[AEON HẢI PHÒNG] – TRƯỞNG NHÓM NỘI THẤT TRANG TRÍ

I. Mô tả công việc
1. Quản lý hàng hóa
– Đặt hàng trực tiếp với Nhà cung cấp và nhận hàng từ bộ phận Giao nhận hàng hóa.
– Kiểm soát hàng tồn kho. Đổi trả hàng hư hỏng.
– Lập kế hoạch nhân lực, chuẩn bị và tham gia kiểm kê theo lịch trình, chuẩn bị cho Ngày hội thành viên và các ngày Lễ.
2. Dịch vụ khách hàng
– Cung cấp các dịch vụ tốt nhất cho khách hàng
– Thông tin và giới thiệu cho khách hàng về các sản phẩm mới, chương trình khuyến mãi, chính sách thanh toán, đổi trả hàng, v.v.
– Xử lý các khiếu nại của khách hàng
– Tuân thủ các quy tắc của Công ty về Dịch vụ Khách hàng (chào hỏi, mỉm cười và thái độ với khách hàng).
3. Doanh thu và lợi nhuận

– Cập nhật chỉ tiêu và doanh số bán hàng theo ngày
– Phối hợp với Nhà cung cấp thực hiện các chương trình khuyến mãi.
– Xác định các mặt hàng có doanh số thấp và chất lượng không tốt. 
4. Quản lý nhân sự
– Lập kế hoạch làm việc cho bộ phận hàng tháng
– Đảm bảo đủ nhân lực trong quá trình kinh doanh và trong các tình huống đột xuất.
– Tạo động lực, đào tạo và phát triển nhân viên nhằm khuyến khích họ phát triển nghề nghiệp.
– Kiểm soát công việc nhằm tăng năng suất làm việc của nhân viên.
5. Tuân thủ nội quy công ty và thực hiện các công việc khác theo chỉ đạo của Ban Quản lý

II. Yêu cầu công việc

– Tốt nghiệp trung cấp trở lên;

– Kinh nghiệm quản lý tối thiếu 1 năm ngành bán lẻ
– Kỹ năng phân tích tốt

– Tư duy dịch vụ: phục vụ khách hàng có tâm
– Kỹ năng thuyết trình, giải quyết vấn đề và bán hàng tốt
– Kỹ năng máy tính (Word, Excel, Powerpoint)

Ứng viên vui lòng gửi CV về:

Email: lien.bui@aeon.com.vn

Tel: 0225.6288.512 (Ext 610)

[AEON HẢI PHÒNG] – TRƯỞNG NHÓM THỜI TRANG NỮ

I. Mô tả công việc
1. Quản lý hàng hóa
– Đặt hàng trực tiếp với Nhà cung cấp và nhận hàng từ bộ phận Giao nhận hàng hóa.
– Kiểm soát hàng tồn kho. Đổi trả hàng hư hỏng.
– Lập kế hoạch nhân lực, chuẩn bị và tham gia kiểm kê theo lịch trình, chuẩn bị cho Ngày hội thành viên và các ngày Lễ.
2. Dịch vụ khách hàng
– Cung cấp các dịch vụ tốt nhất cho khách hàng
– Thông tin và giới thiệu cho khách hàng về các sản phẩm mới, chương trình khuyến mãi, chính sách thanh toán, đổi trả hàng, v.v.
– Xử lý các khiếu nại của khách hàng
– Tuân thủ các quy tắc của Công ty về Dịch vụ Khách hàng (chào hỏi, mỉm cười và thái độ với khách hàng).
3. Doanh thu và lợi nhuận

– Cập nhật chỉ tiêu và doanh số bán hàng theo ngày
– Phối hợp với Nhà cung cấp thực hiện các chương trình khuyến mãi.
– Xác định các mặt hàng có doanh số thấp và chất lượng không tốt. 
4. Quản lý nhân sự
– Lập kế hoạch làm việc cho bộ phận hàng tháng
– Đảm bảo đủ nhân lực trong quá trình kinh doanh và trong các tình huống đột xuất.
– Tạo động lực, đào tạo và phát triển nhân viên nhằm khuyến khích họ phát triển nghề nghiệp.
– Kiểm soát công việc nhằm tăng năng suất làm việc của nhân viên.
5. Tuân thủ nội quy công ty và thực hiện các công việc khác theo chỉ đạo của Ban Quản lý

II. Yêu cầu công việc

– Tốt nghiệp trung cấp trở lên;

– Kinh nghiệm quản lý tối thiếu 1 năm ngành bán lẻ
– Kỹ năng phân tích tốt

– Tư duy dịch vụ: phục vụ khách hàng có tâm
– Kỹ năng thuyết trình, giải quyết vấn đề và bán hàng tốt
– Kỹ năng máy tính (Word, Excel, Powerpoint)

Ứng viên vui lòng gửi CV về:

Email: lien.bui@aeon.com.vn

Tel: 0225.6288.512 (Ext 610)

[AEON HẢI PHÒNG] – TRƯỞNG QUẦY THỰC PHẨM KHÔ (GROCERY DIVISION LEADER)

I. Mô tả công việc:

1. Quản lý hàng hóa

– Giám sát các Trưởng nhóm và nhân viên để đảm bảo:
• Hàng hóa đầy đủ, chất lượng tốt
• Tất cả hàng hóa và bảng giá trưng bày theo tiêu chuẩn
– Đặt hàng trực tiếp với Nhà cung cấp và nhận hàng từ bộ phận Giao nhận hàng hóa.
– Kiểm soát hàng tồn kho
– Lập kế hoạch nhân lực, chuẩn bị và tham gia kiểm kê theo lịch trình, chuẩn bị cho Ngày hội thành viên và các ngày Lễ.
2. Dịch vụ khách hàng:
– Cung cấp các dịch vụ tốt nhất cho khách hàng
– Thông tin và giới thiệu cho khách hàng về các sản phẩm mới, chương trình khuyến mãi, chính sách thanh toán, đổi trả hàng, v.v.
– Xử lý các khiếu nại của khách hàng
– Tuân thủ các quy tắc của Công ty về Dịch vụ Khách hàng (chào hỏi, mỉm cười và thái độ với khách hàng).

3. Doanh thu và lợi nhuận
– Cập nhật chỉ tiêu và doanh số bán hàng theo ngày
– Phân chia chỉ tiêu doanh số cho các trưởng nhóm phụ trách và chịu trách nhiệm về việc đạt được mục tiêu doanh số của bộ phận.
– Lên kế hoạch tổng thể và giám sát việc thực hiện các chương trình khuyến mãi.
– Quan sát / thu thập thông tin / gợi ý từ các Trưởng nhóm về xu hướng bán hàng, nhu cầu của khách hàng.
– Tập hợp và tổng hợp tất cả các báo cáo định kỳ từ các Trưởng nhóm về doanh số bán hàng cao nhất, kết quả bán hàng khuyến mãi, khảo sát thị trường / khảo sát đối thủ cạnh tranh và trình Quản lý trực tiếp.

4. Quản lý nhân sự
– Lập kế hoạch làm việc cho bộ phận hàng tháng

– Phê duyệt bảng phân công trực, ca trực do các Trưởng nhóm đề xuất
– Đảm bảo đủ nhân lực trong quá trình kinh doanh và trong các tình huống đột xuất.
– Tham gia các hoạt động tuyển dụng và lựa chọn nhân sự của Bộ phận.
– Tạo động lực, đào tạo và phát triển nhân viên nhằm khuyến khích họ phát triển nghề nghiệp.
– Xác định đội ngũ nhân viên tiềm năng cho mục đích lập kế hoạch kế nhiệm.
– Xây dựng và phát huy tinh thần làm việc nhóm.

5. Tuân thủ nội quy công ty và thực hiện các công việc khác theo chỉ đạo của Ban Quản lý

II. Yêu cầu công việc

– Tốt nghiệp Đại học / Cao đẳng;

– Kinh nghiệm quản lý tối thiếu 3 năm ngành bán lẻ
– Kỹ năng phân tích tốt

– Tư duy dịch vụ: phục vụ khách hàng có tâm
– Kỹ năng thuyết trình, giải quyết vấn đề và bán hàng tốt
– Kỹ năng máy tính (Word, Excel, Powerpoint)

*** Địa điểm làm việc
Trung tâm Bách hóa Tổng hợp và Siêu thị Aeon Hải Phòng
Số 10 Võ Nguyên Giáp, phường Kênh Dương, quận Lê Chân, thành phố Hải Phòng

Ứng viên vui lòng gửi CV về:

Ms. Nguyễn Khánh Linh – Phòng Nhân sự – Aeon Hải Phòng
Email: khanhlinh.nguyen@aeon.com.vn
Tel: 0225.6288.512 (Ext 610)

[AEON MaxValu] NHÂN VIÊN KẾ TOÁN (ACCOUNTING OFFICER)

KEY RESPONSIBILITIES

  1. Reconcile POS data with Profit and Docs from Cashier/Customer Service
  • Daily check docs from Cashier: Voucher/ Bank Card/ A4 reports…
  • Daily reconcile Payment Method on Profit with Cashier docs
  • Ensure all Sales from POS match with collection from Bank and Cash…
  • New payment method- reconciliation, cash errors,…
  • Check report of VAT invoices to ensure accurate reflection on the system.
  • Make monthly report on outgoing VAT for HQ Accounting department’s review.
  • Issue VAT balancing for all stores
  • Prepare materials for new store opening

  1. Other assignment from accounting manager
  • Voucher report/ Daily sales reconciliation report/ Balancing Report/ COD report
  • Coordinate with CS/ Cashier and HQ about occurred issues for quick solution
  • Make other Reports assigned by accounting manager

JOB REQUIREMENTS

  • 1 – 2 years of experience in accounting field/ retails business
  • University degree, majoring in Accounting
  • Ability to work both independently and as a team member under high pressure. And can work by shift
  • Enthusiasm, adaptability, team-spirit are required

OTHER INFFORMATION

  • Work location: AEON Long Bien Offfice – 27 Cổ Linh, Long Biên, Hà Nội 
  • Working time: 8:30 – 17:30 from Monday – Friday and 1 Saturday per month 

Anyone who are interested in this position, please send CV to: Mr. An: ducan.nguyen@aeon.com.vn

Subject:

[AEON VIETNAM] APPLICATION FOR ACCOUNTING OFFICER SMPT

Tel: (024) 6277 8333 – 259

 

[RDC HƯNG YÊN] DELIVERY OFFICER (Trưởng nhóm Xuất hàng)

ROLES & RESPONSIBILITIES

1. Manage Delivery to Stores according to volume and requirement, include managing transportation vendor ensure deliver ontime and exactly

– Manages outbound volume to make sure that goods are dispatched on time to the appropriate destinations and in the expected quantities.
– Monitor the dispatch process to make sure loading and leaving the truck on time.
– Implements and monitors outbound policies and procedures.
– Communicates with stores and respond to requests.
– Records related data for reporting purpose.

2. Plan and deploy Manpower, Operation, Layout, Working schedule

– Make plan in case of the picking volume over the picking capacity to meet the business demand.
– Make working schedule for Staffs of team
– Plan Operation, Layout, SOP
– Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations

3. Detect, solve and take solution for problem. Study to improve operation and capacity

– Manage claim, accident Report of loss, problem…
– Support Staffs frequently about new issues and find out solution to solve it.

4. Manage Cost of Operation

– Control, calculate, summary, report Cost of Operation, Transportation

5. Manage KPI, MBO of team

– Create and control KPI for section activities
– Create and control MBO of staffs.
– Do any reports & tasks are assigned by Superior

JOB REQUIREMENTS

  • 1+ year experience in Warehouse Operation
  • Good at MS Office (Excel, Power Point…), Operation system ( WMS, SAP, Profit…)
  • Honestly, carefully and negotiation skill
  • Ability to work both independently and as a team member under high pressure
  • Enthusiasm, adaptability, team-spirit are required
  • Good inter-personal and reporting skills
  • Negotiation and problem solving skills
  • Ability to work in Shift, Over time.

OTHER INFORMATION:

  • Working location: Tan Quang Industrial Zone, Tan Quang, Van Lam, Hung Yen

Please send your CV to email: anh.duong@aeon.com.vn (Ms. Minh Anh) to apply for this job.

[AEON HAI PHONG] GROUP LEADER SBA (TRƯỞNG NHÓM PHỤ KIỆN THỜI TRANG)

WORKING LOCATION

AEON HAI PHONG – No. 10 Vo Nguyen Giap St, Kenh Duong Ward, Le Chan Dist., HP City

KEY RESPONSIBILITIES

1. Operations duties

a. Merchandise management

– Order stock directly with Supplier and receive stock from MMD.

– Manage stock inventory and repeat order when inventory drops to a specific level. Return and exchange damaged goods.

b. Non-merchandise management

– Supervise General Staff

– Order POP, execute POP exhibition, check POP to ensure correct and adequate information

– Execute floor opening and closing

2. Customer service

– Provide good customer services to encourage “plus selling”. Be polite and listen alternatively to customer needs.

3. Sales and Profits

– Co-ordinate with Suppliers to execute promotion schemes.

– Identify low sales items and not good quality. Estimate consumer demands and advise merchandising dept

4. Manpower management

– Plan and prepare duty roster, shift plan and assign subordinates on duty.

– Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations.

– Be responsible for General Staff’s performance.

– Identify and reduce unnecessary tasks to increase staff productivity.

JOB REQUIREMENTS

– College/Vocational College;

– Good communication, problem solving and leadership skills

– Good presentation and sales skill

– Computer literate (Word, Excel & Powerpoint).

– Ability to communicate in English (verbal & written).

– Have ability to relocate to other Stores as per Company’s assignment is a plus

 

Please send your resume to email: khanhlinh.nguyen@aeon.com.vn

Tel: 0225.6288.512 (Ext 610)

[AEON HAI PHONG] GROUP LEADER MEN (TRƯỞNG NHÓM THỜI TRANG NAM)

WORKING LOCATION

AEON HAI PHONG – No. 10 Vo Nguyen Giap St, Kenh Duong Ward, Le Chan Dist., HP City

KEY RESPONSIBILITIES

1. Operations duties

a. Merchandise management

– Order stock directly with Supplier and receive stock from MMD.

– Manage stock inventory and repeat order when inventory drops to a specific level. Return and exchange damaged goods.

b. Non-merchandise management

– Supervise General Staff

– Order POP, execute POP exhibition, check POP to ensure correct and adequate information

– Execute floor opening and closing

2. Customer service

– Provide good customer services to encourage “plus selling”. Be polite and listen alternatively to customer needs.

3. Sales and Profits

– Co-ordinate with Suppliers to execute promotion schemes.

– Identify low sales items and not good quality. Estimate consumer demands and advise merchandising dept

4. Manpower management

– Plan and prepare duty roster, shift plan and assign subordinates on duty.

– Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations.

– Be responsible for General Staff’s performance.

– Identify and reduce unnecessary tasks to increase staff productivity.

JOB REQUIREMENTS

– College/Vocational College;

– Good communication, problem solving and leadership skills

– Good presentation and sales skill

– Computer literate (Word, Excel & Powerpoint).

– Ability to communicate in English (verbal & written).

– Have ability to relocate to other Stores as per Company’s assignment is a plus

 

Please send your resume to email: khanhlinh.nguyen@aeon.com.vn

Tel: 0225.6288.512 (Ext 610)

[HA DONG] HR OFFICER (C&B)

A. ROLES & RESPONSIBILITIES

1. Payroll Management
– Process, fix shift plan error and check attendance data to summarize Roster of Fulltime and Part-time from SAP system.
– Check Annual leave, Day off in lieu, Overtime data of Fulltime and Part-time store
– Process Payroll Part-time store.
2. PIT & Social insurance
– Register PIT code and PIT dependant for employees.
– Check PIT code for all employees.
– Process claims for social insurance benefits of employees.
– Complete the transfer procedure of SI Book for resigned staffs and HI cards for new staffs

3. Labor Contract
– Make and check labor contract for new staff
– Make annex to labor contract, contract renewal, termination decision
– Ensure labor contract and annex to labour contract are given to employees on time.


4.  Employee’s profile management
– Set up records and update personnel file for new employees.
– Manage profile of employees

5. Rules and Regulations
– Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations
– Check, monitor, remind and guide subordinates to follow the rules and regulations.

6 . Other tasks
– Respond employee’s questionnaire related to HR issues.
– Make monthly HR-related report
– Support PIC C&B in charge and other functions of HR departments as necessary
– Other tasks or responsibilities as assigned by HR Division Leader and Store Manager

B. Qualification and Job Requirements:

1. University/College degree.     

2. Minimum 01 year of related experience in HR (C&B is a plus)

Preferred skills

1.Computer literate (Word, Excel, PowerPoint)  

2.Good communication and problem-solving skill 

3.Customer focused      

4.Self-disciplined with ability to work independently 

5.Good command of English (verbal and written) is a plus

6.Be able to work at shift & on Public holidays   

7.Have ability to relocate to other Stores as per Company’s assignment is a plus

To apply, please send your CV to email: doan.pham@aeon.com.vn/024 6277 8333 (765)

Aeonmall messenger