Merchandising Executive (Brand Cosme)

Key responsibilities:
– Make the Strategy of Category-in-charge, mainly Branded Cosmetics: Product concept, 3C Analysis, Assortment plan, Monthly & Quarterly Sales plan…
– Maintain the data for Analysis and keep updated with Market Trend of product/category, Competitor benchmark…
– Always propose Innovative Ideas, New Product Development, New Proposal to support Business development
– Deal with suppliers on Price, Trade Terms, Promotion Plan to get the best offer
– Prepare Planogram / Schematic plan for product display and coordinate with OPR to ensure selling floor well-maintained
– Prepare Layout, Fixture for New Store Opening (NSO) / Store Renovation
– Do weekly Market & Competitor survey
– Coordinate activities with other departments of the company.
– Train & Mentor assistant, store staffs in your department
– Other tasks might be assigned by superiors

Job Requirements:
1. Qualifications & Experience:
– University or College degree, preferably in Economics, Business Management or related subjects.
– 01-year experience in Retail or Leasing business with the same categories or department

2. Knowledge, Skills & Behaviors:
– Show the Passion of the Merchandising career.
– Customer-focused / Customer Oriented mind set
– Fluency in Vietnamese and English languages (both written and oral).
– Good communication and negotiation skills.
– Self-disciplined with ability to work independently and under pressure.
– Strong analytical ability and good in data / figures.
– Abilities to use Computer, Office programs and Database.

Please send your CV to Mr. Dũng – tiendung.nguyen@aeon.com.vn

Nhân Viên Đóng Gói Hàng Hóa

Trách nhiệm chính

– Nhận danh sách đơn hàng từ sale sau đó đi lấy hàng tại khu  vực Siêu thị
– Sắp xếp hàng hóa lấy vào đúng khu vực cho phép
– Kiểm tra đúng sản phẩm (tên sản phẩm, mã SKU, hạn sự dụng, màu sắc..) đúng với đơn hàng
– Lấy đúng và đủ sản phẩm như trong đơn hàng đã đặt sau đó bỏ vào thùng giấy (đóng gói mút xốp, bong bóng với những sản phẩm dễ vỡ, hàng hóa chất, tẩy rửa…)
– Dán 1 giấy PO lên phía trước thùng và 1 để vào bên trong thùng (chắc chắn rằng danh sách sản phẩm trong đơn đúng và đủ với thùng hàng thực tế)
– Đưa thùng hàng qua kế toán Thương mại Điện tử để scan sales
– Đặt thùng hàng lên kệ để sẵn sàn đi giao cho đơn vị vận chuyển
– Hỗ trợ bàn giao đơn hàng cho đơn vị vận chuyển, dán thùng hàng nghiêm chỉnh sau khi đã kiểm tra xong

Yêu cầu chung

– Tốt nghiệp Trung học Phổ thông
– Nhanh nhẹn, nhiệt tình, siêng năng
– Có thể đi ca và các ngày Lễ Tết

 

Merchandiser (Cosmetic & Beauty Care)

Key responsibilities:
– Make the Strategy of Category-in-charge: Product concept, 3C Analysis, Assortment plan, Monthly & Quarterly Sales plan…
– Maintain the data for Analysis and keep updated with Market Trend of product/category, Competitor benchmark…
– Always propose Innovative Ideas, New Product Development, New Proposal to support Business development
– Deal with suppliers on Price, Trade Terms, Promotion Plan to get the best offer
– Prepare Planogram / Schematic plan for product display and coordinate with OPR to ensure selling floor well-maintained
– Manage the Purchase-Sales-Inventory of Department-in-charge
– Prepare Layout, Fixture for New Store Opening (NSO) / Store Renovation
– Do weekly Market & Competitor survey
– Coordinate activities with other departments of the company.
– Train & Mentor assistant, store staffs in your department
– Other tasks might be assigned by superiors

Job Requirements:

1.Qualifications & Experience:
– University or College degree, preferably in Economics, Business Management or related subjects.
– 01-year experience in retail with the same categories or department

2. Knowledge, Skills & Behaviors:
– Show the passion of the merchandise career.
– Customer-focused / Customer Oriented mind set
– Fluency in Vietnamese and English languages (both written and oral).
– Good communication and negotiation skills.
– Self-disciplined with ability to work independently and under pressure.
– Strong analytical ability and good in data / figures.
– Abilities to use Computer, Office programs and Database

Please send your CV to tiendung.nguyen@aeon.com.vn for support. Thank you!

Trưởng nhóm Quầy Cá (Thủy Hải Sản)

Trách nhiệm chính:

1. Nhiệm vụ ngành hàng
a. Quản lý hàng hóa
– Giám sát nhân viên để đảm bảo:
• Hàng hóa được bổ sung đầy đủ, trong điều kiện tốt và chất lượng.
• Tất cả hàng hóa trưng bày theo kế hoạch hoặc hướng dẫn từ người giám sát / Thu mua và tất cả giá giữa hàng hóa trưng bày và thẻ giá đều được kiểm tra.
• Kiểm tra giá trên POS / SST và thay đổi nhãn giá (nếu cần) được hoàn tất trước khi store mở cửa.
– Đặt hàng với Nhà cung cấp và nhận hàng từ MMD.
– Quản lý lượng hàng tồn kho và đặt hàng lại khi hết hàng tồn kho. – Trả lại và đổi hàng bị hư hỏng.
– Hỗ trợ Foodline kiểm kê định kỳ hàng tháng theo chỉ đạo của giám sát.
– Tham dự kiểm kê định kì hai năm một lần theo lịch trình.
b. Quản lý các hoạt động khác:
– Giám sát nhân viên để đảm bảo:
• Thiết bị vận hành, ánh sáng và đồ đạc (gondola, xe đẩy, giá, v.v.) ở trong tình trạng tốt
• Sàn bán hàng được giữ sạch sẽ và gọn gàng.
• Quy trình an toàn cháy nổ được thực hiện đúng cách.
– Đặt POP (bảng giá), thực hiện trưng bày POP, kiểm tra POP để đảm bảo thông tin chính xác và đầy đủ
– Hỗ trợ hoạt động đóng/ mở store
– Kiểm tra và xác minh sự khác biệt trong số liệu tồn kho & doanh số sau khi kiểm kê và báo cáo cho Quản lý cấp trên
c. Dịch vụ khách hàng
– Cung cấp các dịch vụ khách hàng tốt để khuyến khích tăng doanh số. Lịch sự và lắng nghe nhu cầu của khách hàng.
– Thông tin và giới thiệu cho khách hàng về hàng mới, chương trình khuyến mãi, chính sách thanh toán, đổi trả hàng, v.v.
– Xử lý các khiếu nại của khách hàng hoặc các khiếu nại do Nhân viên và các nhân viên tiếp thị gây ra
– Tuân thủ các Quy tắc của Công ty về Dịch vụ Khách hàng (chào hỏi, mỉm cười, cúi chào và thái độ với khách hàng).

2. Bán hàng và lợi nhuận

– Phối hợp với Nhà cung cấp thực hiện các chương trình khuyến mại.
– Xác định các mặt hàng bán chậm và chất lượng không tốt. Ước tính nhu cầu của khách hàng và tham mưu với bộ phận thu mua
– Lưu trữ hồ sơ các đơn mua hàng, bán hàng. Báo cáo định kỳ về doanh số bán chạy, kết quả bán hàng khuyến mãi, khảo sát thị trường / khảo sát đối thủ cạnh tranh.
– Cung cấp số liệu bán hàng hàng ngày của quầy giảm giá cho tiếp thị của Nhà cung cấp
– Hỗ trợ thu ngân đổi trả hàng theo yêu cầu.

3. Quản lý nhân lực

– Lập kế hoạch và lập bảng phân công công việc, lịch làm việc và phân công cấp dưới trực.
– Đảm bảo đủ nhân lực trong quá trình kinh doanh trong các tình huống đột xuất.
– Chịu trách nhiệm về kết quả hoạt động của nhân viên.
– Xác định và giảm bớt những công việc không cần thiết để tăng năng suất của nhân viên.
– Thường xuyên đào tạo, động viên cấp dưới trong công việc hàng ngày.
– Xác định đội ngũ nhân viên tiềm năng cho mục đích lập kế hoạch người kế nhiệm.
– Xây dựng và phát huy tinh thần làm việc nhóm.

4. Nội quy và Quy định

– Tuân thủ tất cả các quy trình làm việc, các chính sách, nội quy và quy định của công ty.
– Kiểm tra, theo dõi, nhắc nhở, hướng dẫn nhân viên và tiếp thị thực hiện các nội quy, quy chế.

5. Các nhiệm vụ khác

– Phụ trách đóng tầng khi hết giờ mở cửa
– Hỗ trợ các bộ phận khác khi cần thiết.
– Các nhiệm vụ hoặc trách nhiệm khác theo sự phân công của quản lý trực tiếp, Quản lý bộ phận và Giám đốc store

Yêu cầu công việc:

– Tốt nghiệp Trung cấp trở lên
– Có kinh nghiệm trong ngành bán lẻ ít nhất 1 năm ở vị trí: cửa hàng trưởng cửa hàng thực phẩm/ teamleader/ supervisor liên quan đến ngành hàng thực phẩm (ưu tiên thực phẩm tươi sống)
– Có thể làm việc theo ca (8h/ ngày, 6 ngày/ tuần), có thể đi làm ngày Lễ, Tết
– Tiếng Anh giao tiếp, kỹ năng tin học văn phòng
– Khả năng làm việc nhóm và chịu được áp lực công việc cao

[Ha Noi] Softline Merchandiser

Key Responsibilities:

  1. Major Duties
  • Be responsible for “the target of Sales”, Margin, Later Income, Old Stock, Potential Old Stock, Turn-over day, Stock Day’s, Private Brand Share, Core Customer Share, Stock Correction & Availability.
  • Manage the performance of a defined product category effectively in terms of pricing, promotion, products assortment, quality of products, planning and allocation.
  • Supplier management, negotiation of payment terms, rebates etc.
  • Work with Customer Management Team (Marketing team) to propose the regular promotion plan of Groups to ensure that the range fully reflects the Core Target Group needs in terms of the complete offer.
  • Research, analyze and evaluate the market to identify customer’s needs and product/range opportunities.
  • Develop a range assortment that delivers Competitive Advantage in the Vietnamese Market.
  • Be fully responsible for the development and implementation of Private Brand Strategy within the Category.
  • Ensure that the Pricing Strategy is fully in place and understood by Suppliers.
  • Design and implement Merchandising Planograms delivering right space allocation and achieve the best productivity of each gondola.
  • Ensure clear communication and understanding of any action taken that impact on the Customer or Stores with Operations.
  • Achieve Commercial Key Performance Indicator
  • Identify the most effective/cost efficient means of delivering product to the store. Follow the designated Import process.
  • Re-assess article performance on a regular basis to identify and deal with any old stock.
  • Proactively evaluate and act on results of promotional activities to implement any key learning points.
  • Maintain effective internal communication channels particularly with other Merchandising team, operations, sales & marketing, logistics and other functions within the organization
  • Ensure that all necessary information and documentation is passed to supporting staff, and all necessary admin tasks are completed in a timely and professional manner.

2. Other Duties

Any necessary task that is deemed important from time to time.

3. Rules and Regulations

Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.

Job Requirements:

Qualifications & Experience:

  • University degree, preferably in Economics, Business Management or relevant majors.
  • At least 3-year experience in retail with the same category.

Knowledge, Skills & Behaviors:

  • Fluency in Vietnamese and English languages (both written and oral).
  • Customer-focused minset
  • Passion for merchandising career.
  • Good communication and negotiation skills.
  • Self-discipline with ability to work independently and under pressure.
  • Strong analytical ability and good in data/ figures.
  • Abilities to use computer, office programs and databases.
  •  

[Hai Phong] Admin Manager

Key Responsibilities:

1.      Administrative tasks

–       Implement store operating plan within budget parameters and sustain during financial year.

–       Develop and implement new administrative systems, such as record management.

–       Supervise daily store warehouse’s opening and closing; provide guidance through the implementation of standard procedure and monitor store keys.

–       Supervise material order to ensure cost efficiency, the ordering and issuing of uniforms, name badges and swipe cards.

–       Coordinate with Aeon Delight to tackle issues relating to house-keeping, security and technical matters.

–       Receive and work with inspection team from governmental authorities.

–       Supervise other matters relating to staff’s benefits, i.e. staff bus, staff canteen, medical room, garbage management.

2.      Process & Guidelines

–       Develop working process, guidelines for other departments to ensure smooth operation.

–       Communicate, train, implement and sustain relevant policies, processes and procedures within the store to deliver the required outcomes.

3.     Cost Control

–       Rigorously examine store’s budget and expenditure to come up with cost saving plan.

–       Control store expenditure within budget parameters.

–       Promote, strengthen cost effectiveness mindset to all Store staff.

4.      Supporting roles

–       Plan ahead and work towards material order and related processes for new store’s opening.

–       Support other functions in execution of promotion schemes, customer survey, handling customer’s grievance and finding solutions to arisen difficulties in operation.

–       Support other departments regarding recruitment plan, staff allocation plan to ensure adequate staffing for smooth operation, especially in peak seasons.

5.     Manpower management
–      Optimize people productivity by manpower planning and implementation to achieve target and maximum productivity.

–       Ensure efficient leadership to direct the Line/Department towards Company’s business strategies. 

–       Take part in recruitment & selection activities for Line/ Department’s staffing.

–       Motivate, training and develop staff in order to encourage their professional development.

–       Identify potential staff for succession planning purposes.

6.     Other duties
Other tasks or responsibilities as assigned by Store Manager and or Senior General Manager – Operation.

Job Requirements:

Qualifications & Experience:

–          University graduate.

–          A minimum of 5 years related office/administrative management experience, preferably in retail industry.

Knowledge, Skills & Behaviors:

–          Computer literacy (Ms. Office, Internet,…).

–          Sound knowledge of retail background.

–          Highly organized and able to prioritize, demonstrated attention to detail.

–          Advanced written, verbal, and interpersonal communication skills.

–          Demonstrated ability to build effective teams and motivate employees.

–          Strong initiative and leadership skills.

–          Excellent communication skills, both verbal and written.

–          Ability to adapt quickly and react positively to business needs and changes in strategies.

–          Good command of English: verbal and written.

–          Be able to work at shift & on Public holidays.

–          Have ability to relocate to other Stores as per Company’s assignment is a plus.

Aeonmall messenger