communication channels particularly with other Merchandising team, operations, sales & marketing, logistics and other functions within the organization
– Ensure that all necessary information and documentation is passed to supporting staff, and all necessary admin tasks are completed in a timely and professional manner.

2. Other duties
– Any necessary task that is deemed important from time to time.

3. Rules and Regulations
– Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations

Job Requirements
1. Qualifications & Experience
– University degree, preferably in Economics, Business Management or relevant majors.
– At least 3-year experience in retail with the same category.

2. Knowledge, Skills & Behaviors
– Fluency in Vietnamese and English languages (both written and oral)
– Customer-focused mindset
– Passion for merchandising career
– Good communication and negotiation skills
– Self-discipline with ability to work independently and under pressure
– Strong analytical ability and good in data/ figures
– Abilities to use computer, office programs and databases

Trưởng Nhóm – Ngành Hàng Thực Phẩm Tươi Sống

Trách nhiệm chính:

1. Nhiệm vụ Điều hành

a. Quản lý hàng hóa

– Đảm bảo hàng hóa đầy đủ và trong điều kiện tốt, đạt chất lượng

– Kiểm tra giá trên hệ thống và đảm bảo việc thay đổi nhãn giá (nếu cần) phải được hoàn tất trước giờ mở cửa

– Đặt hàng và nhận hàng lưu kho từ Bộ phận quản lý hàng hóa

– Quản lý hàng tồn kho và tham gia kiểm kê hàng hóa

b. Quản lý công việc không liên quan đến hàng hóa

– Đảm bảo trang thiết bị, hệ thống đèn chiếu sáng và các đồ vật cố định đều trong điều kiện tốt

– Đảm bảo khu vực bán hàng luôn sạch sẽ, ngăn nắp

– Thực hiện đúng quy trình phòng cháy chữa cháy

– Thực hiện việc mở cửa và đóng cửa siêu thị

c. Dịch vụ khách hàng

– Cung cấp dịch vụ khách hàng chất lượng nhằm khuyến khích “bán thêm hàng”. Luôn lịch sự và biết lắng nghe một cách có chọn lọc những nhu cầu từ phía khách hàng

– Xử lý các khiếu nại từ phía khách hàng

– Tuân thủ quy định của Công ty về Dịch vụ khách

2. Doanh số bán hàng và Lợi nhuận

– Kết hợp với các Nhà cung cấp để thực hiện chương trình khuyến mãi

– Ghi chép các đơn đặt hàng, doanh số bán hàng. Báo cáo định kỳ về doanh số bán hàng cao nhất, kết quả doanh số bán hàng khuyến mãi, khảo sát thị trường/khảo sát đối thủ.

3. Quản lý nhân lực

– Lên kế hoạch và chuẩn bị lịch làm việc, phân công công việc cho cấp dưới

– Đảm bảo đủ nguồn nhân lực hoạt động trong các tình huống đặc biệt

– Thường xuyên đào tạo và thúc đẩy cấp dưới trong các công việc hàng ngày.

– Xây dựng và thúc đẩy tinh thần làm việc nhóm.

4. Nội quy và Quy định

– Tuân thủ tất cả quy trình làm việc, các chính sách, nội quy và quy định của Công ty

– Kiểm tra, theo dõi, nhắc nhở và hướng dẫn Nhân viên và Nhân viên tiếp thị thực hiện đúng nội quy và quy định của Công ty

5. Nhiệm vụ khác

– Những công việc khác được Trưởng Quầy phân công

Yêu cầu Công việc:

1. Trình độ Học vấn & Kinh nghiệm

– Tốt nghiệp Trung cấp/ Cao đẳng

– Có ít nhất 02 năm kinh nghiệm trong lĩnh vực bán lẻ hoặc siêu thị

2. Kiến thức & Kỹ năng

– Kỹ năng giao tiếp, giải quyết vấn đề và lãnh đạo tốt

– Kỹ năng chăm sóc khách hàng

– Khả năng làm việc độc lập một cách tự giác

– Kỹ năng thuyết trình, bán hàng tốt

– Sử dụng thành thạo các phần mềm máy tính (Word, Excel, Powerpoint)

– Có thể giao tiếp bằng tiếng Anh (nói và viết)

– Có thể làm vệc theo ca xoay và làm vào Thứ Bảy, Chủ Nhật và Ngày lễ

Aeonmall messenger