[AEON BD NEW CITY] HR Admin Division Leader

A. JOB DESCRIPTION

Shift work: 8 hours/day (including 1 hour lunch break/day) and 6 days/week, 2 paid days-off/month
Earliest shift: 6:00 AM – 2:00 PM
Latest shift: 3:00 PM – 11:00 PM

1/ Manpower management:

– Ensure sufficient manpower during of operation and get work performance.
– Be responsible for Group Leader(s) and General Staff’s performance.
– Take part in recruitment & selection activities for Division’s staffing.
– Motivate, training and develop staff in order to encourage their professional development.
– Identify potential staff for succession planning purposes.
– Build and promote team work spirit.
– Recheck ensure a reasonable arrangement of shifts for opening, closing store, balancing.

2/ Human Resources management:

– Check and ensure recruitment of store run smoothly.
– Complete report timely.

3/ Cost and equipment management:

– Controlling the use of expenses, comparing with the same period and the previous month.
– Find the cause if there is a cost related problem.
– Find solutions to use reasonable costs.
– Keep track ​of licenses and certificates so they don’t expire.
– Timely grasp the situation of machinery damage to quickly handle and track the progress and repair history of each machine.
– Ensure safe facilities for customers and employee.
– Prepare stationary & support monthly stock take and bio-yearly stock take as the company rules.

4/ Accounting management:

– Make sure the store’s accounting department complies with the regulations on cash, vouchers, sold tape management.
– Control the collection of COD, deposit, excess money of cashiers, do not let the situation of loss happen.
– Complete report timely.

5/ Other tasks:

– Opening & closing Store.
– Be on duty and act as Store Manager when as Store Manager not present at work .
– Other tasks or responsibilities as assigned by Store Manager.

B. SALARY & BENEFITS

– Competitive salary
– Meal allowance, gasoline allowance
– Diligence allowance
– Gifts on holidays/Tet
– 13th month salary (committed)
– Performance bonus, sales bonus
– Seniority bonus
– Food safety hygiene bonus (for food stalls)
– Annual leave: 12 days/year
– Annual teambuilding, staff party
– Tuition reimbursement
– Employee purchase discount
– Opportunities for continuous learning and development through daily work, specialized courses, and soft skills with experienced experts from AEON Vietnam and AEON Group

C. JOB REQUIREMENTS

– Bachelor’s degree or higher
– 3+ years of experience in administration/human resources
– Ability to work under high pressure and lead a team effectively
– Knowledge of equipment and material management, building operations
– Experience in cost control
– Ability to work 8 hours/day, 6 days/week (Earliest start: 6:00 AM – Latest end: 11:00 PM)
– Ability to work on holidays, Tet (Vietnamese Lunar New Year), and weekends

Kindly send your CV to hr.bdnewcity@aeon.com.vn (Ms. Loan) for application or further information.

[AEON TẠ QUANG BỬU] Trưởng Quầy Đồ Gia Dụng & Đồ Chơi Trẻ Em

MÔ TẢ CÔNG VIỆC

1. Quản lý vận hành

– Đảm bảo hàng hóa được đầy đủ, trong tình trạng & chất lượng tốt.

– Đảm bảo tất cả hàng hóa trưng bày tuân theo cấu trúc, quy định.

– Kiểm tra giá trên POS/SST và thay đổi nhãn giá (nếu cần) trước khi cửa hàng mở cửa.

– Đặt hàng trực tiếp với Nhà cung cấp và nhận hàng từ MMD.

– Quản lý hàng tồn kho và đổi trả hàng hư hỏng.

– Khu vực bán hàng được giữ sạch sẽ và gọn gàng.

– Đảm bảo về an toàn vệ sinh thực phẩm khu vực sơ chế và sàn bán hàng.

2. Dịch vụ khách hàng

– Cung cấp dịch vụ tốt nhất đến khách hàng, lịch sự và lắng nghe nhu cầu của khách hàng.

– Tiếp nhận thông tin và giới thiệu cho khách hàng về hàng mới về, khuyến mãi, chính sách đổi trả, v.v.

– Xử lý/ Giải quyết các khiếu nại của khách hàng

3. Doanh thu và Lợi nhuận

– Phối hợp với Nhà cung cấp thực hiện các chương trình khuyến mãi.

– Xác định những mặt hàng có doanh số thấp và chất lượng không tốt. Ước tính nhu cầu của người tiêu dùng và tư vấn cho bộ phận bán hàng.

– Lưu trữ hồ sơ đơn đặt hàng, bán hàng. Báo cáo định kỳ về top doanh số, kết quả bán hàng khuyến mãi, khảo sát thị trường/khảo sát đối thủ cạnh tranh.

5. Quản lý nhân sự

– Lập kế hoạch và phân công ca làm việc cho Nhân viên & Tiếp thị (nếu có).

– Đảm bảo đủ nhân lực trong quá trình vận hành khi có tình huống đột xuất.

– Đảm bảo sự có mặt và trang phục của Nhân viên.

– Xây dựng và phát huy tinh thần làm việc nhóm.

6. Các nhiệm vụ hoặc trách nhiệm khác theo sự phân công của Trưởng Quầy hoặc Trưởng Bộ Phận.

YÊU CẦU CÔNG VIỆC

– Tốt nghiệp Đại Học/ Cao đẳng trở lên.

– Có kinh nghiệm tối thiểu 02 năm trong lĩnh vực bán lẻ, chuỗi cửa hàng, FMCG, …

– Có khả năng làm việc dưới áp lực cao & khả năng dẫn dắt đội nhóm tốt.

– Có khả năng quản lý hàng hóa, vật tư, kỹ năng bán hàng là một lợi thế.

– Có thể làm việc theo ca và làm được Lễ, Tết.

– Kỹ năng tổng hợp, báo cáo, vi tính văn phòng tốt.

QUYỀN LỢI:

– Thu nhập hấp dẫn.

– Phụ cấp đi lại, canteen.

– Thưởng đánh giá năng lực, tăng lương hằng năm.

– Quà mừng vào các dịp lễ/Tết.

– Lương tháng 13.

– Thưởng doanh thu hàng tháng.

– Phép năm: 12 ngày/năm.

– Khám sức khỏe định kỳ

– Team buidling hằng năm

– Phúc lợi tham gia công đoàn

– Bảo hiểm sức khỏe sau 1 năm làm việc

– Cơ hội học hỏi và phát triển qua công việc hằng ngày; các khóa học đào tạo chuyên môn cũng như kỹ năng mềm với những chuyên gia giàu kinh nghiệm của AEON VIỆT NAM và Tập đoàn AEON.

– Cơ hội thăng tiến lên các cấp bậc cao hơn trong ngành bán lẻ.

THÔNG TIN ỨNG TUYỂN: 

Mọi thông tin ứng tuyển xin gửi về email: tanhung.duong@aeon.com.vn

[AEON TA QUANG BUU] HR DIVISION LEADER

Work location: AEON Ta Quang Buu (547 Ta Quang Buu Street, Ward 5, District 8, HCMC)

(1) Primary Objective:

Perform daily administrative tasks for Store’s smooth HR operations in term of recruitment, HR management & Reports, SAP system, discipline, employee relation and performance management, Rules and Regulations

(2) Roles and responsibilities:

1. Recruitment activity (40%):

Develop and Execute Recruiting Process and Plans
– Ensure all vacancies are filled with the suitable candidates within the targeted time.
– Act as a member of recruitment interview panel.
– Obtain and assess reference checks of the candidates.
– Maintain recruitment database of qualified or potential candidates for current and future needs.
– Be responsible for press advertisement placement and able to recommend innovative and creative design in order to get best results.
– Develop and improve the recruitment processes to be more innovative and cost effective.
– Advise hiring managers on recruitment matters.
– Control recruitment expenses within the budget.
– Conduct exit interview and analyse the reasons of resignation.
– Plan, prepare and hold job fair to attract candidates.
– Participate in Branding activities.
Coordinate and Implement University/College/Vocational School for Recruiting Initiatives
– Coordinate with universities, events in relation to targeted hires.
– Running Management Trainee program to attract the most potential candidates.

Request:

  • University/ College degree
  • Be able to work at shift (8 hours/day & 6 days/week) & on Public holidays.
  • Minimum 05 years of related experience in HR, 2-3 years of talent acquisition and direct recruiting experience.
  • 01 year at supervisor role is a plus.
  • Good knowledge of HR related regulations and laws of Vietnam.
  • Computer literate (Word, Excel, Power point).
  • Good communication and problem solving skill and leader skill
  • Strong verbal and creative written communication skills
  • Self-disciplined with ability to work independently.
  • Good command of English (verbal and written) is a plus.
  • Customer focused.
  • Have ability to relocate to other Stores as per Company’s assignment is a plus.

Benefit:

  • 13th Salary & Performance Bonus.
  • Social insurance, Health insurance
  • Meal Allowance & Gasoline.
  • 12 paid days off per year.
  • Teambuilding, Staff Party
  • Friendly, dynamic & flexible working environments.

CONTACT INFORMATION

Please send your resume to email: tanhung.duong@aeon.com.vn

[AEON THE NINE] Support Division Leader

NƠI LÀM VIỆC:

Siêu thị AEON The Nine

Số 9 Phạm Văn Đồng, phường Mai Dịch, quận Cầu Giấy, Thành phố Hà Nội

GIỜ LÀM VIỆC:

Xoay ca 8h/ ngày (bao gồm 7h làm việc & 1h nghỉ giữa ca)

Nghỉ 6 ngày/ tháng 

MÔ TẢ CÔNG VIỆC

  1. Quản trị nhân lực
    – Lên kế hoạch quản lý nhân sự. Đảm bảo đủ nhân lực trong quá trình hoạt động và đạt được hiệu suất công việc.
    – Chịu trách nhiệm về hiệu suất làm việc của Trưởng Nhóm và Nhân viên Siêu thị trong bộ phận mình quản lý.
    – Tham gia vào các hoạt động tuyển dụng và đào tạo nhân viên cho bộ phận
    – Đào tạo, thúc đẩy và phát triển nhân viên để khuyến khích sự phát triển chuyên môn của nhân viên.
    – Nhận diện nhân viên tiềm năng.
    – Xây dựng và thúc đẩy tinh thần làm việc nhóm.
  2. Quản lý kho nhận hàng
    – Đảm bảo việc thực hiện đúng và hiệu quả các quy định về hàng hóa.
    – Xử lý, nhận và lưu trữ tài liệu theo quy định và xử lý các vấn đề liên quan để không gây thiệt hại cho công ty cũng như các phòng ban liên quan.
    – Quản lý và sắp xếp khu vực giao nhận hàng phù hợp để tăng hiệu quả công việc.
    – Kiểm tra và kiểm soát khu vực giao nhận hàng. Đảm bảo thông tin về hàng hóa giữa nhà cung cấp và nhân viên luôn rõ ràng và không quá tải.
    – Thực hiện kiểm kê hàng tháng và mỗi 6 tháng theo các quy định của công ty.
  3. Quản lý tài chính
    – Đảm bảo bộ phận kế toán của cửa hàng tuân thủ các quy định về tài chính, voucher và quản lý hàng hóa đã bán.
    – Kiểm soát việc thu tiền COD, tiền cọc, tiền dư ra của thu ngân, không để tình trạng thất thoát xảy ra.
    – Hoàn thành báo cáo kịp thời.
    – Giám sát việc phát hành phiếu giảm giá theo các chương trình khuyến mại sắp diễn ra.
    – Kiểm tra báo cáo thuế VAT để đảm bảo tính chính xác của thông tin trên hệ thống.
  4. Quản lý chi phí và thiết bị
    – Kiểm soát các chi phí, so sánh với cùng kỳ năm và tháng trước đó.
    – Tìm nguyên nhân nếu có vấn đề về chi phí.
    – Tìm giải pháp sử dụng chi phí hợp lý.
    – Đảm bảo thời hạn của giấy phép và chứng chỉ.
    – Nắm bắt tình trạng hư hỏng của máy móc để kịp thời xử lý; theo dõi tiến độ và lịch sử sửa chữa của máy.
    – Đảm bảo sự an toàn của cơ sở vật chất cho khách hàng và nhân viên.
    – Tiếp đón và làm việc với các đơn vị kiểm tra từ cơ quan nhà nước.
    – Thúc đẩy hành động 5S và tạo ra không gian làm việc lý tưởng.
    – Giải quyết các vấn đề liên quan đến vệ sinh, an toàn và kỹ thuật.
    – Giám sát việc đặt hàng và phát hành đồng phục, thẻ tên, thẻ quẹt và thiết bị.
  5. Những nhiệm vụ về nhân sự
    – Hiểu mục đích, ý nghĩa và quy trình của Edoc, helpdesk… và các những thứ liên quan
    – Hướng dẫn nhân viên tuân thủ các quy định của nhân sự.
    – Là cầu nối với bộ phận Nhân sự:
    + Đảm bảo nhân viên cửa hàng nắm bắt và hiểu đầy đủ thông tin về các vấn đề về nhân sự, tham gia các hoạt động của nhân sự.
    + Kiểm tra tài liệu, tình trạng của nhân viên liên quan đến các vấn đề về nhân sự.
    + Phối hợp bộ phận Nhân sự của văn phòng chính để thực hiện các nhiệm vụ về nhân sự (Tuyển dụng, Đào tạo, Lương thưởng & Phúc lợi, An toàn lao động…)
  6. Những nhiệm vụ khác
    – Mở và đóng cửa hàng
    – Làm việc và có vai trò như Store Manager khi Store Manager không có mặt tại nơi làm việc
    – Các nhiệm vụ hoặc trách nhiệm khác do Store Manager giao

YÊU CẦU:

  • Tốt nghiệp Đại học/Cao đẳng
  • Có ít nhất 3 năm kinh nghiệm liên quan tới quản lý hàng hóa/quản lý hành chính và kinh nghiệm quản lý đội nhóm trong 1 năm
  • Có khả năng làm việc dưới áp lực cao
  • Giao tiếp tốt
  • Thành thạo về máy tính, tin học văn phòng và dữ liệu
  • Tỉ mỉ và có khả năng làm việc đa nhiệm
  • Tiếng Anh cơ bản (cả kỹ năng nói và viết)
  • Làm việc theo ca và làm việc vào ngày lễ, Tết

CÁC KỸ NĂNG BỔ SUNG

  • Khả năng lãnh đạo
  • Kỹ năng bán hàng
  • Khả năng làm việc nhóm
  • Khả năng giải quyết vấn đề
  • Kỹ năng thuyết trình và giao tiếp tốt

ỨNG VIÊN QUAN TÂM VUI LÒNG GỬI CV VỀ ĐỊA CHỈ EMAIL: duong.hoang@aeon.com.vn 

MỌI THẮC MẮC XIN LIÊN HỆ: 

Ms. Dương – Chuyên viên Thu hút Nhân tài & Hoạch định Nguồn Nhân lực 

ĐT: 024.6277.8333 – máy lẻ 719

[AEON TẠ QUANG BỬU] DIVISION LEADER – HARDLINE & KIDLINE

Operations management:

– Supervise Group Leader(s) and General Staff to ensure:
• Merchandise is fully replenished, in good conditions & quality.
• All the display merchandise is according to schematic plan and all the price between display merchandise and price card is tally.
• Changing price label (if neccessary) is completed before store opens.
– Verify and approve inventory orders raised by Group Leader(s).
– Understand clearly the work of the department to control loss through PAZero.
– Plan manpower, prepare and attend bi-annually Stock Take as scheduled.
– Plan, assign duties for Group Leader(s) and General Staff to make necessary preparation for Membership Day and Public Holidays.
• Operational equipment, lighting and fixtures (gondola, wagon, shelves, etc.) are in good conditions
• Selling floor is kept clean & tidy
• All backrooms are locked in good conditions
• POP execution is carried out properly
• Fire safety procedure is carried out properly
– Maintain 5S as the company rules
– Check and verify variances in stock & sales figures after Stock Take and make report to Line Manager.

Sale and profit:

– Daily briefing Group Leader(s) on yesterday sales achievement, today sales budget, up-to-date sales achievement, promotion and company updates.
– Breakdown the sales target given by Line/ Store Manager to each GL(s) and take responsibilities for sales target achievement of the division.
– Overall plan and supervise the execution of promotion schemes.
– Observe/gather information/suggestion from Group Leader(s) about sales trend, customer demands and advise Merchandising Dept. for any changes/ improvement in merchandise assortment, quality and quantity.
– Gather and consolidate all periodical reports from Group Leader(s) about top sales, promotion sales results, market survey/ competitor survey and submit to Line Manager.

Manpower management:

– Plan Monthly duty roster and manpower schedule.
– Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations.
– Monitor Group Leader(s), General Staff and Promoter’s attendance and attire.
– Approve duty roster, shift plan raised by Supervisor(s).
– Be responsible for Supervisor(s) and General Staff’s performance.
– Take part in recruitment & selection activities for Division’s staffing.
– Motivate, training and develop staff in order to encourage their professional development.
– Identify potential staff for succession planning purposes.
– Build and promote team work spirit.

Customer satisfaction:

– Provide good customer services to encourage “plus selling”. Be polite and listen alternatively to customer needs.
– Support Group Leader(s) to handle customer complaint and give the best solution for customer satisfaction
– Propose and provide new ideas to customers about new arrivals, promotions, policies regarding to payment, returns/ exchanges, etc.

Rules and Regulations:

– Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.
– Check, monitor, remind and guide Group Leader(s), General Staff to follow the rules and regulations.

Other duties:

– Opening & closing Store.
– Be on duty and act as Line Manager’s roles when Line Manager’s not present at work (i.e. is on leave or on business trip).
– Other tasks or responsibilities as assigned by Line Manager/ Store Manager.

Job Requirements:

– College/University degree.
– At least 03 years related experience in related to merchandise management and 01 year experience in managing a team.

– High pressure.

– Detail oriented and be able to handle multi-tasks.

– Be able to work at shift & on Public holidays.

– Leadership: Acting leadership by example.

– Reasoning ability: Ability to definite problems. Ability to solve practical problems and deal with difficult situations.

Please send CV to HR Dept:

Email: tanhung.duong@aeon.com.vn

[AEON TÂN PHÚ] DIVISION LEADER – OMNI CHANNEL

Roles and responsibilities:

Online sale management
Brief all subordinates about promotion schemes to ensure clear understanding and proper execution
Oversee the resolution of any arising issues orders, system, app
Daily monitor and ensure all working tools and equipment of the section are adequate and in good conditions.
Directly resolve /Support subordinates to resolve customers’ complaints
Monitor all kinds of Online Sale reports
Follow & update online sale scheme timely
Price change follow MD & OP plan
Control stationery usage and have a cost reduction plan
Propose plans to improve department, survey competitor & consumer shopping behavior
Follow & update online sale situation frequency to Online Sale Manager/ Store Manager
Responsible for arranging and coordinating delivery to ensure orders are always delivered to customers quickly and promptly.
Cash Management
Ensure money and documents are collected in full, exactly, on time and according to the process
Ensure liabilities and receivable documents are tracked in a timely manner to limit losses
 
Manpower management
Arrange Monthly Division’s duty roster and manpower schedule
Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations
Monitor Group Leader(s), General Staff’s attendance and attire
Approve duty roster, shift plan raised by Group Leader(s)
Be responsible for Group Leader(s) and General Staff’s performance
Identify and reduce unnecessary tasks to increase staff productivity
Take part in recruitment & selection activities for Division’s staffing
Motivate, training and develop staff in order to encourage their professional development
Identify potential staff for succession planning purposes
Build and promote team work spirit
 
Expense control
Propose and provide solutions and tools to optimize resources
Based on the actual situation to propose and allocate reasonable orders to optimize delivery costs
Allocate tools and equipment reasonably to save costs

Other duties
Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations
Be on duty and act as Line Manager’s roles when Line Manager’s not present at work (i.e. is on leave or on business trip)
Other tasks or responsibilities as assigned by direct Line Manager and Store Manager

Qualification and Job Requirements

  • University degree
  • Prefer at least 1 year at online sale position
  • Minimum 2 years related experience is required
  • Good communication skill
  • Good command of verbal English
  • Teamwork skill: Actively promote team work
  • Leadership: Acting leadership by example
  • Computer literate: Word, Excel, Powerpoint

Preferred skills

  • Have a polite, tactful and friendly attitude
  • Have good understanding of the needs of customers
  • Service orientation: customer service minded
  • Persuasion: Ability to persuade others in specific situations
  • Reasoning ability: Ability to definite problems
  • Ability to solve practical problems and deal with difficult situations

Please send CV to Ms.Bình – HR Dept. AEON Celadon Tân Phú

Email: binh.vo@aeon.com.vn

[AEON BÌNH TÂN] PRODUCE DIVISION LEADER (Trưởng quầy Rau & Trái Cây)

Operations duties (40%)
a) Merchandise management
– Supervise Group Leader(s) and General Staff to ensure:
• Merchandise is fully replenished, in good conditions & quality.
• All the display merchandise is according to schematic plan and all the price between display merchandise and price card is tally.
• Changing price label (if necessary) is completed before store opens.
– Order stock directly with Suppliers and receive stock from MMD.
– Verify and approve inventory orders raised by Group Leader(s).
b) Non-merchandise management
– Supervise Group Leader(s) and General Staff to ensure:
• Operational equipment, lighting and fixtures (gondola, wagon, shelves, etc.) are in good conditions
• Sales floor is kept clean & tidy
• All backrooms are locked in good conditions
• POP execution is carried out properly
• Fire safety procedure is carried out properly
– Check and verify variances in stock & sales figures after Stock Take and make report to Line Manager.
– Execute store opening & closing as directed by supervisor.

Customer service (20%)
– Provide good customer services to encourage “plus selling”. Be polite and listen alternatively to customer needs.
– Get information and introduce to customers about new arrivals, promotions, policies regarding to payment, returns/exchanges, etc.
– Handle customer complaints raised by Group Leader(s), difficult and complicated sales.
– Follow Company’s Rules on Customer Service (greeting, smiling, bowing and attitude towards customers).

Sales and Profits (20%)
– Brief Group Leader(s) on yesterday sales achievement, today sales budget, up-to-date sales achievement, promotion and company updates.
– Brief promoters on promotion scheme.
– Breakdown the sales target given by Line Manager to each Group Leader and take responsibilities for sales target achievement of the division.
– Overall plan and supervise the execution of promotion schemes.
– Observe/gather information/suggestion from Group Leader(s) about sales trend, customer demands and advise Merchandising Dept. for any changes/improvement in merchandise assortment, quality and quantity.
– Gather and consolidate all periodical reports from Group Leader(s) about top sales, promotion sales results, market survey/competitor survey and submit to Line Manager.

Manpower management (10%)
– Plan Monthly Division’s duty roster and manpower schedule.
– Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations.
– Monitor Group Leader(s), General Staff and Promoter’s attendance and attire.
– Take part in recruitment & selection activities for Division’s staffing.
– Motivate, training and develop staff in order to encourage their professional development.
– Identify potential staff for succession planning purposes.
Rules and Regulations & Other duties (10%)

 

Requirements:

Strong analytical skill, good at data/figures
Teamwork skill: Actively promote team work
Service orientation: customer service minded
Leadership: Acting leadership by example
Good presentation, problem solving and sales skills
Computer skill (Word, Excel, Powerpoint).
Be able to work at shift & on Public holidays

 

Người liên hệ: Ms. Thùy Phương – HR Dept – Aeon Bình Tân
Email: thuyphuong.do@aeon.com.vn

[HÀ ĐÔNG] TRƯỞNG QUẦY CỬA HÀNG CHĂM SÓC SỨC KHỎE & SẮC ĐẸP (GLAM BEAUTIQUE)

Main Responsibilities:

1.Operations duties

a) Merchandise management
– Supervise Group Leader(s) and General Staff to ensure:
• Merchandise is fully replenished, in good conditions & quality.
• All the display merchandise is according to schematic plan and all the price between display merchandise and price card is tally.
• Changing price label (if necessary) is completed before store opens.
– Order stock directly with Suppliers and receive stock from MMD.
– Verify and approve inventory orders raised by Group Leader(s).
– Plan manpower, prepare and attend bi-annually Stock Take as scheduled.
– Support Foodline with monthly Stock Take as directed by supervisor.
– Plan, assign duties for Group Leader(s) and General Staff to make necessary preparation for Membership Day & Mommy Day and Public Holidays.

b) Non-merchandise management
– Supervise Group Leader(s) and General Staff to ensure:
• Operational equipment, lighting and fixtures (gondola, wagon, shelves, etc.) are in good conditions
• Sales floor is kept clean & tidy
• All backrooms are locked in good conditions
• POP execution is carried out properly
• Fire safety procedure is carried out properly
– Check and verify variances in stock & sales figures after Stock Take and make report to Line Manager.
– Execute store opening & closing as directed by supervisor.

c) Omni channel Operation
– Control stock inventory for Omni sales.
– Report and ensure correct related figure data

2. Customer service
– Provide good customer services to encourage “plus selling”. Be polite and listen alternatively to customer needs.
– Get information and introduce to customers about new arrivals, promotions, policies regarding to payment, returns/exchanges, etc.
– Handle customer complaints raised by Group Leader(s), difficult and complicated sales.
– Follow Company’s Rules on Customer Service (greeting, smiling, bowing and attitude towards customers).

3. Sales and Profits
– Brief Group Leader(s) on yesterday sales achievement, today sales budget, up-to-date sales achievement, promotion and company updates.
– Brief promoters on promotion scheme.
– Breakdown the sales target given by Line Manager to each Group Leader and take responsibilities for sales target achievement of the division.
– Overall plan and supervise the execution of promotion schemes.
– Observe/gather information/suggestion from Group Leader(s) about sales trend, customer demands and advise Merchandising Dept. for any changes/improvement in merchandise assortment, quality and quantity.
– Gather and consolidate all periodical reports from Group Leader(s) about top sales, promotion sales results, market survey/competitor survey and submit to Line Manager.

4. Manpower management
– Plan Monthly Division’s duty roster and manpower schedule.
– Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations.
– Monitor Group Leader(s), General Staff and Promoter’s attendance and attire.
– Approve duty roster, shift plan raised by Group Leader(s).
– Be responsible for Group Leader(s) and General Staff’s performance.
– Take part in recruitment & selection activities for Division’s staffing.
– Motivate, training and develop staff in order to encourage their professional development.
– Identify potential staff for succession planning purposes.
– Build and promote team work spirit.

5. Rules and Regulations
– Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.
– Check, monitor, remind and guide Group Leader(s), General Staff and Promoter(s) to follow the rules and regulations.

6. Other duties
– Opening & closing Store.
– Be on duty and act as Line Manager’s roles when Line Manager’s not present at work
– Other tasks or responsibilities as assigned by direct Operation Deputy Manager/ Manager and General Manager.

Qualification and Job Requirements:
– University/College degree
– At least 03 years of related experience in retailing business or supermarket environment and 01 year experience in managing a team of at least 5 staffs
– Strong analytical skill, good at data/figure
– Good presentation, problem solving and sales skills
– Self-disciplined with ability to work independently
– Computer skill (Word, Excel, Power point)

Preferred Skills:
– Be able to work at shift & on Public holidays
– Have ability to relocate to other Stores as per Company’s assignment is a plus

If you are interested in this position, please send your CV to email: quyen.tran@aeon.com.vn

Phone: (024) 2220 8788 – Ext: 101

Aeonmall messenger