[Aeon Long Bien] – Cashier Division Leader

Key Responsibilities:

1. Customer Services
– Always train and remind subordinates on enhancing customer service at Cashier counters.
– Receive customers and staffs complaints, conflicts or concerns relating to cashiering procedures, activities; raise to Cashier Manager and work towards solving these issues together with Cashier Manager.
– Follow Company’s Rules on Customer Service (greeting, smiling, bowing and attitude towards customers)

2. Cashiering activities
– Be aware of current sales promotions and make sure the information is briefed to Cashier staff in daily briefing session by Cashier Group Leaders.
– Frequently check, identify issues and coordinate with Merchandising Dept. and other Store Operation Depts to ensure that merchandise is correctly priced and displayed in adequate quantity and good quality.
– Maintain all Point of Sale (POS) machines, tools and equipment in good working condition.
– Responsible for collecting contents of cash registers at the end of each day and delivering funds to Store Accounting Dept. if working at night shift.
– Investigate and correct errors made at the cash registers in a timely manner; report errors to Cashier Manager.
– Assist subordinates in difficult/complicated cases at Cashier counters.

3. 5S
– Monitor and check procedures on house-keeping duties to ensure cleanliness and tidiness at Cashier Counter.

4. Manpower Management
– Plan Monthly Division’s duty roster and manpower schedule.
– Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations.
– Monitor Group Leader(s), General Staff (s)’ attendance and attire.
– Approve duty roster, shift plan raised by Group Leader(s).
– Be responsible for Group Leader(s) and General Staff’s performance.
– Take part in recruitment & selection activities for Division’s staffing.
– Motivate, training and develop staff in order to encourage their professional development.
– Identify potential staff for succession planning purposes.
– Build and promote team work spirit

5. Rules and Regulations
– Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.
– Check, monitor, remind and guide Group Leader(s), General Staff to follow the rules and regulations.

6. Other duties
– Opening & closing Store.
– Be on duty and act as Line Manager’s roles when Line Manager’s not present at work (i.e. is on leave or on business trip).
– Other tasks or responsibilities as assigned by direct Line Manager and Store Manager.

Job Requirements

Qualifications & Experience
– University/College graduate
– At least 3 years experience, including 1 year experience as Chief Cashier or 2 years experience as Group Leader – Cashier in Supermarket/Shopping center.

Knowledge, Skills & Behaviors:
– Fluency in Vietnamese and English languages communication.
– Computer literacy: Word, Excel, Power Point,
– Strong counting and calculation skills are required.
– Customer service skills: Customer service minded.
– Team work skill: Actively promote team work.
– Leadership: Acting leadership by example.
– Reasoning ability: Ability to definite problems. Ability to solve practical problems and deal with difficult situations.
– Good planning and time management skills.

Other requirements:
– Be able to work at shift & on Public holidays.
– Have ability to relocate to other Stores as per Company’s assignment is a plus.

Please send your CV updated to email: hr.longbien@aeon.com.vn

Tel: 024 6277 8333 – Ext: 761

Aeon Lê Chân – Trưởng Quầy Giao Nhận Hàng Hóa (MMD Division Leader)

Key responsibilities:

1. Quản lý hàng hóa
– Giám sát việc tiếp nhận hàng hoá nhằm đảm bảo chính xác về số lượng và tiêu chí kỹ thuật dựa vào đơn đặt hàng.
– Giám sát hàng hóa xuất kho để giao cho khách hàng hoặc cho mục đích bảo trì.
– Kiểm tra tính chính xác và đầy đủ thông tin của các giấy tờ kèm theo đơn đặt hàng, đặc biệt là các khai báo theo quy định của pháp luật Việt Nam.
– Kiểm tra quy trình PA zero nhằm kiểm soát hàng tồn kho.
– Hỗ trợ Trưởng phòng MMD lên kế hoạch, bố trí nhân lực, xin hỗ trợ nhân lực từ các phòng khác nhằm chuẩn bị cho việc kiểm kê giữa năm (Siêu thị) và kiểm kê hàng tháng (Ngành Hàng Thực Phẩm) nhằm kiểm soát hàng tồn kho…
– Hỗ trợ Trưởng phòng MMD phân tích báo cáo kiểm kê, đối chiếu với hệ thống lưu trữ dữ liệu và các bộ phận khác…

2. Thực hiện nguyên tắc An toàn và 5S
– Chịu trách nhiệm về an toàn của nhân viên làm việc tại khu vực chất dỡ hàng và nhà kho.
– Đảm bảo hàng hóa và khu vực nhận hàng sạch sẽ, sắp xếp gọn gàng, ngăn nắp và đúng nơi quy định.
– Duy trì tiêu chuẩn về sức khỏe và vệ sinh an toàn, an toàn lao động, ví dụ đảm bảo hàng hóa như hóa chất và thực phẩm được dự trữ an toàn.

3. Quản lý nhân lực

4. Quy tắc và quy định

Job Requirements:

1. Qualifications & Experience

– Tốt nghiệp Đại học/ Cao đẳng
– Ít nhất 03 năm kinh nghiệm trong ngành bán lẻ
– 01 năm kinh nghiệm liên quan và quản lý nhóm ít nhất 5 người

2. Knowledge, Skills & Behaviors

– Có thể đi làm theo ca và các ngày lễ, Tết
– Kỹ năng quản lý

Aeonmall messenger