[AEON HẢI PHÒNG] – TRƯỞNG NHÓM THỜI TRANG NỮ

I. Mô tả công việc
1. Quản lý hàng hóa
– Đặt hàng trực tiếp với Nhà cung cấp và nhận hàng từ bộ phận Giao nhận hàng hóa.
– Kiểm soát hàng tồn kho. Đổi trả hàng hư hỏng.
– Lập kế hoạch nhân lực, chuẩn bị và tham gia kiểm kê theo lịch trình, chuẩn bị cho Ngày hội thành viên và các ngày Lễ.
2. Dịch vụ khách hàng
– Cung cấp các dịch vụ tốt nhất cho khách hàng
– Thông tin và giới thiệu cho khách hàng về các sản phẩm mới, chương trình khuyến mãi, chính sách thanh toán, đổi trả hàng, v.v.
– Xử lý các khiếu nại của khách hàng
– Tuân thủ các quy tắc của Công ty về Dịch vụ Khách hàng (chào hỏi, mỉm cười và thái độ với khách hàng).
3. Doanh thu và lợi nhuận

– Cập nhật chỉ tiêu và doanh số bán hàng theo ngày
– Phối hợp với Nhà cung cấp thực hiện các chương trình khuyến mãi.
– Xác định các mặt hàng có doanh số thấp và chất lượng không tốt. 
4. Quản lý nhân sự
– Lập kế hoạch làm việc cho bộ phận hàng tháng
– Đảm bảo đủ nhân lực trong quá trình kinh doanh và trong các tình huống đột xuất.
– Tạo động lực, đào tạo và phát triển nhân viên nhằm khuyến khích họ phát triển nghề nghiệp.
– Kiểm soát công việc nhằm tăng năng suất làm việc của nhân viên.
5. Tuân thủ nội quy công ty và thực hiện các công việc khác theo chỉ đạo của Ban Quản lý

II. Yêu cầu công việc

– Tốt nghiệp trung cấp trở lên;

– Kinh nghiệm quản lý tối thiếu 1 năm ngành bán lẻ
– Kỹ năng phân tích tốt

– Tư duy dịch vụ: phục vụ khách hàng có tâm
– Kỹ năng thuyết trình, giải quyết vấn đề và bán hàng tốt
– Kỹ năng máy tính (Word, Excel, Powerpoint)

Ứng viên vui lòng gửi CV về:

Email: lien.bui@aeon.com.vn

Tel: 0225.6288.512 (Ext 610)

[AEON HẢI PHÒNG] – TRƯỞNG QUẦY THỰC PHẨM KHÔ (GROCERY DIVISION LEADER)

I. Mô tả công việc:

1. Quản lý hàng hóa

– Giám sát các Trưởng nhóm và nhân viên để đảm bảo:
• Hàng hóa đầy đủ, chất lượng tốt
• Tất cả hàng hóa và bảng giá trưng bày theo tiêu chuẩn
– Đặt hàng trực tiếp với Nhà cung cấp và nhận hàng từ bộ phận Giao nhận hàng hóa.
– Kiểm soát hàng tồn kho
– Lập kế hoạch nhân lực, chuẩn bị và tham gia kiểm kê theo lịch trình, chuẩn bị cho Ngày hội thành viên và các ngày Lễ.
2. Dịch vụ khách hàng:
– Cung cấp các dịch vụ tốt nhất cho khách hàng
– Thông tin và giới thiệu cho khách hàng về các sản phẩm mới, chương trình khuyến mãi, chính sách thanh toán, đổi trả hàng, v.v.
– Xử lý các khiếu nại của khách hàng
– Tuân thủ các quy tắc của Công ty về Dịch vụ Khách hàng (chào hỏi, mỉm cười và thái độ với khách hàng).

3. Doanh thu và lợi nhuận
– Cập nhật chỉ tiêu và doanh số bán hàng theo ngày
– Phân chia chỉ tiêu doanh số cho các trưởng nhóm phụ trách và chịu trách nhiệm về việc đạt được mục tiêu doanh số của bộ phận.
– Lên kế hoạch tổng thể và giám sát việc thực hiện các chương trình khuyến mãi.
– Quan sát / thu thập thông tin / gợi ý từ các Trưởng nhóm về xu hướng bán hàng, nhu cầu của khách hàng.
– Tập hợp và tổng hợp tất cả các báo cáo định kỳ từ các Trưởng nhóm về doanh số bán hàng cao nhất, kết quả bán hàng khuyến mãi, khảo sát thị trường / khảo sát đối thủ cạnh tranh và trình Quản lý trực tiếp.

4. Quản lý nhân sự
– Lập kế hoạch làm việc cho bộ phận hàng tháng

– Phê duyệt bảng phân công trực, ca trực do các Trưởng nhóm đề xuất
– Đảm bảo đủ nhân lực trong quá trình kinh doanh và trong các tình huống đột xuất.
– Tham gia các hoạt động tuyển dụng và lựa chọn nhân sự của Bộ phận.
– Tạo động lực, đào tạo và phát triển nhân viên nhằm khuyến khích họ phát triển nghề nghiệp.
– Xác định đội ngũ nhân viên tiềm năng cho mục đích lập kế hoạch kế nhiệm.
– Xây dựng và phát huy tinh thần làm việc nhóm.

5. Tuân thủ nội quy công ty và thực hiện các công việc khác theo chỉ đạo của Ban Quản lý

II. Yêu cầu công việc

– Tốt nghiệp Đại học / Cao đẳng;

– Kinh nghiệm quản lý tối thiếu 3 năm ngành bán lẻ
– Kỹ năng phân tích tốt

– Tư duy dịch vụ: phục vụ khách hàng có tâm
– Kỹ năng thuyết trình, giải quyết vấn đề và bán hàng tốt
– Kỹ năng máy tính (Word, Excel, Powerpoint)

*** Địa điểm làm việc
Trung tâm Bách hóa Tổng hợp và Siêu thị Aeon Hải Phòng
Số 10 Võ Nguyên Giáp, phường Kênh Dương, quận Lê Chân, thành phố Hải Phòng

Ứng viên vui lòng gửi CV về:

Ms. Nguyễn Khánh Linh – Phòng Nhân sự – Aeon Hải Phòng
Email: khanhlinh.nguyen@aeon.com.vn
Tel: 0225.6288.512 (Ext 610)

[HA DONG] OMNI CHANNEL MANAGER

KEY RESPONSIBILITIES

  1. Online sale management
    To develop and monitor key performance indicators ( Orders, Sales, Stock, price, …..)
    Assign, guide and supervise staff for planning, implementing and evaluating the results to ensure that all activities are operated well and on schedule.
    Oversee the resolution of any arising issues orders, system, app
    To work with related department for product content, promotion program & Media support for sale online promoting.
    Synthesize, analyze and report business results by program, week, month, quarter.
    To Understand online market, sale trend and customer behavior to provide suitable products for increasing sales.
    Make the sale plan base on MD’s plan, Operation Plan to achieve the target
    Analyze customer complaints to come up with solutions to bring customers satisfaction
    Propose plans to improve department, survey competitor & consumer shopping behavior

    2. Cash Management
    Ensure money and documents are collected in full, exactly, on time and according to the process
    Provide solutions to ensure that debts and receivable documents are tracked in a timely manner to limit losses

    3. Manpower management
    Plan Monthly Division’s duty roster and manpower schedule
    Make solution for sufficient manpower during business in ad-hoc situations
    Identify and reduce unnecessary tasks to increase staff productivity
    Take part in recruitment & selection activities for Division’s staffing
    Motivate, training and develop staff in order to encourage their professional development
    Identify potential staff for succession planning purposes
    Build and promote team work spirit

    4. Expense control
    Provide solutions to optimize resources and increase productivities
    Provide tools to optimize delivery costs
    Forecast and make the guidance for tool and equipment for reasonable using
    5. Other duties
    Opening & closing Store
    Monitor all activities in store to ensure that store work as normal
    Other tasks or responsibilities as assigned by Store Manager

QUALIFICATION & JOB REQUIREMENTS

  1. University degree
  2. Prefer 3 years experience as the same position
  3. Good communication skill
  4. Good command of verbal English
  5. Teamwork skill: Actively promote team work
  6. Leadership: Acting leadership by example
  7. Computer literate: Word, Excel, PowerPoint
  8. Have a polite, tactful and friendly attitude
  9. Have good understanding of the needs of customers
  10. Service orientation: customer service minded
  11. Persuasion: Ability to persuade others in specific situations
  12. Reasoning ability: Ability to definite problems
  13. Ability to solve practical problems and deal with difficult situations

 

In order to apply, please send your updated English CV to email: doan.pham@aeon.com.vn

Contact: 024 6277 8333 (Ext. 765)

[AEON HAI PHONG] GROUP LEADER SBA (TRƯỞNG NHÓM PHỤ KIỆN THỜI TRANG)

WORKING LOCATION

AEON HAI PHONG – No. 10 Vo Nguyen Giap St, Kenh Duong Ward, Le Chan Dist., HP City

KEY RESPONSIBILITIES

1. Operations duties

a. Merchandise management

– Order stock directly with Supplier and receive stock from MMD.

– Manage stock inventory and repeat order when inventory drops to a specific level. Return and exchange damaged goods.

b. Non-merchandise management

– Supervise General Staff

– Order POP, execute POP exhibition, check POP to ensure correct and adequate information

– Execute floor opening and closing

2. Customer service

– Provide good customer services to encourage “plus selling”. Be polite and listen alternatively to customer needs.

3. Sales and Profits

– Co-ordinate with Suppliers to execute promotion schemes.

– Identify low sales items and not good quality. Estimate consumer demands and advise merchandising dept

4. Manpower management

– Plan and prepare duty roster, shift plan and assign subordinates on duty.

– Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations.

– Be responsible for General Staff’s performance.

– Identify and reduce unnecessary tasks to increase staff productivity.

JOB REQUIREMENTS

– College/Vocational College;

– Good communication, problem solving and leadership skills

– Good presentation and sales skill

– Computer literate (Word, Excel & Powerpoint).

– Ability to communicate in English (verbal & written).

– Have ability to relocate to other Stores as per Company’s assignment is a plus

 

Please send your resume to email: khanhlinh.nguyen@aeon.com.vn

Tel: 0225.6288.512 (Ext 610)

[AEON HAI PHONG] GROUP LEADER MEN (TRƯỞNG NHÓM THỜI TRANG NAM)

WORKING LOCATION

AEON HAI PHONG – No. 10 Vo Nguyen Giap St, Kenh Duong Ward, Le Chan Dist., HP City

KEY RESPONSIBILITIES

1. Operations duties

a. Merchandise management

– Order stock directly with Supplier and receive stock from MMD.

– Manage stock inventory and repeat order when inventory drops to a specific level. Return and exchange damaged goods.

b. Non-merchandise management

– Supervise General Staff

– Order POP, execute POP exhibition, check POP to ensure correct and adequate information

– Execute floor opening and closing

2. Customer service

– Provide good customer services to encourage “plus selling”. Be polite and listen alternatively to customer needs.

3. Sales and Profits

– Co-ordinate with Suppliers to execute promotion schemes.

– Identify low sales items and not good quality. Estimate consumer demands and advise merchandising dept

4. Manpower management

– Plan and prepare duty roster, shift plan and assign subordinates on duty.

– Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations.

– Be responsible for General Staff’s performance.

– Identify and reduce unnecessary tasks to increase staff productivity.

JOB REQUIREMENTS

– College/Vocational College;

– Good communication, problem solving and leadership skills

– Good presentation and sales skill

– Computer literate (Word, Excel & Powerpoint).

– Ability to communicate in English (verbal & written).

– Have ability to relocate to other Stores as per Company’s assignment is a plus

 

Please send your resume to email: khanhlinh.nguyen@aeon.com.vn

Tel: 0225.6288.512 (Ext 610)

[HA NOI OFFICE] MERCHANDISING DEPUTY MANAGER (MaxValu)

Key responsibilities:    

  1. Cooperate  with MD GMS & SMPT team to develop strategy for Maxvalu business model and implementation to reach company target
  2. To be in charge of new store opening and store renovation base on company agenda
  3. To manage figure of own group merchandising and merchandising operation with following division direction
  4. To check sales floors of MV stores weekly – monthly for standardise and improvement
  5. To develop customer wants based on attractive assortment and pricing
  6. To set department budget and manage all div KPI: Sales/ Neire/ GP/ PA/ Closing stock/ TOD ….
  7. Cooperate with MD GMS for promotion Planning (weekly/ monthly/ yearly)
  8. To develop and make good relationship with supplier base on win- win situation.
  9. To attend and do presentation regarding proposal, review and planning as monthly basis
  10. To manage the compliance in own group
  11. To standardise and localise assortment, schematic plan, display way, information flow due to enhance productivity accelerate expansions
  12. To control other basic rule (supplier contact, rebate management, master registration, communication tool and other SOP
  13. Check and approve the submission from subordinate regarding ordering, listing, agreement and expenses.

Job Requirements:

Qualifications & Experience:

  • Preferably University degree in Economics, Business Management or relevant majors.
  • Preferably 2-3 -year experience in retail with the same category and 1 years at leaders/ manger position – prefer experiences in Super Market and Opening New Store.

Knowledge, Skills & Behaviours:

  • Fluency in English languages (both written and oral).
  • Customer-focused mindset
  • Leadership mindset
  • Passion for merchandising career.
  • Good communication and negotiation skills.
  • Self-discipline with ability to work independently and under pressure.
  • Strong analytical ability and good in data/ figures.
  • Abilities to use computer, office programs and databases.

Please send your updated CV to email: huyen.nguyen@aeon.com.vn to apply for this job!

[THE NINE] GROUP LEADER – MMD

Working location: No 9, Pham Van Dong street, Cau Giay district, Hanoi.

Key Activities:

  1. MMD procedure
  2. Back room & Receiving Zone management
  3. Stock taking
  4. Profit & Web EDI service

Roles and responsibilities:

  1. MMD procedure
  • Ensure the correct and effective implementation of regulations on goods during the process of receiving, export, destroy and return to suppliers
  • Process, receive and store documents according to regulations and handle related issues to ensure no loss for the company as well as related departments
  • Make sure to submit correct documents to relevant departments in the company

2. Back room & Receiving Zone management

  • Manage and arrange appropriate MMD area to increase work efficiency
  • Manage tools and equipment to ensure no loss and waste
  • Check and control MMD area. Ensure the flow of goods delivery between suppliers and staffs is always clear and not overloaded

3. Stock taking

  • Check and control monthly & bio -yearly stock take process. Make sure to follow the correct procedure
  • Investigate and find out the solution to improve the loss of goods
  • Final report for stock taking

4. Profit & Web EDI service

  • Understand functionality on the Profit system for easy & efficiency work
  • Follow and update data through Web EDI.

5. Rules and Regulations

  • Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.
  • Check, monitor, remind and guide General Staff to follow the rules and regulations.

6. Other tasks

  • Make periodical report as required by job nature.
  • Opening & closing Store.
  • Other tasks or responsibilities as assigned by Suppor Division Leader

Qualification and Job Requirements

  1. College/Technical school graduate
  2. Over 1 years related experience in related to merchandise management.
  3. Be able to work under high pressure
  4. Good command of English is a plus
  5. Abilities to use Computer, Office programs and Database
  6. Detail oriented and be able to handle multi-tasks
  7. Be able to work at shift & on Public holidays

Preferred skills

  1. Teamwork skill
  2. Communication skill
  3. Leadership skill
  4. Problem solving skill

To apply, please send your CV (Eng) to email: tuyendung.hn@aeon.com.vn / 024 6277 8333 (Ext: 763/765)

[THE NINE] SUPPORTING DIVISION LEADER

Working location: No 9, Pham Van Dong street, Cau Giay district, Hanoi.

Key Activities:

  1. Manpower management
  2. MMD procedure
  3. Back room & Zone Receiving management
  4. Stock taking
  5. Cash management
  6. Equipment management
  7. HR management

Roles and responsibilities:

  1. Manpower management
  • Plan manpower schedule. Ensure sufficient manpower during of operation and get work performance
  • Be responsible for Group Leader(s) and General Staff’s performance.
  • Take part in recruitment & selection activities for Division’s staffing.
  • Motivate, training and develop staff in order to encourage their professional development.
  • Identify potential staff for succession planning purposes.
  • Build and promote team work spirit.

2. MMD management

  • Ensure the correct and effective implementation of regulations on goods
  • Processing, receiving and storing documents according to regulations and handling related issues to ensure no loss for the company as well as related departments
  • Manage and arrange appropriate MMD area to increase work efficiency
  • Check and control MMD area. Ensure the flow of goods delivery between suppliers and staffs is always clear and not overloaded
  • Do monthly stock take and bio-yearly stock take as the company rules

3. Accounting management

  • Make sure the store’s accounting department complies with the regulations on cash, vouchers, sold tape management
  • Control the collection of COD, deposit, excess money of cashiers, do not let the situation of loss happen.
  • Complete report timely
  • Monitor voucher delivery according to upcoming promotion schemes.
  • Check report of VAT invoices to ensure accurate reflection on the system.

4. Cost and equipment management

  • Cost and equipment management
  • Find the cause if there is a cost related problem
  • Find solutions to use reasonable costs
  • Keep track ​of licenses and certificates so they don’t expire
  • Timely grasp the situation of machinery damage to quickly handle and track the progress and repair history of each machine.
  • Ensure safe facilities for customers and employees
  • Receive and work with inspection team from governmental authorities.
  • Promote 5S action and creation of ideal workplaces
  • Solve issues related to cleaning, security and technical matters.
  • Supervise the ordering and issuing of uniforms, name badges, swipe cards and equipment.

5. HR tasks

  • Understand the purpose, meaning and process of Edoc, helpdesk…and related functions
  • Train staff to follow HR regulations
  • Work as HR contact point:

+ To ensure Store staffs to gain and understand fully information of HR issues, join HR activities

+ To check Staff document, status relating to HR issues

+ To coordinate with HR HQ to implement HR tasks (Recruitment, Training, C&B, Performance, Labor Safety…)

6. Other tasks

  • Opening & closing Store.
  • Be on duty and act as Store Manager when as Store Manager not present at work
  • Other tasks or responsibilities as assigned by Store Manager

Qualification and Job Requirements

  1. College/ University degree
  2. At least 03 years related experience in related to merchandise/ admin management and 01 year experience in managing a team
  3. Be able to work well under high presure
  4. Good communication skill
  5. Abilities to use Computer, Office programs and Database
  6. Detail oriented and be able to handle multi-tasks
  7. Fluency in English language (both written and oral)
  8. Be able to work at shift & on Public holidays

Preferred skills

  1. Leadership skill
  2. Sales skill
  3. Teamwork skill
  4. Problem solving skill
  5. Good presentation & communication skill

To apply, please send your CV (Eng) to email: tuyendung.hn@aeon.com.vn / 024 6277 8333 (Ext: 763/765)

Aeonmall messenger