Customer Service Officer (E-Commerce)

Key responsibilities:
1. Customer Service
– Answer general consumer inquiries via various communication channels regarding order status, returns, missing package claims, shipping information and coupon adjustments, and ensure follow up until inquiry is closed
– Work cross-functionally with other departments within the organization to effectively respond to incoming customer service inquiries in a timely and thoughtful manner
– Ability to interact with our customers effectively and efficiently through email, via phone calls and over social medial channels
2. Rules and regulations
– Follow approved project development strategy
– Follow company’s policies, rules and regulations.
– Check, monitor, remind and guide subordinates to contribute work follow deadline
3. Other tasks or responsibilities as assigned by E-commerce Manager.

Job Requirements:
1. Qualifications & Experience
– Graduated University
– At least 1 year experience in same position
– Prefer having experience working for retailers, e-commerce platforms.
– Microsoft Office
– Intermediate English
2. Knowledge, Skills & Behaviors
– Strong passion, organizational communication & listening skills
– Good communication skill, have a patience, good to solve problem
– Strong team-work and interpersonal skills
– Attention to details
– Self-disciplined with ability to work under pressure

Trưởng nhóm Quầy Cá (Thủy Hải Sản)

Trách nhiệm chính:

1. Nhiệm vụ ngành hàng
a. Quản lý hàng hóa
– Giám sát nhân viên để đảm bảo:
• Hàng hóa được bổ sung đầy đủ, trong điều kiện tốt và chất lượng.
• Tất cả hàng hóa trưng bày theo kế hoạch hoặc hướng dẫn từ người giám sát / Thu mua và tất cả giá giữa hàng hóa trưng bày và thẻ giá đều được kiểm tra.
• Kiểm tra giá trên POS / SST và thay đổi nhãn giá (nếu cần) được hoàn tất trước khi store mở cửa.
– Đặt hàng với Nhà cung cấp và nhận hàng từ MMD.
– Quản lý lượng hàng tồn kho và đặt hàng lại khi hết hàng tồn kho. – Trả lại và đổi hàng bị hư hỏng.
– Hỗ trợ Foodline kiểm kê định kỳ hàng tháng theo chỉ đạo của giám sát.
– Tham dự kiểm kê định kì hai năm một lần theo lịch trình.
b. Quản lý các hoạt động khác:
– Giám sát nhân viên để đảm bảo:
• Thiết bị vận hành, ánh sáng và đồ đạc (gondola, xe đẩy, giá, v.v.) ở trong tình trạng tốt
• Sàn bán hàng được giữ sạch sẽ và gọn gàng.
• Quy trình an toàn cháy nổ được thực hiện đúng cách.
– Đặt POP (bảng giá), thực hiện trưng bày POP, kiểm tra POP để đảm bảo thông tin chính xác và đầy đủ
– Hỗ trợ hoạt động đóng/ mở store
– Kiểm tra và xác minh sự khác biệt trong số liệu tồn kho & doanh số sau khi kiểm kê và báo cáo cho Quản lý cấp trên
c. Dịch vụ khách hàng
– Cung cấp các dịch vụ khách hàng tốt để khuyến khích tăng doanh số. Lịch sự và lắng nghe nhu cầu của khách hàng.
– Thông tin và giới thiệu cho khách hàng về hàng mới, chương trình khuyến mãi, chính sách thanh toán, đổi trả hàng, v.v.
– Xử lý các khiếu nại của khách hàng hoặc các khiếu nại do Nhân viên và các nhân viên tiếp thị gây ra
– Tuân thủ các Quy tắc của Công ty về Dịch vụ Khách hàng (chào hỏi, mỉm cười, cúi chào và thái độ với khách hàng).

2. Bán hàng và lợi nhuận

– Phối hợp với Nhà cung cấp thực hiện các chương trình khuyến mại.
– Xác định các mặt hàng bán chậm và chất lượng không tốt. Ước tính nhu cầu của khách hàng và tham mưu với bộ phận thu mua
– Lưu trữ hồ sơ các đơn mua hàng, bán hàng. Báo cáo định kỳ về doanh số bán chạy, kết quả bán hàng khuyến mãi, khảo sát thị trường / khảo sát đối thủ cạnh tranh.
– Cung cấp số liệu bán hàng hàng ngày của quầy giảm giá cho tiếp thị của Nhà cung cấp
– Hỗ trợ thu ngân đổi trả hàng theo yêu cầu.

3. Quản lý nhân lực

– Lập kế hoạch và lập bảng phân công công việc, lịch làm việc và phân công cấp dưới trực.
– Đảm bảo đủ nhân lực trong quá trình kinh doanh trong các tình huống đột xuất.
– Chịu trách nhiệm về kết quả hoạt động của nhân viên.
– Xác định và giảm bớt những công việc không cần thiết để tăng năng suất của nhân viên.
– Thường xuyên đào tạo, động viên cấp dưới trong công việc hàng ngày.
– Xác định đội ngũ nhân viên tiềm năng cho mục đích lập kế hoạch người kế nhiệm.
– Xây dựng và phát huy tinh thần làm việc nhóm.

4. Nội quy và Quy định

– Tuân thủ tất cả các quy trình làm việc, các chính sách, nội quy và quy định của công ty.
– Kiểm tra, theo dõi, nhắc nhở, hướng dẫn nhân viên và tiếp thị thực hiện các nội quy, quy chế.

5. Các nhiệm vụ khác

– Phụ trách đóng tầng khi hết giờ mở cửa
– Hỗ trợ các bộ phận khác khi cần thiết.
– Các nhiệm vụ hoặc trách nhiệm khác theo sự phân công của quản lý trực tiếp, Quản lý bộ phận và Giám đốc store

Yêu cầu công việc:

– Tốt nghiệp Trung cấp trở lên
– Có kinh nghiệm trong ngành bán lẻ ít nhất 1 năm ở vị trí: cửa hàng trưởng cửa hàng thực phẩm/ teamleader/ supervisor liên quan đến ngành hàng thực phẩm (ưu tiên thực phẩm tươi sống)
– Có thể làm việc theo ca (8h/ ngày, 6 ngày/ tuần), có thể đi làm ngày Lễ, Tết
– Tiếng Anh giao tiếp, kỹ năng tin học văn phòng
– Khả năng làm việc nhóm và chịu được áp lực công việc cao

Sales Online Officer (Part-time 6 months)

Key responsibilities

1. Detail scope of works:

a. Product management
– Frequently checking product’s availability
– Make sure product is stored at right place
– Product pick up and packaging
– Product movement tracking status
– Returned product proceeding

b. Order management
– Order stamping
– To inform deliverer for their picking up orders
– Delivery order issuing
– Tracking/checking delivery payment claim

c. Product upload information
– Product photo taking
– Product guidance information
– Product upload into EC site
– Propose product promotion programs

d. Phone call service – Customer relationship
– Order confirmation via phone & email
– Answering order complains
– Customer service: Pick up phone calls, check for order confirmation.
– Increasing sales: Convince customers to buy replacement product when their ordered products run out of stock, explain products guidance or any customer concerns.

2. Rules and Regulations
– Follow guidance and instruction from Executive Ecommerce department & management
– Follow company’s policies, rules and regulations.
– Contribute work follow deadline.

3. Other duties
Other tasks or responsibilities as assigned by E-commerce Manager.

Job Requirement

Qualifications & Experience:
– At least college degree.
– At least 1 year experience in sales position of FMCG

Knowledge, Skills & Behaviors:
– Good at convince people
– Enthusiastic
– Keep calm

Sales Officer – Part time

Key responsibilities:
1. Main duties

1.1. Call center
– Answers the phone received all of question, complain… and giving solution with simple case and collected information giving for manager to advise if complicated case.
– Updated promotion scheme.
– Confirm order (Announce customer if product OOS and recommend similar product for customer.)
– Received customer’s complain, solve solution (easy case).

1.2 Order management
– Order stamping .
– To inform deliver for their picking up orders.
– Delivery order issuing.
– Tracking / checking delivery payment claim.

1.3 Product management
– Product movement tracking status.
– Returned product proceeding.
– Control stock from DC, make sure stock always control enough for customer & discontinuous product slow moving.
– Working with MD, sales & marketing team -> planning for order from Suppliers.
– Transfer for system If out of stock from DC, contact directly with Operation team from Store to transfer from system and apply paperwork.

2.Rules and Regulations
– Follow guidance and instruction from Executive Ecommerce department & management
– Follow company’s policies, rules and regulations.
– Contribute work follow deadline.

3.Other duties
Other tasks or responsibilities as assigned by E-commerce Manager.

Job Requirements:
1.Qualifications & Experience:
– College degree.
– 1 year experience in Ecommerce Sales or call center, FMCG is advantage.

2.Knowledge, Skills & Behaviors:
– English communication.
– Computer literate (Microsoft Office).

Aeonmall messenger