[HCM] Supplier Management Executive (Compliance Audit)

Role and responsibilities:

Check quality documents of Food and Non-Food products:

  • Study related regulations.
  • Develop the required document based on Vietnam regulation.
  • Check documents and labelling according to the department’s work instruction and make a transparent feedback in the department’s file and follow a response timeline to departments sending products.
  • Comprehend procedure and apply it properly while working with Merchandisers and Suppliers.
  • Make an ad-hoc and regular reports to Managements.
  • Report in case of finding any non-conformity and provide appropriate solution to Managements.

Collect Quality Documents:

  • Collecting documents according to the required documents and key in SMD’s file.
  • Send the list of nearly expired product to Merchandisers and solve them according to procedure.
  • Comprehend procedure and apply it properly while working with Merchandisers and Suppliers.
  • Report in case of finding any non-conformity and provide appropriate solution to Managements.

Conduct a Labeling Training:

  • Develop training materials and do training as requested. 
  • Be a host and proactively prepare all things for training.
  • Make an ad-hoc and regular reports to Managements.

Other Duties: Tasks belonging to Compliance Audit’s scope.

Qualification and job requirements:

  • University Graduate.
  • Having experience in related required at least 3 years, preferred experience in retail industry (supermarket/ shopping center)
  • Strong background on non-food products (Cosmetic, Electric, Toys, Food Contact,..)
  • English communication good

Benefit

  • Salary: negotiate
  • Working time: 8:30-17:30 Mon-Fri (1 Saturday of the month & 1WFH days)
  • Opportunity to learn and develop continuously through daily work; professional training courses as well as soft skills with experienced experts of AEON VIETNAM and AEON Group.
  • Annual day: 12 days per a year
  • Pay full insurance
  • Employees are served a free lunch
  • Free shuttle bus for office employees
  • 13th month salary
  • Performance bonus

Please send CV to link Apply here or email maiphuong.nguyen@aeon.com.vn with title SME-[Name]

[HÀ ĐÔNG] QC OFFICER – NHÂN VIÊN QUẢN LÝ CHẤT LƯỢNG

I. MÔ TẢ CÔNG VIỆC

– Kiểm tra, kiểm soát chất lượng và điều kiện vệ sinh của sản phẩm được sản xuất.
– Kiểm tra ATVSTP theo tiêu chuẩn của Aeon tại từng nơi sản xuất đảm bảo tuân thủ quy định 1 lần/tuần.
– Tổng hợp và hướng dẫn nhân viên kiến thức ATVSTP, các quy trình, quy định mới.
– Hướng dẫn & kiểm tra thực hiện 5S tại nơi các cửa hàng.
– Chuẩn bị tài liệu để hỗ trợ đối ứng với các cuộc kiểm tra, thanh tra liên quan đến an toàn thực phẩm

II. YÊU CẦU CÔNG VIỆC

– Tốt nghiệp Cao đẳng, Đại học.
– Có kinh nghiệm ít nhất 1 năm ở vị trí QC/QA trong lĩnh vực sản xuất thực phẩm, trung tâm chế biến. Ưu tiên có kinh nghiệm làm việc tại các đơn vị sản xuất bánh, bánh mì.
– Có thể đi công tác (Ví dụ: Vĩnh Phúc). Có thể đi làm ngày Lễ, Tết. Có thể làm việc theo ca nhằm đảm bảo công việc.
– Có khả năng làm việc đa tác vụ, có tư duy về dịch vụ khách hàng, có kỹ năng tin học văn phòng
– Khả năng giao tiếp tốt, có kỹ năng lập kế hoạch và báo cáo, có kỹ năng giải quyết vấn đề.

III. ĐỊA ĐIỂM LÀM VIỆC

– Trung tâm Bách hóa Tổng hợp và Siêu thị AEON Hà Đông
AEON Mall, Tổ dân phố Hoàng Văn Thụ, Phường Dương Nội, Quận Hà Đông, Hà Nội

IV. THÔNG TIN LIÊN HỆ

Ms. Hoa – HR Department
Email: hoa.nguyenthanh@aeon.com.vn

Phone: (024) 6277 8333 (Máy lẻ: 771)

[AEON LONG BIÊN] TRƯỞNG NHÓM QUẦY CÁ – GROUP LEADER FISH

I. MÔ TẢ CÔNG VIỆC
1. Nhiệm vụ ngành hàng:
a. Quản lý hàng hóa:
– Giám sát nhân viên để đảm bảo:
• Hàng hóa được bổ sung đầy đủ, trong điều kiện tốt và chất lượng.
• Tất cả hàng hóa trưng bày theo kế hoạch hoặc hướng dẫn từ Quản lý cấp trên/ Thu mua và tất cả giá giữa hàng hóa trưng bày và thẻ giá đều được kiểm tra.
• Kiểm tra giá trên POS/ SST và thay đổi nhãn giá (nếu cần) được hoàn tất trước khi siêu thị mở cửa.
– Đặt hàng với Nhà cung cấp và nhận hàng từ bộ phận Giao nhận hàng hóa .
– Quản lý lượng hàng tồn kho và đặt hàng lại khi hết hàng tồn kho. Đổi trả hàng bị hư hỏng.
– Tham gia kiểm kê định kỳ hàng tháng theo chỉ đạo của Quản lý cấp trên.
– Tham dự kiểm kê định kì hai năm một lần theo lịch trình.
b. Quản lý các hoạt động khác:
– Giám sát nhân viên để đảm bảo:
• Thiết bị vận hành, ánh sáng và đồ đạc (gondola, xe đẩy, giá, v.v.) ở trong tình trạng tốt.
• Sàn bán hàng được giữ sạch sẽ và gọn gàng.
• Quy trình an toàn cháy nổ được thực hiện đúng cách.
– Đặt POP (bảng giá), thực hiện trưng bày POP, kiểm tra POP để đảm bảo thông tin chính xác và đầy đủ.
– Hỗ trợ hoạt động đóng/ mở cửa siêu thị.
– Kiểm tra và xác minh sự khác biệt trong số liệu tồn kho & doanh số sau khi kiểm kê và báo cáo cho Quản lý cấp trên.
c. Dịch vụ khách hàng:
– Cung cấp các dịch vụ khách hàng tốt để khuyến khích tăng doanh số. Lịch sự và lắng nghe nhu cầu của khách hàng.
– Thông tin và giới thiệu cho khách hàng về hàng mới, chương trình khuyến mãi, chính sách thanh toán, đổi trả hàng, v.v.
– Xử lý các khiếu nại của khách hàng hoặc các khiếu nại do Nhân viên và các nhân viên tiếp thị gây ra.
– Tuân thủ các Quy tắc của Công ty về Dịch vụ Khách hàng (chào hỏi, mỉm cười, cúi chào và thái độ với khách hàng).

2. Bán hàng và lợi nhuận:
– Phối hợp với Nhà cung cấp thực hiện các chương trình khuyến mại.
– Xác định các mặt hàng bán chậm và chất lượng không tốt. Ước tính nhu cầu của khách hàng và tham mưu với bộ phận thu mua.
– Lưu trữ hồ sơ các đơn mua hàng, bán hàng. Báo cáo định kỳ về doanh số bán chạy, kết quả bán hàng khuyến mãi, khảo sát thị trường/ khảo sát đối thủ cạnh tranh.
– Cung cấp số liệu bán hàng hàng ngày cho nhân viên tiếp thị của Nhà cung cấp.
– Hỗ trợ thu ngân đổi trả hàng theo yêu cầu.

3. Quản lý nhân lực:

– Lập kế hoạch và lập bảng phân công công việc, lịch làm việc và phân công cấp dưới trực tiếp.
– Đảm bảo đủ nhân lực trong quá trình kinh doanh trong các tình huống đột xuất.
– Chịu trách nhiệm về kết quả hoạt động của nhân viên.
– Xác định và giảm bớt những công việc không cần thiết để tăng năng suất của nhân viên.
– Thường xuyên đào tạo, động viên cấp dưới trong công việc hàng ngày.
– Xác định đội ngũ nhân viên tiềm năng cho mục đích lập kế hoạch người kế nhiệm.
– Xây dựng và phát huy tinh thần làm việc nhóm.

4. Nội quy và Quy định:

– Tuân thủ tất cả các quy trình làm việc, các chính sách, nội quy và quy định của công ty.
– Kiểm tra, theo dõi, nhắc nhở, hướng dẫn nhân viên và nhân viên tiếp thị thực hiện các nội quy, quy chế.

5. Các nhiệm vụ khác:

– Phụ trách đóng tầng khi hết giờ mở cửa.
– Hỗ trợ các bộ phận khác khi cần thiết.
– Các nhiệm vụ hoặc trách nhiệm khác theo sự phân công của Quản lý trực tiếp, Quản lý bộ phận và Giám đốc siêu thị.

II. YÊU CẦU CÔNG VIỆC

– Tốt nghiệp Trung cấp trở lên
– Có kinh nghiệm quản lí trong ngành bán lẻ ít nhất 1 năm, đặc biệt liên quan đến ngành hàng thực phẩm (ưu tiên thực phẩm tươi sống)
– Có thể làm việc theo ca (8h/ ngày, 6 ngày/ tuần), có thể đi làm ngày Lễ, Tết
– Kỹ năng phân tích tốt, có tư duy về dịch vụ khách hàng, có kỹ năng tin học văn phòng
– Khả năng làm việc nhóm, quản lý đội nhóm và chịu được áp lực công việc cao, có kỹ năng giải quyết vấn đề và bán hàng tốt

III. ĐỊA ĐIỂM LÀM VIỆC

– Trung tâm Bách hóa Tổng hợp và Siêu thị AEON Long Biên
Số 27 Cổ Linh, Phường Long Biên, Quận Long Biên, Hà Nội

IV. THÔNG TIN LIÊN HỆ

Ms. Trà – HR Long Biên Department
Email: hr.longbien@aeon.com.vn

Phone: (024) 6277 8333 (Máy lẻ: 767)

[AEON HAI PHONG] GROUP LEADER SMALL HOME APPLIANCES (TRƯỞNG NHÓM ĐIỆN MÁY)

I. KEY RESPONSIBILITIES

1. Operations duties

a. Merchandise management

– Order stock directly with Supplier and receive stock from MMD.

– Manage stock inventory and repeat order when inventory drops to a specific level. Return and exchange damaged goods.

b. Non-merchandise management

– Supervise General Staff

– Order POP, execute POP exhibition, check POP to ensure correct and adequate information

– Execute floor opening and closing

2. Customer service

– Provide good customer services to encourage “plus selling”. Be polite and listen alternatively to customers’ needs.

3. Sales and Profits

– Co-ordinate with Suppliers to execute promotion schemes.

– Identify low sales items and not good quality. Estimate consumer demands and advise merchandising dept

4. Manpower management

– Plan and prepare duty roster, shift plan and assign subordinates on duty.

– Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations.

– Be responsible for General Staff’s performance.

– Identify and reduce unnecessary tasks to increase staff productivity.

II. JOB REQUIREMENTS

– College/Vocational College;

– At least 1 year of experience in related  fields;

– Good communication, problem solving and leadership skills

– Good presentation and sales skill

– Computer literate (Word, Excel & Powerpoint).

– Ability to communicate in English (verbal & written).

– Having ability to relocate to other Stores as per Company’s assignment is a plus

III. CONTACT INFORMATION

Please send your resume to email Ms. Linh: khanhlinh.nguyen@aeon.com.vn

Tel: 0225.6288.512 (Ext 610-611)

IV. WORKING LOCATION: AEON HẢI PHÒNG – Số 10 Võ Nguyên Giáp, Phường Kênh Dương, Quận Lê Chân, Thành phố Hải Phòng

[AEON HAI PHONG] GROUP LEADER BIKE (TRƯỞNG NHÓM XE ĐẠP)

I. KEY RESPONSIBILITIES

1. Operations duties

a. Merchandise management

– Order stock directly with Supplier and receive stock from MMD.

– Manage stock inventory and repeat order when inventory drops to a specific level. Return and exchange damaged goods.

b. Non-merchandise management

– Supervise General Staff

– Order POP, execute POP exhibition, check POP to ensure correct and adequate information

– Execute floor opening and closing

2. Customer service

– Provide good customer services to encourage “plus selling”. Be polite and listen alternatively to customers’ needs.

3. Sales and Profits

– Co-ordinate with Suppliers to execute promotion schemes.

– Identify low sales items and not good quality. Estimate consumer demands and advise merchandising dept

4. Manpower management

– Plan and prepare duty roster, shift plan and assign subordinates on duty.

– Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations.

– Be responsible for General Staff’s performance.

– Identify and reduce unnecessary tasks to increase staff productivity.

II. JOB REQUIREMENTS

– College/Vocational College;

– At least 1 year of experience in related  fields;

– Good communication, problem solving and leadership skills

– Good presentation and sales skill

– Computer literate (Word, Excel & Powerpoint).

– Ability to communicate in English (verbal & written).

– Having ability to relocate to other Stores as per Company’s assignment is a plus

III. CONTACT INFORMATION

Please send your resume to email Ms. Linh: khanhlinh.nguyen@aeon.com.vn

Tel: 0225.6288.512 (Ext 610-611)

IV. WORKING LOCATION: AEON HẢI PHÒNG – Số 10 Võ Nguyên Giáp, Phường Kênh Dương, Quận Lê Chân, Thành phố Hải Phòng

Assistant to General Manager – North & Central Merchandising

Working location: Hanoi Office, 27 Co Linh, Long Bien, Hanoi

Key Activities:
1. Clerical and Administrative support
2. Rules and Regulations
3. Report Merchandising
4. Other duties

Roles and responsibility:

  1. Clerical and Administrative support
    – Support General Manager to manage workload effectively
    – Follow and arrange working schedule for General Manager, including organizing of all appointments, meetings, travel arrangements, budgets and expense
    – Support in setting and implementing Company’s programs, operation plans
    – Receive, check-up all the documents, papers and reports before getting approval from General Manager
    – Schedule and implement internal and external meetings, tasks
    – Provide interpretation, translation and administrative support
    – Provide verbal interpretation for meetings and submit all meeting reports to General Manager
    – Prepare correspondence and reprts in Englis as needed
    – Archive documents, dispatches and records
    – Make sure General Manager’s communication is delivered to other Depts.
    – Support to set up meetings for other Depts under the request of General Manager
    – Follow and report working process of all Depts, sections to General Manager if needed.
    – Aggregate and review the operations of all Depts by their reports
    – Carry out independent researches if needed
    – Cooperate with other Depts to set up events of the Company
    – Be an effective link between General Manager and all staff”

    2. Rules and Regulations:
    – Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations
    – Check, monitor, remind and guide subordinates to follow the rules and regulations”

    3. Report MD
    Analys on figures, numbers. 

    4. Other duties
    Other tasks or responsibilities as assigned by General Manager

    Qualification and Job Requirements:

    1. – University degree
    2. – Having assistant expierence
    3. – Good problem solving skills
    4. – Good command of spoken and written English
    5. – Computer literate: Word, Excel, PowerPoint, Outlook
    and Internet 
    6. – Strong communication skill (both verbal & written).
    7. – Detail oriented and be able to handle multi-tasks
    8. – Excellent organizing and time-management skill
    9. – Analys skills on figures ,numbers.


    In order to apply, please send your CV to email: doan.pham@aeon.com.vn

[HANOI OFFICE] Talent Acquisition Executive (Chuyên viên Tuyển dụng)

Job Description

1. Develop and Execute Recruiting Process and Plans
– Ensure all vacancies are filled with the suitable candidates within the targeted time.
– Act as a member of recruitment interview panel.
– Obtain and assess reference checks of the candidates.
– Maintain recruitment database of qualified or potential candidates for current and future needs.
– Be responsible for press advertisement placement and able to recommend innovative and creative
design in order to get best results.
– Develop and improve the recruitment processes to be more innovative and cost effective.
– Advise hiring managers on recruitment matters.
– Control recruitment expenses within the budget.
– Conduct exit interview and analyse the reasons of resignation.
– Plan, prepare and hold job fair to attract candidates.
– Participate in Branding activities.

2. Coordinate and Implement University Recruiting Initiatives
– Coordinate with universities, events in relation to targeted hires.
– Running Management Trainee program to attract the most potential candidates2

3. Rules and Regulations
– Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.
– Check, monitor, remind and guide subordinates to follow the rules and regulations

4. Other duties
Other tasks or responsibilities as assigned by HR Deputy Manager – Talent Acquisition

Qualifications & Job Requirements

– Minimum 03-05 years of talent acquisition and direct recruiting experience.
Candidates have experience in headhunting service companies is preferrable.
– Knowledge of HR related regulations and laws of Vietnam
– Excellent knowledge of sourcing and recruitment techniques including social media.
– Good command of English, both verbal and written.
– Effectively manage multiple searches for candidates in different fields.

Other information

Work location: 27 Cổ Linh, Long Biên, Hà Nội (Aeon Long Biên) 

Working time: 8:30 – 17:30 from Monday – Friday and 1 Saturday per month

Contact information: Mr. An (Email: ducan.nguyen@aeon.com.vn)

[AEON HAI PHONG] GROUP LEADER LADIES (TRƯỞNG NHÓM THỜI TRANG NỮ)

I. KEY RESPONSIBILITIES

1. Operations duties

a. Merchandise management

– Order stock directly with Supplier and receive stock from MMD.

– Manage stock inventory and repeat order when inventory drops to a specific level. Return and exchange damaged goods.

b. Non-merchandise management

– Supervise General Staff

– Order POP, execute POP exhibition, check POP to ensure correct and adequate information

– Execute floor opening and closing

2. Customer service

– Provide good customer services to encourage “plus selling”. Be polite and listen alternatively to customers’ needs.

3. Sales and Profits

– Co-ordinate with Suppliers to execute promotion schemes.

– Identify low sales items and not good quality. Estimate consumer demands and advise merchandising dept

4. Manpower management

– Plan and prepare duty roster, shift plan and assign subordinates on duty.

– Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations.

– Be responsible for General Staff’s performance.

– Identify and reduce unnecessary tasks to increase staff productivity.

II. JOB REQUIREMENTS

– College/Vocational College;

– At least 1 year of experience in related  fields;

– Good communication, problem solving and leadership skills

– Good presentation and sales skill

– Computer literate (Word, Excel & Powerpoint).

– Ability to communicate in English (verbal & written).

– Having ability to relocate to other Stores as per Company’s assignment is a plus

III. CONTACT INFORMATION

Please send your resume to email: khanhlinh.nguyen@aeon.com.vn

Tel: 0225.6288.512 (Ext 610-611)

IV. WORKING LOCATION: AEON HẢI PHÒNG – Số 10 Võ Nguyên Giáp, Phường Kênh Dương, Quận Lê Chân, Thành phố Hải Phòng

Aeonmall messenger