[AEON TÂN PHÚ] GROUP LEADER – CONFECTIONERY and LIQUOR

Roles and responsibilities:

Operations duties
a. Merchandise management
– Supervise General Staff to ensure:
• Merchandise is fully replenished, in good conditions & quality.
• All the display merchandise is according to schematic plan or instructions from supervisor/Merchandiser and all the price between display merchandise and price card is tally.
• Price checking on POS/SST and changing price label (if necessary) is completed before store opened.
– Order stock directly with Supplier and receive stock from MMD.
– Manage stock inventory and repeat order when inventory drops to a specific level. Return and exchange damaged goods.
– Support Foodline with monthly Stock Take as directed by supervisor.
– Attend bi-annual Stock Take as scheduled.
b. Non-merchandise management
– Supervise General Staff to ensure:
• Operational equipment, lighting and fixtures (gondola, wagon, shelves, etc.) are in good conditions
• Sales floor is kept clean & tidy.
• Fire safety procedure is carried out properly.
– Order POP, execute POP exhibition, check POP to ensure correct and adequate information
– Execute floor opening and closing
– Check and verify variances in stock & sales figures after Stock Take and make report to Line Manager
c. Customer service
– Provide good customer services to encourage “plus selling”. Be polite and listen alternatively to customer needs.
– Get information and introduce to customers about new arrivals, promotions, policies regarding to payment, returns/exchanges, etc.
– Handle complaints from customers or complaints raised by General Staff and promoters, difficult and complicated sales.
– Follow Company’s Rules on Customer Service (greeting, smiling, bowing and attitude towards customers).

Sales and Profits
– Co-ordinate with Suppliers to execute promotion schemes.
– Identify low sales items and not good quality. Estimate consumer demands and advise merchandising dept.
– Keep records of purchase orders, sales. Report periodically about top sales, promotion sales results, market survey/competitor survey.
– Provide every day sales figure of concess counter for promoters
– Support cashier in return/exchange merchandise as required

Manpower management
– Plan and prepare duty roster, shift plan and assign subordinates on duty.
– Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations.
– Ensure General Staff and Promoters’ attendance and attire.
– Be responsible for General Staff’s performance.
– Identify and reduce unnecessary tasks to increase staff productivity.
– Regularly train and motivate subordinates in daily works.
– Identify potential staff for succession planning purposes.
– Build and promote teamwork spirit.

Rules and Regulations
– Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.
– Check, monitor, remind and guide General Staff and Promoters to follow the rules and regulations

Other duties
– Closing floor in charge.
– Support other departments as necessary.
– Other tasks or responsibilities as assigned by direct Division Leader, Line Manager and Store Manager.

Please send CV to Ms.Duyên – HR Dept. AEON Celadon Tân Phú

Email: hr.celadon@aeon.com.vn

[Tạ Quang Bửu] Nhân Viên Quầy Thực Phẩm Chế Biến Sẵn và Bánh Mì

1. Khu vực bán hàng

  • Đảm bảo rằng hàng hóa, nhãn giá được bổ sung đầy đủ, chất lượng và tuân theo kế hoạch sơ đồ hoặc kế hoạch giám sát
  • Đặt bảng thông tin, bảng giá cho tất cả các sản phẩm tại khu vực bán hàng
  • Vệ sinh khu vực bán hàng: kệ, sàn & đảm bảo sàn bán hàng theo tiêu chuẩn cửa hàng
  • Bảng giá được trưng bày đúng cách
  • Quy trình phòng cháy chữa cháy được thực hiện đúng 
  • Duy trì FSH theo quy định của công ty
  • Đảm bảo đầy đủ hàng trưng bày tại khu bán hàng
  • Kiểm tra hạn sử dụng tất cả hàng hóa tại khu vực bán hàng
  • Trưng bày sản phẩm theo quy định
  • Thực hiện thủ tục quản lý hàng hóa như: nhận hàng, hủy hàng, lấy hàng….

2. Dịch vụ khách hàng

  • Phục vụ khách hàng theo quy định của công ty
  • Hỗ trợ quầy thu ngân
  • Giải quyết các khiếu nại của khách hàng liên quan đến chất lượng sản phẩm

3. Các nhiệm vụ khác

  • Các nhiệm vụ hoặc trách nhiệm khác theo sự phân công của quản lý trực tiếp
  • Mở và đóng cửa hàng

YÊU CẦU

  • Có bằng tốt nghiệp Trung học Phổ thông trở lên
  • Không yêu cầu kinh nghiệm
  • Chịu áp lực cao
  • Khả năng sử dụng Máy tính, chương trình Office và Cơ sở dữ liệu
  • Có thể xử lý nhiều tác vụ, chi tiết
  • Kỹ năng bán hàng tốt        
  • Kỹ năng giao tiếp tốt
  • Làm việc theo nhóm
  • Có thể làm theo ca và ngày Lễ
👉 CHẾ ĐỘ PHÚC LỢI:
  • Thu nhập hấp dẫn.
  • Nhân viên được phục vụ cơm trưa tại canteen/ Phụ cấp cơm trưa.
  • Phụ cấp theo tính chất công việc.
  • Phụ cấp đi lại 
  • Thưởng đánh giá năng lực hằng năm
  • Quà mừng vào các dịp lễ/Tết.
  • Lương tháng 13, thưởng tháng 14.
  • Thưởng doanh thu hàng tháng.
  • Phép năm: 12 ngày/năm.
  • Khám sức khỏe định kỳ
  • Teambuidling hằng năm
  • Phúc lợi tham gia công đoàn
  • Bảo hiểm sức khỏe sau 1 năm làm việc
  • Ngoài ngày phép được hưởng theo quy định luật Lao Động, Nhân viên được tặng thêm 1 ngày phép vào đúng năm thứ 5 làm việc tại AEON Việt Nam. 
  • Cơ hội học hỏi và phát triển không ngừng qua công việc hằng ngày; các khóa học đào tạo chuyên môn cũng như kỹ năng mềm với những chuyên gia giàu kinh nghiệm của AEON VIỆT NAM và tập đoàn AEON.

THÔNG TIN ỨNG TUYỂN:

  • Các  bạn gửi CV ứng tuyển qua Email: thuy.nguyenthithanh@aeon.com.vn
  • Hoặc ứng tuyển tại Link: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd70BgnyLbLSelG0vA61F5wRXPRVY-tlNDQ1hdHqAMx2KHXxQ/formResponse

 

[AEON HUẾ] – TRƯỞNG NHÓM/ GROUP LEADER

Candidate can apply Group Leader position for one of following:

  • Foodline (Fish/ Meat/ Produce/ Nonfood-HBC/ Grocery/ D&D/ Confectionary/ Beverage)
  • Softline (Men/ Ladies/ Kids/ SBA)
  • Hardline (Household/ Bike/ Stationary)
  • Customer Service & Cashier
  • Omni Chanel
  • MMD

JOB DESCRIPTION:

A. Roles and responsibilities:

1.Operations duties

a. Merchandise management

– Supervise General Staff to ensure:

• Merchandise is fully replenished, in good conditions & quality.

• All the display merchandise is according to schematic plan or instructions from supervisor/Merchandiser and all the price between display merchandise and price card is tally.

• Price checking on POS/SST and changing price label (if necessary) is completed before store opened.

– Order stock directly with Supplier and receive stock from MMD.

– Manage stock inventory and repeat order when inventory drops to a specific level. Return and exchange damaged goods.

– Support Foodline with monthly Stock Take as directed by supervisor.

– Attend bi-annual Stock Take as scheduled.

b. Non-merchandise management

– Supervise General Staff to ensure:

• Operational equipment, lighting and fixtures (gondola, wagon, shelves, etc.) are in good conditions

• Sales floor is kept clean & tidy.

• Fire safety procedure is carried out properly.

– Order POP, execute POP exhibition, check POP to ensure correct and adequate information

– Execute floor opening and closing

– Check and verify variances in stock & sales figures after Stock Take and make report to Line Manager

2.Customer service

– Provide good customer services to encourage “plus selling”. Be polite and listen alternatively to customer needs.

– Get information and introduce to customers about new arrivals, promotions, policies regarding to payment, returns/exchanges, etc.

– Handle complaints from customers or complaints raised by General Staff and promoters, difficult and complicated sales.

– Follow Company’s Rules on Customer Service (greeting, smiling, bowing and attitude towards customers).

3. Sales and Profits

– Co-ordinate with Suppliers to execute promotion schemes.

– Identify low sales items and not good quality. Estimate consumer demands and advise merchandising dept.

– Keep records of purchase orders, sales. Report periodically about top sales, promotion sales results, market survey/competitor survey.

– Provide every day sales figure of concess counter for promoters

– Support cashier in return/exchange merchandise as required.

4 .Manpower management

– Plan and prepare duty roster, shift plan and assign subordinates on duty.

– Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations.

– Ensure General Staff and Promoters’ attendance and attire.

– Be responsible for General Staff’s performance.

– Identify and reduce unnecessary tasks to increase staff productivity.

– Regularly train and motivate subordinates in daily works.

– Identify potential staff for succession planning purposes.

– Build and promote teamwork spirit.

5. Rules and Regulations

 – Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.

– Check, monitor, remind and guide General Staff and Promoters to follow the rules and regulations

6. Others duties:

– Closing floor in charge.

– Support other departments as necessary.

– Other tasks or responsibilities as assigned by direct Division Leader, Line Manager and Store Manager.

B. Qualification and Job Requirements:

  • Intermediate Degree
  • Ability to communicate in English (verbal & written).
  • Good communication, problem solving and leadership skills
  • Be able to work at shift & public holidays
  • Ability to cope with stressful situation at work
  • Self-disciplined with ability to work independently
  • Have ability to relocate to other Stores as per Company’s assignment is a plus.

If you are interested in the position, please do not hesitate to send your application to HR Dept: tuyendung.hn@aeon.com.vn

Tel: (024) 6277 8333 – EXT: 763

[Bình Dương – Sora] Trưởng quầy Thu Ngân kiêm Dịch vụ Khách hàng

1.MÔ TẢ CÔNG VIỆC

Quản lý hoạt động

  • Kiểm soát hàng hóa trưng bày theo quy định
  • Xác minh và phê duyệt các đơn đặt hàng tồn kho do (các) Trưởng nhóm đưa ra.
  • Lập kế hoạch kiểm kho hàng tháng và hai năm một lần theo kế hoạch.
  • Kiểm tra và xác minh sự chênh lệch về số liệu tồn kho & doanh số sau khi lấy hàng và báo cáo cho Quản lý cửa hàng.

Quản lý nhân sự

  • Quản lý nhân viên: phân công nhiệm vụ, lịch trình làm việc của nhân viên
  • Tuyển dụng và đào tạo nhân sự của Bộ phận.

Quản lý bán hàng và lợi nhuận

  • Cập nhật thông tin bán hàng cho nhân viên (thành tích bán hàng, khuyến mãi, thông tin từ công ty)
  • Phân chia chỉ tiêu doanh số do Cửa hàng trưởng đưa ra cho từng nhóm và chịu trách nhiệm về việc đạt chỉ tiêu doanh số của bộ phận.
  • Lập kế hoạch tổng thể và giám sát việc thực hiện các chương trình khuyến mãi.
  • Báo cáo doanh số bán hàng cao nhất, kết quả bán hàng khuyến mãi, khảo sát thị trường / khảo sát đối thủ cạnh tranh và gửi cho Cửa hàng trưởng.

Sự hài lòng của khách hàng

  • Hỗ trợ Trưởng nhóm xử lý khiếu nại của khách hàng và đưa ra giải pháp tốt nhất để khách hàng hài lòng
  • Đề xuất và cung cấp ý tưởng mới cho khách hàng về hàng mới, khuyến mãi, chính sách liên quan đến thanh toán, trả lại / đổi hàng,..

Các nhiệm vụ khác

  • Các nhiệm vụ hoặc trách nhiệm khác theo sự phân công của Quản lý cửa hàng trực tiếp.
  • Mở và đóng cửa hàng

2. YÊU CẦU TUYỂN DỤNG

  • Tốt nghiệp Cao đẳng/ Đại học
  • Có ít nhất 03 năm kinh nghiệm liên quan trong môi trường kinh doanh bán lẻ hoặc siêu thị và 01 năm kinh nghiệm quản lý nhóm ít nhất 5 nhân viên 
  • Sử dụng thành thạo tiếng Anh (cả nói và viết)
  • Có khả năng chịu áp lực cao
  • Khả năng sử dụng máy tính, các chương trình văn phòng và cơ sở dữ liệu
  • Có thể làm việc theo ca và các ngày lễ tết.
  • Kỹ năng giao tiếp tốt 

3. CHẾ ĐỘ ĐÃI NGỘ 

  • Thu nhập hấp dẫn
  • Nhân viên được phục vụ cơm trưa miễn phí, 
  •  Phụ cấp theo tính chất công việc 
  • Quà mừng vào các dịp lễ/Tết 
  •  Lương tháng 13 
  • Thưởng thành tích hàng năm 

Bảo hiểm sức khỏe

  • Ngoài bảo hiểm y tế và chương trình khám sức khỏe tổng quát định kỳ theo quy định, Nhân viên còn được tham gia bảo hiểm sức khỏe tùy theo vị trí công việc. 

Phép năm: 12 ngày/năm

  • Ngoài ngày phép được hưởng theo quy định luật Lao Động, Nhân viên được tặng thêm 1 ngày phép vào đúng năm thứ 5 làm việc tại AEON VIỆT NAM. 

Đào tạo

  • Cơ hội học hỏi và phát triển không ngừng qua công việc hằng ngày; các khóa học đào tạo chuyên môn cũng như kỹ năng mềm với những chuyên gia giàu kinh nghiệm của AEON VIỆT NAM và tập đoàn AEON. 

ĐỊA CHỈ LÀM VIỆC: Khu đô thị mới thuộc Khu liên hợp Công nghiệp – Dịch vụ – Đô thị tỉnh Bình Dương, Phường Hòa Phú, Tp Thủ Dầu Một, Tỉnh Bình Dương

Bạn vui lòng ứng tuyển tại link: ỨNG TUYỂN TẠI ĐÂY hoặc gửi CV về email maiphuong.nguyen@aeon.com.vn với tiêu đề [Tên vị trí]  Họ và tên

[Bình Dương] TRƯỞNG QUẦY HÀNG THỰC PHẨM TƯƠI SỐNG (PERISHABLE)

MÔ TẢ CÔNG VIỆC

Quản lý vận hành

  • Kiểm soát hàng hóa bổ sung đầy đủ, tình trạng tốt, trình bày theo quy định của công ty
  • Kiểm tra thiết bị vận hành: ánh sáng, đồ đạc…
  • Kiểm tra khu vực quầy hàng đảm bảo theo quy định của công ty
  • Lập kế hoạch kiểm tra khoa hàng tháng hoặc 2 năm/lần
  • Thực hiện đúng quy trình PCCC

Quản lý nhân sự

  • Lên kế hoạch phân công nhiệm vụ và lịch trình nhân lực của Bộ phận hàng tháng.
  • Theo dõi nhân viên về tác phong, đồng phục trong quầy hàng phụ trách
  • Tham gia các hoạt động tuyển dụng bộ phận
  • Xây dựng và phát huy tinh thần làm việc nhóm.

Quản lý doanh thu và lợi nhuận

  • Phân chia chỉ tiêu doanh số do Cửa hàng trưởng đưa ra
  • Lập kế hoạch và giám sát việc thực hiện các chương trình khuyến mãi.
  • Quan sát/thu thập thông tin/đề xuất về xu hướng bán hàng, nhu cầu của khách hàng và tư vấn cho Phòng Kinh doanh
  • Báo cáo định kỳ từ (các) Trưởng nhóm về doanh số bán hàng cao nhất, kết quả bán hàng khuyến mãi, khảo sát thị trường / khảo sát đối thủ cạnh tranh và gửi cho Cửa hàng trưởng.

Sự hài lòng của khách hàng

  • Hỗ trợ Trưởng nhóm xử lý khiếu nại của khách hàng và đưa ra giải pháp tốt nhất để khách hàng hài lòng

Các nhiệm vụ khác theo sự phân công của Cửa hàng trường – Store Manager

YÊU CẦU

  • Tốt nghiệp Cao đẳng/ Đại học
  • Có ít nhất 03 năm kinh nghiệm liên quan trong môi trường kinh doanh bán lẻ hoặc siêu thị và 01 năm kinh nghiệm quản lý nhóm ít nhất 5 nhân viên 7.
  • Sử dụng tốt tiếng Anh (cả nói và viết)
  • Chịu được áp lực cao
  • Khả năng sử dụng máy tính
  • Kỹ năng giải quyết vấn đề tốt
  • Giao tiếp tốt

CHẾ ĐỘ ĐÃI NGỘ 

  • Nhân viên được phục vụ cơm trưa miễn phí, 
  •  Phụ cấp theo tính chất công việc 
  • Quà mừng vào các dịp lễ/Tết 
  •  Lương tháng 13 
  • Thưởng thành tích hàng năm (performance bonus) 

Bảo hiểm sức khỏe

  • Ngoài bảo hiểm y tế và chương trình khám sức khỏe tổng quát định kỳ theo quy định, Nhân viên còn được tham gia bảo hiểm sức khỏe tùy theo vị trí công việc. 

Phép năm: 12 ngày/năm

  • Ngoài ngày phép được hưởng theo quy định luật Lao Động, Nhân viên được tặng thêm 1 ngày phép vào đúng năm thứ 5 làm việc tại AEON VIỆT NAM. 

Đào tạo

  • Cơ hội học hỏi và phát triển không ngừng qua công việc hằng ngày; các khóa học đào tạo chuyên môn cũng như kỹ năng mềm với những chuyên gia giàu kinh nghiệm của AEON VIỆT NAM và tập đoàn AEON. 

Địa chỉ làm việc: Tầng 1, lô C19, Khu đô thị mới thuộc Khu liên hợp Công nghiệp – Dịch vụ – Đô thị tỉnh Bình Dương, Phường Hòa Phú, Thành phố Thủ Dầu Một, Tỉnh Bình Dương

Bạn vui lòng ứng tuyển tại link: Ứng tuyển tại đây hoặc gửi CV về email maiphuong.nguyen@aeon.com.vn với tiêu đề [Tên vị trí]  Họ và tên

[AEON HẢI PHÒNG] – TRƯỞNG NHÓM HÀNG NHẬP KHẨU

I. MÔ TẢ CÔNG VIỆC
1. Quản lý hàng hóa
– Đặt hàng trực tiếp với Nhà cung cấp và nhận hàng từ bộ phận Giao nhận hàng hóa
– Kiểm soát hàng tồn kho. Đổi trả hàng hư hỏng.
– Lập kế hoạch nhân lực, chuẩn bị và tham gia kiểm kê theo lịch trình, chuẩn bị cho Ngày hội thành viên và các ngày Lễ.
2. Dịch vụ khách hàng
– Cung cấp các dịch vụ tốt nhất cho khách hàng
– Thông tin và giới thiệu cho khách hàng về các sản phẩm mới, chương trình khuyến mãi, chính sách thanh toán, đổi trả hàng, v.v.
– Xử lý các khiếu nại của khách hàng
– Tuân thủ các quy tắc của Công ty về Dịch vụ Khách hàng (chào hỏi, mỉm cười và thái độ với khách hàng).
3. Hoạt động thu ngân
– Nắm rõ các chương trình khuyến mại và thực hiện họp định kỳ hàng ngày với nhân viên thu ngân.
– Đổi tiền và phân phối cho các quầy thu ngân.
– Đảm bảo trang thiết bị thu ngân (giấy in, băng dính, hộp mực máy in) và các loại túi nylon luôn sẵn sàng và đầy đủ cho hoạt động hàng ngày.
4. Doanh thu và lợi nhuận
– Cập nhật chỉ tiêu và doanh số bán hàng theo ngày
– Phối hợp với Nhà cung cấp thực hiện các chương trình khuyến mãi.
– Xác định các mặt hàng có doanh số thấp và chất lượng không tốt.
5. Quản lý nhân sự
– Lập kế hoạch làm việc cho bộ phận hàng tháng
– Đảm bảo đủ nhân lực trong quá trình kinh doanh và trong các tình huống đột xuất.
– Tạo động lực, đào tạo và phát triển nhân viên nhằm khuyến khích họ phát triển nghề nghiệp.
– Kiểm soát công việc nhằm tăng năng suất làm việc của nhân viên.
6. Tuân thủ nội quy công ty và thực hiện các công việc khác theo chỉ đạo của Ban Quản lý

II. YÊU CẦU CÔNG VIỆC
– Tốt nghiệp trung cấp trở lên;
– Kinh nghiệm quản lý tối thiếu 1 năm ngành bán lẻ
– Kỹ năng phân tích tốt
– Tư duy dịch vụ: phục vụ khách hàng có tâm
– Kỹ năng thuyết trình, giải quyết vấn đề và bán hàng tốt
– Kỹ năng máy tính (Word, Excel, Powerpoint)

III. ĐỊA ĐIỂM LÀM VIỆC
– Trung tâm Bách hóa Tổng hợp và Siêu thị Aeon Hải Phòng
Số 10 Võ Nguyên Giáp, Kênh Dương, Lê Chân, phố Hải Phòng

IV. THÔNG TIN LIÊN HỆ

Ms. Nguyễn Khánh Linh – HR Department
Email: khanhlinh.nguyen@aeon.com.vn

[HCMC] ASSISTANT TO MD (MERCHANDISING FOODLINE – GROCERY)

Key responsibilities:

  • Create product code, make orders, adjust price in promotion on PROFIT system.
  • Monitor concess’s promotion program and support suppliers by email, phone, checking necessary documents.
  • Check merchandise at Selling Area, display goods on shelves.
  • Check actual stock condition in warehouse, adjust the display if necessary, collect selling report from Operation and send to Merchandiser.
  • Collect sales report for GM on PROFIT system. Work with concess about AEON’s social event (contact with suppliers to invite joining sales boost months event).
  • Send sales report and PO to concess, solve any arising discrepancies.
  • Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.

 

Job Requirements:

  • University degree
  • 1 year experience in retail with the same category
  • Good communication and negotiation skills
  • Self-disciplined with ability to work independently and under pressure.
  • Strong analytical ability and good in data/ figures.
  • Good command in English

Please send CV to Ms.Kim Anh – lekimanh.vu@aeon.com.vn

Subject: [AEON VIETNAM] APPLICATION FOR ASSISTANT TO MD

 

[HN – AEON MaxValu] Nhân viên Đặt hàng – Thực phẩm khô (Ordering Officer – Grocery)

OBJECTIVES

  • Propose ordering number for all MaxValu stores
  • Decrease OOS% (Out Of Stock) and improve stock in store

ROLES & RESPONSIBILITIES

  • Analyze sales of each store daily/ weekly/ monthly to understand fast moving items and slow moving items then propose to Merchandising department to cut/ solve slow moving items
  • Analyze stock of each SKU in each store daily/ weekly/ monthly to understant actual situation in each store and make weekly ordering plan for each store
  • Follow up Delivery Schedule from warehouse and adjust ordering quantity as soon as possible to avoid OOS in sales floor
  • Make ordering plan for opening period for new store to ensure that store can get biggest results in opening period and not OOS
  • Survey competitor and each store about price, product, POP situation and report to leader to solve the problem if needed
  • Other tasks as required

JOB REQUIREMENTS

  • Have knowledge about retail business (in Grocery is a plus)
  • University/College graduate 
  • Be able to work in shifts and public holidays
  • Strong sense of aestheticism 
  • Good communication skill 
  • Good Microsoft office skill
  • Detailed-oriented and be able to handle multi-tasks

OTHER INFORMATION:

  • Working location: AEON Long Bien, 27 Co Linh, Long Bien, Hanoi (Can move to stores in chain to support and check)
  • Working time: 8:30 – 17:30 from Monday to Friday and 1 Saturday per month (Can be able to work in shifts and public holidays if necessary)

Please send your CV to email: anh.duong@aeon.com.vn (Ms. Minh Anh) to apply for this job.

Aeonmall messenger