[HA DONG] HR OFFICER (Performance & Training)

A. Primary Objective:

Perform daily administrative tasks for Store’s smooth HR operations in term of training, Performance Management (PM) & Reports

B. Roles and responsibilities:

1.Performance activity

  • Organizing Briefing Session on Performance Management Process in preparation for 03 phases: Setting Goals, mid-year review, year-end review for all employees at GMS
  • Provide ongoing support and explanation to employees on Performance Management process and follow-up to ensure effective and timely implementation of the process.
  • Timely identify issues and propose remedies to ensure whole process is implemented properly and efficiently.
  • Support all gather performance evaluation document & analyses its result

2. Employee Relation & Employee Engagement

  • Work with Admin Dept. organizing Company events (Best Employee, Best Practice, Long Service, Teambuilding, …)
  • Process Employee Engagement survey.
  • Propose benefits & organize events and activities to connect employees
  • Communication from information, policies, decisions from PM Head Quarter
  • Identify potential staff for succession planning purposes.

3. Rules and Regulations & training activities

  • Participate in disciplinary action and report
  • Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.
  • Check, monitor, remind and guide employees to follow the discipline rules and regulations.
  • Train new staff orientation program
  • Train MBO content/ SAP SF for Store employees
  • Prepare logistics for training (book room & projector, send invitation, check attendance, make training report etc.) & conduct training.
    Train promoters on Store rules.
  • Receive training request from Line Manager(s) and work with them to develop materials for training.

4. Other duties

  • Provide report when necessary
  • Recruitment activities assigned by Division Leader
  • Support other departments as necessary.
  • Other tasks or responsibilities as assigned by Division Leader, HR Manager, Store Manager

C.Qualification and Job Requirements:

  • Bachelors’ University degree in Human Resources or business-related field
  • 1-3 year related experience in HR
  • Good communication and problem solving skill
  • Customer focused
  • Self-disciplined with ability to work independently
  • Be able to work at shift & on Public holidays
  • Have ability to relocate to other Stores as per Company’s assignment is a plus
  • Good command of English (verbal and written) is a plus

Please send your updated CV to: Ms. Huyen: huyen.nguyen@aeon.com.vn

Tel (84-24) 6277 8333 (ext: 763)

[AEON HẢI PHÒNG] – TRƯỞNG NHÓM HÀNG NHẬP KHẨU

I. MÔ TẢ CÔNG VIỆC
1. Quản lý hàng hóa
– Đặt hàng trực tiếp với Nhà cung cấp và nhận hàng từ bộ phận Giao nhận hàng hóa
– Kiểm soát hàng tồn kho. Đổi trả hàng hư hỏng.
– Lập kế hoạch nhân lực, chuẩn bị và tham gia kiểm kê theo lịch trình, chuẩn bị cho Ngày hội thành viên và các ngày Lễ.
2. Dịch vụ khách hàng
– Cung cấp các dịch vụ tốt nhất cho khách hàng
– Thông tin và giới thiệu cho khách hàng về các sản phẩm mới, chương trình khuyến mãi, chính sách thanh toán, đổi trả hàng, v.v.
– Xử lý các khiếu nại của khách hàng
– Tuân thủ các quy tắc của Công ty về Dịch vụ Khách hàng (chào hỏi, mỉm cười và thái độ với khách hàng).
3. Hoạt động thu ngân
– Nắm rõ các chương trình khuyến mại và thực hiện họp định kỳ hàng ngày với nhân viên thu ngân.
– Đổi tiền và phân phối cho các quầy thu ngân.
– Đảm bảo trang thiết bị thu ngân (giấy in, băng dính, hộp mực máy in) và các loại túi nylon luôn sẵn sàng và đầy đủ cho hoạt động hàng ngày.
4. Doanh thu và lợi nhuận
– Cập nhật chỉ tiêu và doanh số bán hàng theo ngày
– Phối hợp với Nhà cung cấp thực hiện các chương trình khuyến mãi.
– Xác định các mặt hàng có doanh số thấp và chất lượng không tốt.
5. Quản lý nhân sự
– Lập kế hoạch làm việc cho bộ phận hàng tháng
– Đảm bảo đủ nhân lực trong quá trình kinh doanh và trong các tình huống đột xuất.
– Tạo động lực, đào tạo và phát triển nhân viên nhằm khuyến khích họ phát triển nghề nghiệp.
– Kiểm soát công việc nhằm tăng năng suất làm việc của nhân viên.
6. Tuân thủ nội quy công ty và thực hiện các công việc khác theo chỉ đạo của Ban Quản lý

II. YÊU CẦU CÔNG VIỆC
– Tốt nghiệp trung cấp trở lên;
– Kinh nghiệm quản lý tối thiếu 1 năm ngành bán lẻ
– Kỹ năng phân tích tốt
– Tư duy dịch vụ: phục vụ khách hàng có tâm
– Kỹ năng thuyết trình, giải quyết vấn đề và bán hàng tốt
– Kỹ năng máy tính (Word, Excel, Powerpoint)

III. ĐỊA ĐIỂM LÀM VIỆC
– Trung tâm Bách hóa Tổng hợp và Siêu thị Aeon Hải Phòng
Số 10 Võ Nguyên Giáp, Kênh Dương, Lê Chân, phố Hải Phòng

IV. THÔNG TIN LIÊN HỆ

Ms. Nguyễn Khánh Linh – HR Department
Email: khanhlinh.nguyen@aeon.com.vn

[HA DONG] SUSHI GROUP LEADER – TRƯỞNG NHÓM SUSHI

A. Main responsibilities

1. Operations duties
a. Merchandise management
– Supervise General Staff to ensure:
• Merchandise is fully replenished, in good conditions & quality.
• All the display merchandise is according to schematic plan or instructions from supervisor/Merchandiser and all the price between display merchandise and price card is tally.
• Price checking on POS/SST and changing price label (if necessary) is completed before store opened.
– Order stock directly with Supplier and receive stock from MMD.
– Manage stock inventory and repeat order when inventory drops to a specific level. Return and exchange damaged goods.
– Support Foodline with monthly Stock Take as directed by supervisor.
– Attend bi-annual Stock Take as scheduled.
b. Non-merchandise management
– Supervise General Staff to ensure:
• Operational equipment, lighting and fixtures (gondola, wagon, shelves, etc.) are in good conditions
• Sales floor is kept clean & tidy.
• Fire safety procedure is carried out properly.
– Order POP, execute POP exhibition, check POP to ensure correct and adequate information
– Execute floor opening and closing
– Check and verify variances in stock & sales figures after Stock Take and make report to Line Manager
c. Customer service
– Provide good customer services to encourage “plus selling”. Be polite and listen alternatively to customer needs.
– Get information and introduce to customers about new arrivals, promotions, policies regarding to payment, returns/exchanges, etc.
– Handle complaints from customers or complaints raised by General Staff and promoters, difficult and complicated sales.
– Follow Company’s Rules on Customer Service (greeting, smiling, bowing and attitude towards customers).

2. Sales and Profits
– Co-ordinate with Suppliers to execute promotion schemes.
– Identify low sales items and not good quality. Estimate consumer demands and advise merchandising dept.
– Keep records of purchase orders, sales. Report periodically about top sales, promotion sales results, market survey/competitor survey.
– Provide every day sales figure of concess counter for promoters
– Support cashier in return/exchange merchandise as required.

3. Manpower management
– Plan and prepare duty roster, shift plan and assign subordinates on duty.
– Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations.
– Ensure General Staff and Promoters’ attendance and attire.
– Be responsible for General Staff’s performance.
– Identify and reduce unnecessary tasks to increase staff productivity.
– Regularly train and motivate subordinates in daily works.
– Identify potential staff for succession planning purposes.
– Build and promote teamwork spirit.

4. Rules and Regulations
– Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.
– Check, monitor, remind and guide General Staff and Promoters to follow the rules and regulations.

5. Other duties
– Closing floor in charge.
– Support other departments as necessary.
– Other tasks or responsibilities as assigned by direct Division Leader, Line Manager and Store Manager.

B. Qualification and Job Requirements:

1. College or Technical School
2. At least one-year related experience in retailing business or supermarket environment

Preferred skills
1. Good communication, problem solving and leadership skills
2. Customer focused
3. Self-disciplined with ability to work independently
4. Good presentation and sales skill
5. Computer literate (Word, Excel & Powerpoint)

6. Ability to communicate in English (verbal & written)

To apply, please send your CV to email: trungkien.nguyen@aeon.com.vn

[HA DONG] HOME APPLIANCE 2 GROUP LEADER – TRƯỞNG NHÓM ĐIỆN MÁY

A. Main responsibilities

1. Operations duties
a. Merchandise management
– Supervise General Staff to ensure:
• Merchandise is fully replenished, in good conditions & quality.
• All the display merchandise is according to schematic plan or instructions from supervisor/Merchandiser and all the price between display merchandise and price card is tally.
• Price checking on POS/SST and changing price label (if necessary) is completed before store opened.
– Order stock directly with Supplier and receive stock from MMD.
– Manage stock inventory and repeat order when inventory drops to a specific level. Return and exchange damaged goods.
– Support Foodline with monthly Stock Take as directed by supervisor.
– Attend bi-annual Stock Take as scheduled.
b. Non-merchandise management
– Supervise General Staff to ensure:
• Operational equipment, lighting and fixtures (gondola, wagon, shelves, etc.) are in good conditions
• Sales floor is kept clean & tidy.
• Fire safety procedure is carried out properly.
– Order POP, execute POP exhibition, check POP to ensure correct and adequate information
– Execute floor opening and closing
– Check and verify variances in stock & sales figures after Stock Take and make report to Line Manager
c. Customer service
– Provide good customer services to encourage “plus selling”. Be polite and listen alternatively to customer needs.
– Get information and introduce to customers about new arrivals, promotions, policies regarding to payment, returns/exchanges, etc.
– Handle complaints from customers or complaints raised by General Staff and promoters, difficult and complicated sales.
– Follow Company’s Rules on Customer Service (greeting, smiling, bowing and attitude towards customers).

2. Sales and Profits
– Co-ordinate with Suppliers to execute promotion schemes.
– Identify low sales items and not good quality. Estimate consumer demands and advise merchandising dept.
– Keep records of purchase orders, sales. Report periodically about top sales, promotion sales results, market survey/competitor survey.
– Provide every day sales figure of concess counter for promoters
– Support cashier in return/exchange merchandise as required.

3. Manpower management
– Plan and prepare duty roster, shift plan and assign subordinates on duty.
– Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations.
– Ensure General Staff and Promoters’ attendance and attire.
– Be responsible for General Staff’s performance.
– Identify and reduce unnecessary tasks to increase staff productivity.
– Regularly train and motivate subordinates in daily works.
– Identify potential staff for succession planning purposes.
– Build and promote teamwork spirit.

4. Rules and Regulations
– Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.
– Check, monitor, remind and guide General Staff and Promoters to follow the rules and regulations.

5. Other duties
– Closing floor in charge.
– Support other departments as necessary.
– Other tasks or responsibilities as assigned by direct Division Leader, Line Manager and Store Manager.

B. Qualification and Job Requirements:

1. College or Technical School
2. At least one-year related experience in retailing business or supermarket environment

Preferred skills
1. Good communication, problem solving and leadership skills
2. Customer focused
3. Self-disciplined with ability to work independently
4. Good presentation and sales skill
5. Computer literate (Word, Excel & Powerpoint)

6. Ability to communicate in English (verbal & written)

To apply, please send your CV to email: trungkien.nguyen@aeon.com.vn

[AEON HẢI PHÒNG] – TRƯỞNG NHÓM ĐỒ DÙNG EM BÉ

I. MÔ TẢ CÔNG VIỆC
1. Quản lý hàng hóa
– Đặt hàng trực tiếp với Nhà cung cấp và nhận hàng từ bộ phận Giao nhận hàng hóa
– Kiểm soát hàng tồn kho. Đổi trả hàng hư hỏng.
– Lập kế hoạch nhân lực, chuẩn bị và tham gia kiểm kê theo lịch trình, chuẩn bị cho Ngày hội thành viên và các ngày Lễ.
2. Dịch vụ khách hàng
– Cung cấp các dịch vụ tốt nhất cho khách hàng
– Thông tin và giới thiệu cho khách hàng về các sản phẩm mới, chương trình khuyến mãi, chính sách thanh toán, đổi trả hàng, v.v.
– Xử lý các khiếu nại của khách hàng
– Tuân thủ các quy tắc của Công ty về Dịch vụ Khách hàng (chào hỏi, mỉm cười và thái độ với khách hàng).
3. Hoạt động thu ngân
– Nắm rõ các chương trình khuyến mại và thực hiện họp định kỳ hàng ngày với nhân viên thu ngân.
– Đổi tiền và phân phối cho các quầy thu ngân.
– Đảm bảo trang thiết bị thu ngân (giấy in, băng dính, hộp mực máy in) và các loại túi nylon luôn sẵn sàng và đầy đủ cho hoạt động hàng ngày.
4. Doanh thu và lợi nhuận
– Cập nhật chỉ tiêu và doanh số bán hàng theo ngày
– Phối hợp với Nhà cung cấp thực hiện các chương trình khuyến mãi.
– Xác định các mặt hàng có doanh số thấp và chất lượng không tốt.
5. Quản lý nhân sự
– Lập kế hoạch làm việc cho bộ phận hàng tháng
– Đảm bảo đủ nhân lực trong quá trình kinh doanh và trong các tình huống đột xuất.
– Tạo động lực, đào tạo và phát triển nhân viên nhằm khuyến khích họ phát triển nghề nghiệp.
– Kiểm soát công việc nhằm tăng năng suất làm việc của nhân viên.
6. Tuân thủ nội quy công ty và thực hiện các công việc khác theo chỉ đạo của Ban Quản lý

II. YÊU CẦU CÔNG VIỆC
– Tốt nghiệp trung cấp trở lên;
– Kinh nghiệm quản lý tối thiếu 1 năm ngành bán lẻ
– Kỹ năng phân tích tốt
– Tư duy dịch vụ: phục vụ khách hàng có tâm
– Kỹ năng thuyết trình, giải quyết vấn đề và bán hàng tốt
– Kỹ năng máy tính (Word, Excel, Powerpoint)

III. ĐỊA ĐIỂM LÀM VIỆC
– Trung tâm Bách hóa Tổng hợp và Siêu thị Aeon Hải Phòng
Số 10 Võ Nguyên Giáp, Kênh Dương, Lê Chân, phố Hải Phòng

IV. THÔNG TIN LIÊN HỆ

Ms. Khánh Linh – Phòng Nhân sự
Email: khanhlinh.nguyen@aeon.com.vn

 

[AEON HẢI PHÒNG] – TRƯỞNG NHÓM THU NGÂN

I. MÔ TẢ CÔNG VIỆC
1. Dịch vụ khách hàng
– Cùng nhân viên giải quyết các vấn đề của khách hàng
– Quản lý thông tin khách hàng trên hệ thống
– Kiểm tra các giao dịch, lịch sử mua hàng
– Tuân thủ các quy định của công ty về dịch vụ khách hang (Chào hỏi/nụ cười/thái độ đối với khách hàng)
2. Hoạt động thu ngân
– Nắm rõ các chương trình khuyến mại và thực hiện họp định kỳ hàng ngày với nhân viên thu ngân.
– Đổi tiền và phân phối cho các quầy thu ngân.
– Đảm bảo trang thiết bị thu ngân (giấy in, băng dính, hộp mực máy in) và các loại túi nylon luôn sẵn sàng và đầy đủ cho hoạt động hàng ngày.
– Đảm bảo máy tính tiền & máy cà thẻ tín dụng trong tình trạng tốt.
– Loại bỏ những hàng hóa không cần thiết tại quầy thu ngân không hoạt động.
– Đảm bảo biển báo hiển thị phải ở tình trạng thích hợp tại quầy thu ngân.
– Kiểm tra tất cả các quầy thu ngân để tránh khách hang phải xếp hàng dài đặc biệt là vào giờ cao điểm hoặc cuối tuần.
– Kiểm tra ngẫu nhiên tại quầy thu ngân để tránh bất kỳ gian lận nào.
– Thực hiện bàn giao ca ngày và ca tối.
– Điều tra và sửa chữa kịp thời các lỗi phát sinh tại máy tính tiền; báo cáo sai sót cho quản lý cấp cao hơn
3. 5S
Kiểm soát và đảm bảo các quầy thu ngân sạch sẽ, ngăn nắp.
4. Quản lý nhân sự
– Lập kế hoạch và lập bảng phân ca làm việc, ca trực.
– Đảm bảo đủ nhân lực trong quá trình hoạt động và trong các tình huống đột xuất.
– Đảm bảo nhân viên tuân thủ quy định về trang phục và diện mạo
– Thường xuyên đào tạo, hỗ trợ nhân viên cấp dưới trong công việc hàng ngày.
– Xây dựng và phát huy tinh thần làm việc nhóm.
5. Nội quy công ty
– Tuân thủ nội quy công ty
– Kiểm tra, hướng dẫn và nhắc nhở nhân viên tuân thủ nội quy công ty.
6. Các nhiệm vụ khác
– Hỗ trợ các bộ phận khác
– Các nhiệm vụ khác theo yêu cầu từ quản lý

II. YÊU CẦU CÔNG VIỆC
– Tốt nghiệp trung cấp trở lên;
– Tối thiểu 2 năm ngành bán lẻ
– Kỹ năng giao tiếp và giải quyết vấn đề tốt
– Kỹ năng tin học văn phòng: Word & Excel
– Kỹ năng tính toán tốt
– Kỹ năng lãnh đạo
– Tư duy dịch vụ khách hàng

III. ĐỊA ĐIỂM LÀM VIỆC
– Trung tâm Bách hóa Tổng hợp và Siêu thị Aeon Hải Phòng
Số 10 Võ Nguyên Giáp, Kênh Dương, Lê Chân, phố Hải Phòng

IV. THÔNG TIN LIÊN HỆ
Ms. Nguyễn Khánh Linh – HR Department
Email: khanhlinh.nguyen@aeon.com.vn
Tel: 0225.6288.512 (Ext 610)

[HANOI OFFICE] DEVELOPMENT EXECUTIVE

Key Responsibilities:

Main task

  • Identify potential locations for Supermarket Development
  • Negotiate with landlords & related parites about contracts, agreements & other documents
    • Identify terms & conditions suitable for each site’s actual situation
  • Review and finalize contracts/amendments
  • Check projects’ legal documents
    • Review content of contract
    • Change the content & wordings of contract based on results of negotiation
  • Cooperate with other departments (Construction, Legal, Operation) for handover & opening schedule
    • Discuss with related departments about handover conditions, legal documents to solve any problem before & after site handover
  • Support to settle down problems arising at stores relating to building management and/or landlords (after handover)
  • Other tasks or responsibilities as assigned by Supervisor.

Job Requirements:

Qualifications & Experience:

  • University graduate (preferably Law, Finance, Investment, Real Estate, Valuation, Project Management)

Knowledge, Skills & Behaviors:

  • At least 1 years of experience in relevant fields (site development, leasing, real estate, business development, investment advisory, retail consulting)
  • Computer proficiency: Microsoft Office, Outlook (Proficiency in AutoCAD/ MapInfo is highly appreciated)
  • Knowledge/Experience of construction, drawing, design is an advantage
  • Basic English communications skills
  • Wide network of site development
  • Strong inter-person, communication skills
  • Networking skills
  • Knowledge of Method & Logic of Market Research
  • Problem-solving, result-oriented

In order to apply, please send your English CV to email: huyen.nguyen@aeon.com.vn

For more information, please contact us: 024 6277 8333 (Ext 763) – Ms Huyen (HR Dept)

[AEON HẢI PHÒNG] – TRƯỞNG QUẦY ĐIỆN MÁY

I. Mô tả công việc:
1. Quản lý hàng hóa
– Giám sát các Trưởng nhóm và nhân viên để đảm bảo:
• Hàng hóa đầy đủ, chất lượng tốt
• Tất cả hàng hóa và bảng giá trưng bày theo tiêu chuẩn
– Đặt hàng trực tiếp với Nhà cung cấp và nhận hàng từ bộ phận Giao nhận hàng hóa.
– Kiểm soát hàng tồn kho
– Lập kế hoạch nhân lực, chuẩn bị và tham gia kiểm kê theo lịch trình, chuẩn bị cho Ngày hội thành viên và các ngày Lễ.
2. Dịch vụ khách hàng
– Cung cấp các dịch vụ tốt nhất cho khách hang
– Thông tin và giới thiệu cho khách hàng về các sản phẩm mới, chương trình khuyến mãi, chính sách thanh toán, đổi trả hàng, v.v.
– Xử lý các khiếu nại của khách hang
– Tuân thủ các quy tắc của Công ty về Dịch vụ Khách hàng (chào hỏi, mỉm cười và thái độ với khách hàng)
3. Doanh thu và lợi nhuận
– Cập nhật chỉ tiêu và doanh số bán hàng theo ngày
– Phân chia chỉ tiêu doanh số cho các trưởng nhóm phụ trách và chịu trách nhiệm về việc đạt được mục tiêu doanh số của bộ phận.
– Lên kế hoạch tổng thể và giám sát việc thực hiện các chương trình khuyến mãi
– Quan sát / thu thập thông tin / gợi ý từ các Trưởng nhóm về xu hướng bán hàng, nhu cầu của khách hàng.
– Tập hợp và tổng hợp tất cả các báo cáo định kỳ từ các Trưởng nhóm về doanh số bán hàng cao nhất, kết quả bán hàng khuyến mãi, khảo sát thị trường / khảo sát đối thủ cạnh tranh và trình Quản lý trực tiếp.
4. Quản lý nhân sự
– Lập kế hoạch làm việc cho bộ phận hàng tháng
– Phê duyệt bảng phân công trực, ca trực do các Trưởng nhóm đề xuất
– Đảm bảo đủ nhân lực trong quá trình kinh doanh và trong các tình huống đột xuất.
– Tham gia các hoạt động tuyển dụng và lựa chọn nhân sự của Bộ phận.
– Tạo động lực, đào tạo và phát triển nhân viên nhằm khuyến khích họ phát triển nghề nghiệp.
– Xác định đội ngũ nhân viên tiềm năng cho mục đích lập kế hoạch kế nhiệm.
– Xây dựng và phát huy tinh thần làm việc nhóm.
5. Tuân thủ nội quy công ty và thực hiện các công việc khác theo chỉ đạo của Ban Quản lý

II. Yêu cầu công việc
– Tốt nghiệp Đại học / Cao đẳng;
– Kinh nghiệm quản lý tối thiếu 3 năm ngành bán lẻ
– Kỹ năng phân tích tốt
– Tư duy dịch vụ: phục vụ khách hàng có tâm
– Kỹ năng thuyết trình, giải quyết vấn đề và bán hàng tốt
– Kỹ năng máy tính (Word, Excel, Powerpoint)

III. Địa điểm làm việc
– Trung tâm Bách hóa Tổng hợp và Siêu thị Aeon Hải Phòng
Số 10 Võ Nguyên Giáp, phường Kênh Dương, quận Lê Chân, thành phố Hải Phòng

Ứng viên vui lòng gửi CV về:
Ms. Bùi Phương Liên – Phòng Nhân sự – Aeon Hải Phòng
Email: lien.bui@aeon.com.vn
Tel: 0225.6288.512 (Ext 610)

Aeonmall messenger