Merchandiser (Thời trang/ Thực phẩm khô/ Thực phẩm tươi sống)

Key responsibilities:

1. Major Duties
– Be responsible for “the target of Sales”, Margin, Later Income, Old Stock, Potential Old Stock, Turn-over day, Stock Day’s, Private Brand Share, Core Customer Share, Stock Correction & Availability.
– Manage the performance of a defined product category effectively in terms of pricing, promotion, products assortment, quality of products, planning and allocation.
– Supplier management, negotiation of payment terms, rebates etc.
– Work with Customer Management Team (Marketing team) to propose the regular promotion plan of Groups to ensure that the range fully reflects the Core Target Group needs in terms of the complete offer.
– Research, analyze and evaluate the market to identify customer’s needs and product/range opportunities.
– Develop a range assortment that delivers Competitive Advantage in the Vietnamese Market.
– Be fully responsible for the development and implementation of Private Brand Strategy within the Category.
– Ensure that the Pricing Strategy is fully in place and understood by Suppliers.
– Design and implement Merchandising Plano-grams delivering right space allocation and achieve the best productivity of each gondola.
– Ensure clear communication and understanding of any action taken that impact on the Customer or Stores with Operations.
– Achieve Commercial Key Performance Indicator
– Identify the most effective/cost efficient means of delivering product to the store. Follow the designated Import process.
– Re-assess article performance on a regular basis to identify and deal with any old stock.
– Proactively evaluate and act on results of promotional activities to implement any key learning points.
– Maintain effective internal communication channels particularly with other Merchandising team, operations, sales & marketing, logistics and other functions within the organization
– Ensure that all necessary information and documentation is passed to supporting staff, and all necessary admin tasks are completed in a timely and professional manner.

2. Other duties
– Any necessary task that is deemed important from time to time.

3. Rules and Regulations
– Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations

Job Requirements
1. Qualifications & Experience
– University degree, preferably in Economics, Business Management or relevant majors.
– At least 3-year experience in retail with the same category.

2. Knowledge, Skills & Behaviors
– Fluency in Vietnamese and English languages (both written and oral)
– Customer-focused mindset
– Passion for merchandising career
– Good communication and negotiation skills
– Self-discipline with ability to work independently and under pressure
– Strong analytical ability and good in data/ figures
– Abilities to use computer, office programs and databases

Trưởng Nhóm – Ngành Hàng Thực Phẩm Tươi Sống

Trách nhiệm chính:

1. Nhiệm vụ Điều hành

a. Quản lý hàng hóa

– Đảm bảo hàng hóa đầy đủ và trong điều kiện tốt, đạt chất lượng

– Kiểm tra giá trên hệ thống và đảm bảo việc thay đổi nhãn giá (nếu cần) phải được hoàn tất trước giờ mở cửa

– Đặt hàng và nhận hàng lưu kho từ Bộ phận quản lý hàng hóa

– Quản lý hàng tồn kho và tham gia kiểm kê hàng hóa

b. Quản lý công việc không liên quan đến hàng hóa

– Đảm bảo trang thiết bị, hệ thống đèn chiếu sáng và các đồ vật cố định đều trong điều kiện tốt

– Đảm bảo khu vực bán hàng luôn sạch sẽ, ngăn nắp

– Thực hiện đúng quy trình phòng cháy chữa cháy

– Thực hiện việc mở cửa và đóng cửa siêu thị

c. Dịch vụ khách hàng

– Cung cấp dịch vụ khách hàng chất lượng nhằm khuyến khích “bán thêm hàng”. Luôn lịch sự và biết lắng nghe một cách có chọn lọc những nhu cầu từ phía khách hàng

– Xử lý các khiếu nại từ phía khách hàng

– Tuân thủ quy định của Công ty về Dịch vụ khách

2. Doanh số bán hàng và Lợi nhuận

– Kết hợp với các Nhà cung cấp để thực hiện chương trình khuyến mãi

– Ghi chép các đơn đặt hàng, doanh số bán hàng. Báo cáo định kỳ về doanh số bán hàng cao nhất, kết quả doanh số bán hàng khuyến mãi, khảo sát thị trường/khảo sát đối thủ.

3. Quản lý nhân lực

– Lên kế hoạch và chuẩn bị lịch làm việc, phân công công việc cho cấp dưới

– Đảm bảo đủ nguồn nhân lực hoạt động trong các tình huống đặc biệt

– Thường xuyên đào tạo và thúc đẩy cấp dưới trong các công việc hàng ngày.

– Xây dựng và thúc đẩy tinh thần làm việc nhóm.

4. Nội quy và Quy định

– Tuân thủ tất cả quy trình làm việc, các chính sách, nội quy và quy định của Công ty

– Kiểm tra, theo dõi, nhắc nhở và hướng dẫn Nhân viên và Nhân viên tiếp thị thực hiện đúng nội quy và quy định của Công ty

5. Nhiệm vụ khác

– Những công việc khác được Trưởng Quầy phân công

Yêu cầu Công việc:

1. Trình độ Học vấn & Kinh nghiệm

– Tốt nghiệp Trung cấp/ Cao đẳng

– Có ít nhất 02 năm kinh nghiệm trong lĩnh vực bán lẻ hoặc siêu thị

2. Kiến thức & Kỹ năng

– Kỹ năng giao tiếp, giải quyết vấn đề và lãnh đạo tốt

– Kỹ năng chăm sóc khách hàng

– Khả năng làm việc độc lập một cách tự giác

– Kỹ năng thuyết trình, bán hàng tốt

– Sử dụng thành thạo các phần mềm máy tính (Word, Excel, Powerpoint)

– Có thể giao tiếp bằng tiếng Anh (nói và viết)

– Có thể làm vệc theo ca xoay và làm vào Thứ Bảy, Chủ Nhật và Ngày lễ

Nhân viên Cửa hàng Thức Ăn Chế Biến Sẵn (Crescent Mall)

Trách nhiệm chính:
– Bán hàng, giới thiệu và tư vấn sản phẩm
– Sắp xếp và chế biến thức ăn theo yêu cầu
– Kiểm tra, vệ sinh thiết bị, khu vực bán hàng
– Thu ngân và đóng gói hàng hóa

 Yêu cầu công việc

1. Trình độ & Kinh nghiệm
– Tốt nghiệp THPT trở lên

2. Kiến thức, Kỹ năng
– Sức khỏe tốt
– Có thể làm việc theo ca xoay, cuối tuần và ngày lễ, Tết
– Yêu thích làm việc trong lĩnh vực bán lẻ
– Giao tiếp và tinh thần phục vụ khách hàng tốt
– Nhiệt tình, thân thiện, chăm chỉ và trung thực

Aeonmall messenger