[AEON BD New City] Trưởng Nhóm Thực phẩm Chế Biến Sẵn

A. MÔ TẢ CÔNG VIỆC

Làm việc xoay ca: 8 tiếng/ngày (bao gồm nghỉ trưa 1 tiếng/ngày) và 6 ngày/tuần
Ca sớm nhất 06:00 – 14:00
Ca trễ nhất 15:00 – 23:00

1/ Hoạt động khu vực bán hàng

– Thiết lập kế hoạch sản xuất hàng hóa, đảm bảo hàng hóa đầy đủ để trưng bày tại khu vực bán hàng
– Đặt bảng thông tin, bảng giá cho tất cả các sản phẩm tại khu vực bán hàng
– Vệ sinh khu vực bán hàng: kệ, sàn & đảm bảo sàn bán hàng theo tiêu chuẩn cửa hàng
– Bảng giá được trưng bày đúng cách
– Quy trình phòng cháy chữa cháy được thực hiện đúng 
– Duy trì vệ sinh an toàn thực phẩm theo quy định của công ty
– Kiểm tra hạn sử dụng tất cả hàng hóa tại khu vực bán hàng
– Trưng bày sản phẩm theo quy định
– Thực hiện thủ tục quản lý hàng hóa như: nhận hàng, hủy hàng, lấy hàng….

2/ Dịch vụ khách hàng

– Phục vụ khách hàng theo quy định của công ty
– Hỗ trợ quầy thu ngân
– Giải quyết các khiếu nại của khách hàng liên quan đến chất lượng sản phẩm

3/ Quản lý bán hàng và lợi nhuận

– Quản lý hàng tồn kho và đặt lại đơn đặt hàng khi hàng tồn kho giảm xuống một mức cụ thể.
– Kiểm kê hàng tháng thực hiện theo quy định của công ty.
– Phối hợp với các Nhà cung cấp để thực hiện các chương trình khuyến mãi.
– Xác định các mặt hàng bán hàng thấp và chất lượng không tốt. Ước tính nhu cầu của người tiêu dùng và tư vấn cho bộ phận thu mua.
– Lưu giữ hồ sơ về đơn đặt hàng, doanh số bán hàng. Báo cáo định kỳ về sản phẩm bán tốt, kết quả chương trình khuyến mãi, khảo sát thị trường / khảo sát đối thủ cạnh tranh. 

4/ Tiêu chuẩn kho

– Giữ khu vực kho theo tiêu chuẩn cửa hàng
– Sắp xếp hàng tồn ở kho gọn gàng
– Giữ và duy trì quy định FSH
– Dọn dẹp kho theo lịch 

B. LƯƠNG & PHÚC LỢI

– Thu nhập cạnh tranh
– Phụ cấp theo tính chất công việc
– Phụ cấp cơm, phụ cấp xăng xe
– Phụ cấp chuyên cần
– Quà mừng vào các dịp lễ/tết
– Lương tháng 13 (cam kết)
– Thưởng thành tích, thưởng doanh số bán hàng
– Thưởng thâm niên
– Thưởng VSATTP (với các quầy thực phẩm)
– Phép năm: 12 ngày/năm
– Teambuilding, staff party hàng năm
– Tài trợ học phí
– Chiết khấu mua hàng
– Cơ hội học hỏi và phát triển không ngừng qua công việc hằng ngày, các khóa học chuyên môn cũng như kỹ năng mềm với những chuyên gia giàu kinh nghiệm của AEON Việt Nam và Tập đoàn AEON
 
C. YÊU CẦU CÔNG VIỆC
 
– Tốt nghiệp Cao đẳng trở lên
– Có kinh nghiệm từ 01 năm trong lĩnh vực bán lẻ/thực phẩm
– Có khả năng làm việc dưới áp lực cao & khả năng dẫn dắt đội nhóm tốt
– Có hiểu biết về vệ sinh an toàn thực phẩm
– Có kinh nghiệm quản lý hàng hóa là một lợi thế
– Có thể làm việc theo ca 8h/ngày, 6 ngày/tuần (Sớm nhất 06:00 – Trễ nhất kết thúc lúc 23:00)
– Có thể làm việc các ngày Lễ, Tết & Cuối tuần
 
Địa điểm làm việc: AEON Bình Dương New City – SORA gardens SC, Lô C19, Đường Hùng Vương, Hòa Phú, Thủ Dầu Một, Bình Dương
 
Ứng viên quan tâm vui lòng gửi CV ứng tuyển qua email hr.bdnewcity@aeon.com.vn – Ms.Loan

[Aeon Bình Dương Canary] Trưởng Nhóm Rau & Trái Cây

I. MÔ TẢ CÔNG VIỆC:

1. Quản lý vận hành

– Đảm bảo hàng hóa được đầy đủ, giá cả trong tình trạng & chất lượng tốt.

– Đảm bảo tất cả hàng hóa trưng bày tuân theo cấu trúc, quy định.

– Đặt hàng trực tiếp với Nhà cung cấp và nhận hàng.

– Quản lý hàng tồn kho và đổi trả hàng hư hỏng.

– Khu vực bán hàng được giữ sạch sẽ và gọn gàng.

– Đảm bảo về an toàn vệ sinh thực phẩm khu vực sơ chế và sàn bán hàng (ngành hàng thực phẩm).

2. Dịch vụ khách hàng

– Cung cấp dịch vụ tốt nhất đến khách hàng, lịch sự và lắng nghe nhu cầu của khách hàng.

– Tiếp nhận thông tin và giới thiệu cho khách hàng về hàng mới về, khuyến mãi, chính sách đổi trả, v.v.

– Xử lý/ Giải quyết các khiếu nại của khách hàng.

3. Doanh thu và Lợi nhuận

– Phối hợp với Nhà cung cấp thực hiện các chương trình khuyến mãi.

– Xác định những mặt hàng có doanh số thấp và chất lượng không tốt. Ước tính nhu cầu của người tiêu dùng và tư vấn cho bộ phận bán hàng.

– Lưu trữ hồ sơ đơn đặt hàng, bán hàng. Báo cáo định kỳ về top doanh số, kết quả bán hàng khuyến mãi, khảo sát thị trường/khảo sát đối thủ cạnh tranh.

5. Quản lý nhân sự

– Lập kế hoạch và phân công ca làm việc cho Nhân viên & Tiếp thị (nếu có).

– Đảm bảo đủ nhân lực trong quá trình vận hành khi có tình huống đột xuất.

– Đảm bảo sự có mặt và trang phục của Nhân viên.

– Xây dựng và phát huy tinh thần làm việc nhóm.

6. Các nhiệm vụ hoặc trách nhiệm khác theo sự phân công của Trưởng Quầy hoặc Trưởng Bộ Phận.

II. YÊU CẦU:

– Tốt nghiệp Trung cấp hoặc Cao đẳng trở lên.

– Có kinh nghiệm ở vị trí tương tự trong lĩnh vực bán lẻ, chuỗi cửa hàng, siêu thị tiện lợi, FMCG, F&B, … hoặc kiến thức về ATVSTP

– Có khả năng làm việc dưới áp lực cao & khả năng dẫn dắt đội nhóm tốt.

– Có kỹ năng quản lý hàng hóa, vật tư, kỹ năng bán hàng là một lợi thế.

– Có thể làm việc theo ca và làm được Lễ, Tết.

– Kỹ năng tổng hợp, báo cáo, vi tính văn phòng tốt.

III. ĐỊA ĐIỂM: Aeon Canary – Số 01 Đại lộ Bình Dương, P. Thuận Giao, TP. Thuận An, Bình Dương.

IV: THÔNG TIN LIÊN HỆ & ỨNG TUYỂN:

Gửi CV về email: hr.canary@aeon.com.vn

SĐT: 0274 6259 666 – EXT: 261 

 

[AEON TẠ QUANG BỬU] DIVISION LEADER – HARDLINE & KIDLINE

Operations management:

– Supervise Group Leader(s) and General Staff to ensure:
• Merchandise is fully replenished, in good conditions & quality.
• All the display merchandise is according to schematic plan and all the price between display merchandise and price card is tally.
• Changing price label (if neccessary) is completed before store opens.
– Verify and approve inventory orders raised by Group Leader(s).
– Understand clearly the work of the department to control loss through PAZero.
– Plan manpower, prepare and attend bi-annually Stock Take as scheduled.
– Plan, assign duties for Group Leader(s) and General Staff to make necessary preparation for Membership Day and Public Holidays.
• Operational equipment, lighting and fixtures (gondola, wagon, shelves, etc.) are in good conditions
• Selling floor is kept clean & tidy
• All backrooms are locked in good conditions
• POP execution is carried out properly
• Fire safety procedure is carried out properly
– Maintain 5S as the company rules
– Check and verify variances in stock & sales figures after Stock Take and make report to Line Manager.

Sale and profit:

– Daily briefing Group Leader(s) on yesterday sales achievement, today sales budget, up-to-date sales achievement, promotion and company updates.
– Breakdown the sales target given by Line/ Store Manager to each GL(s) and take responsibilities for sales target achievement of the division.
– Overall plan and supervise the execution of promotion schemes.
– Observe/gather information/suggestion from Group Leader(s) about sales trend, customer demands and advise Merchandising Dept. for any changes/ improvement in merchandise assortment, quality and quantity.
– Gather and consolidate all periodical reports from Group Leader(s) about top sales, promotion sales results, market survey/ competitor survey and submit to Line Manager.

Manpower management:

– Plan Monthly duty roster and manpower schedule.
– Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations.
– Monitor Group Leader(s), General Staff and Promoter’s attendance and attire.
– Approve duty roster, shift plan raised by Supervisor(s).
– Be responsible for Supervisor(s) and General Staff’s performance.
– Take part in recruitment & selection activities for Division’s staffing.
– Motivate, training and develop staff in order to encourage their professional development.
– Identify potential staff for succession planning purposes.
– Build and promote team work spirit.

Customer satisfaction:

– Provide good customer services to encourage “plus selling”. Be polite and listen alternatively to customer needs.
– Support Group Leader(s) to handle customer complaint and give the best solution for customer satisfaction
– Propose and provide new ideas to customers about new arrivals, promotions, policies regarding to payment, returns/ exchanges, etc.

Rules and Regulations:

– Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.
– Check, monitor, remind and guide Group Leader(s), General Staff to follow the rules and regulations.

Other duties:

– Opening & closing Store.
– Be on duty and act as Line Manager’s roles when Line Manager’s not present at work (i.e. is on leave or on business trip).
– Other tasks or responsibilities as assigned by Line Manager/ Store Manager.

Job Requirements:

– College/University degree.
– At least 03 years related experience in related to merchandise management and 01 year experience in managing a team.

– High pressure.

– Detail oriented and be able to handle multi-tasks.

– Be able to work at shift & on Public holidays.

– Leadership: Acting leadership by example.

– Reasoning ability: Ability to definite problems. Ability to solve practical problems and deal with difficult situations.

Please send CV to HR Dept:

Email: tanhung.duong@aeon.com.vn

[AEON Ta Quang Buu] Store Manager (Glam Beautique)

Roles and responsibilities:

Operations duties:

a. Merchandise management

– Supervise Group Leader(s) and General Staff to ensure.

– Order stock directly with Suppliers and receive stock from MMD.

– Verify and approve inventory orders raised by Group Leader(s).

– Plan manpower, prepare and attend bi-annually Stock Take as scheduled.

– Support Food line with monthly Stock Take as directed by supervisor.

– Plan assign duties for Group Leader(s) and General Staff to make necessary preparations for Membership Day & Mommy Day and Public Holidays.

b. Non-merchandise management

– Supervise Group Leader(s) and General Staff to ensure.

– Check and verify variances in stock & sales figures after Stock Take and make report to the Line Manager.

– Execute store opening & closing as directed by supervisor.

Sales and Profits

– Analyze Sales by item/category and Customer behavior to propose a satisfying selling floor/ event

– Brief Group Leader(s) on yesterday sales achievement, today sales budget, up-to-date sales achievement, promotion and company updates.

– Brief promoters on the promotion scheme.

– Break down the sales target given by the Line Manager to each Group Leader and take responsibility for the sales target achievement of the division.

– Overall plan and supervise the execution of promotion schemes.

– Observe/gather information/suggestions from Group Leader(s) about sales trend, customer demands and advise the Merchandising Dept. for any changes/improvements in merchandise assortment, quality and quantity.

– Gather and consolidate all periodical reports from Group Leader(s) about top sales, promotion sales results, market survey/competitor survey and submit to Line Manager.

Manpower management

– Plan Monthly Division’s duty roster and manpower schedule.

– Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations.

– Monitor Group Leader(s), General Staff and Promoter’s attendance and attire.

– Approve duty roster, and shift plan raised by Group Leader(s).

– Be responsible for the Group Leader(s) and General Staff’s performance.

– Take part in recruitment & selection activities for the Division’s staffing.

– Motivate, training and develop staff in order to encourage their professional development.

– Identify potential staff for succession planning purposes.

– Build and promote teamwork spirit.

Rules and Regulations

– Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.

– Check, monitor, remind and guide Group Leader(s), General Staff and Promoter(s) to follow the rules and regulations.

Other duties

– Opening & closing Store.

– Be on duty and act as Line Manager’s roles when Line Manager’s not present at work (i.e. is on leave or on business trip).

– Other tasks or responsibilities as assigned by direct Operation Deputy Manager/ Manager and General Manager.

Qualification and Job Requirements:

– University/College degree.

– Service orientation: customer service minded.

– At least 03 years related experience in retailing business or supermarket environment and 01-year experience in managing a team of at least 5 staff.

– Strong leadership and excellent relationship management.

– Strong analytical skills, good at data/figures.

– Self-disciplined with ability to work independently. 

– Good command of spoken and written English. 

– Computer skill (Word, Excel, Powerpoint). 

– Teamwork skill: Actively promote team work. 

– Ability to cope with stressful situation at work.

 

Contact: Mr.Hưng: tanhung.duong@aeon.com.vn

(Canary) Admin Line Manager

Main Duties:

  • Administrative tasks
    – Implement store operating plan within budget parameters and sustain during financial year.
    – Provide input into the stores operating plan.
    – Develop and implement new administrative systems, such as record management.
    – Supervise daily store warehouse’s opening and closing; provide guidance through the implementation of standard procedure and monitor store keys.
    – Supervise material order to ensure cost efficiency.
    – Supervise the ordering and issuing of uniforms, name badges and swipe cards.
    – Make working roster for store’s Line Manager and roster for store warehouse’s opening and closing.
    – Coordinate with Aeon Delight to tackle issues relating to house-keeping, security and technical matters.
    – Make periodical report related to costs and other matters.
    – Receive and work with inspection team from governmental authorities.
    – Supervise other matters relating to staff’s benefits, i.e. staff bus, staff canteen, medical room, garbage management.
  • Process & Guidelines
    – Develop working process, guidelines for other departments to ensure smooth operation.
    – Ensure compliance in internal controls.
    – Communicate, train, implement and sustain relevant policies, processes and procedures within the store to deliver the required outcomes.
  • Cost Control
    – Rigorously examine store’s budget and expenditure to come up with cost saving plan.
    – Control store expenditure within budget parameters.
    – Promote, strengthen cost effectiveness mindset to all Store staff.
  • Supporting roles
    – Plan ahead and work towards material order and related processes for new store’s opening.
    – Support other functions in execution of promotion schemes, customer survey, handling customer’s grievance and finding solutions to arisen difficulties in operation.
    – Support other departments regarding recruitment plan, staff allocation plan to ensure adequate staffing for smooth operation, especially in peak seasons.
  • Manpower management
    – Optimize people productivity by manpower planning and implementation to achieve target and maximum productivity.
    – Ensure efficient leadership to direct the Line/Department towards Company’s business strategies.
    – Monitor subordinates’ attendance and attire.
    – Approve duty roster, shift plan raised by subordinates.
    – Be responsible for subordinates’ performance.
    – Take part in recruitment & selection activities for Line/ Department’s staffing.
    – Motivate, training and develop staff in order to encourage their professional development.
    – Identify potential staff for succession planning purposes.
    – Build and promote team work spirit.
  • Other duties

Requirements:

  • University graduate.
  • A minimum of 5 years related office/administrative management experience, preferably in retail industry.
  • Be able to work at shift & on Public holidays
  • Have ability to relocate to other Stores as per Company’s assignment is a plus
  • Computer literacy (Ms. Office, Internet,…).
  • Sound knowledge of retail background
  • Highly organized and able to prioritize
  • Demonstrated attention to detail
  • Advanced written, verbal, and interpersonal communication skills
  • Strong initiative and leadership skills
  • Excellent communication skills, both verbal and written
  • Excellent problem solving skills
  • Ability to adapt quickly and react positively to business needs and changes in strategies
  • Good command of English: verbal and written.

Working location: Canary, Số 01 Đại lộ Bình Dương, Khu phố Bình Giao, Phường Thuận Giao, Thành phố Thuận An, Tỉnh Bình Dương

Contact: Ms. Phương: minhphuong.vu@aeon.com.vn

[AEON HẢI PHÒNG] TRƯỞNG QUẦY CÁC SALES LINE (THỰC PHẨM CHẾ BIẾN SẴN, GIA DỤNG NỘI THẤT, THỜI TRANG NỮ, HÓA MỸ PHẨM)

I. KEY RESPONSIBILITIES 

1. Operations duties

(a.) Merchandise management

– Supervise Group Leader(s) and General Staff to ensure:

• Merchandise is fully replenished, in good condition & quality

• All the display merchandise is according to schematic plan and all the price between the display merchandise and the price card is tallyed

• Changing the price label (if necessary) is completed before the store opens.

– Order stock directly with Suppliers and receive stock from MMD.

– Verify and approve inventory orders raised by Group Leader(s).

– Plan manpower, prepare and attend bi-annually Stock Take as scheduled.

– Support Foodline with monthly Stock Take as directed by supervisor.

– Plan, assign duties for Group Leader(s) and General Staff to make necessary preparation for Membership Day & Mommy Day and Public Holidays.

(b.) Non-merchandise management

– Supervise Group Leader(s) and General Staff to ensure:

• Operational equipment, lighting and fixtures (gondola, wagon, shelves, etc.) are in good condition.

• The Salesfloor is kept clean & tidy

• All backrooms are locked in good condition.

• POP execution is carried out properly

• Fire safety procedure is carried out properly

– Check and verify variances in stock & sales figures after Stock Take and make the report to the Line Manager.

– Execute store opening & closing as directed by supervisor.

2. Customer service

– Provide good customer service to encourage “plus selling”.

– Be polite and listen alternatively to customer needs.

– Get information and introduce to customers new arrivals, promotions, and policies regarding payment, returns/exchanges, etc.

– Handle customer complaints raised by Group Leader(s), difficult and complicated sales.

– Follow the Company’s Rules on Customer Service (greeting, smiling, bowing, and attitude towards customers).

3. Sales and Profits 

– Brief Group Leader(s) on yesterday sales achievement, today sales budget, up-to-date sales achievement, promotion and company updates.

– Brief promoters on the promotion scheme.

– Break down the sales target given by Line Manager to each Group Leader and take responsibilities for sales target achievement of the division.

– Overall plan and supervise the execution of promotion schemes.

– Observe/gather information/suggestion from Group Leader(s) about sales trend, customer demands and advise Merchandising Dept. for any changes/improvement in merchandise assortment, quality and quantity.

– Gather and consolidate all periodical reports from Group Leader(s) about top sales, promotion sales results, market survey/competitor survey and submit to Line Manager.

4. Manpower management

– Plan Monthly Division’s duty roster and manpower schedule.

– Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations.

– Monitor Group Leader(s), General Staff, and Promoter’s attendance and attire.

– Approve duty roster, and shift plan raised by Group Leader(s).

– Be responsible for the Group Leader(s) and General Staff’s performance.

– Take part in recruitment & selection activities for the Division’s staffing.

– Motivate, training and develop staff in order to encourage their professional development.

– Identify potential staff for succession planning purposes.

– Build and promote teamwork spirit.

5. Rules and Regulations

– Follow all working procedures, and the company’s policies, rules, and regulations.

– Check, monitor, remind and guide Group Leader(s), General Staff and Promoter(s) to follow the rules and regulations

– Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.

– Check, monitor, remind and guide Group Leader(s), General Staff and Promoter(s) to follow the rules and regulations

6. Other duties

– Opening & closing Store.

– Be on duty and act as Line Manager’s roles when the Line Manager’s not present at work (i.e. is on leave or on business trip).

– Other tasks or responsibilities as assigned by the direct Line Manager and Store Manager.

II. JOB REQUIREMENTS 

1. Qualification and Job Requirements:

– College/University degree.

– At least 03 years related experience in retailing business or supermarket environment and 01 year experience in managing a team of at least 5 staffs.

2. Preferred skills

– Strong analytical skills, good at data/figures.

– Fluency in Vietnamese and English languages (both written & oral)

– Teamwork skill: Actively promote teamwork

– Service orientation: customer service minded

– Leadership: Acting leadership by example

– Good presentation, problem-solving, and sales skills

– Computer skills (Word, Excel, Powerpoint).

– Ability to cope with stressful situations at work

– Self-disciplined with the ability to work independently

– Be able to work at shifts & on Public holidays

III. CONTACT INFORMATION

Please send your resume to email: khanhlinh.nguyen@aeon.com.vn (Ms. Linh)

Tel: (0225) 6288 512 – Số nội bộ: 610/611

IV. WORKING LOCATION:

AEON HẢI PHÒNG – Số 10 Võ Nguyên Giáp, Phường Kênh Dương, Quận Lê Chân, TP Hải Phòng

[AEON HẢI PHÒNG] TRƯỞNG NHÓM QUẦY CÁ – FISH GROUP LEADER

I. MÔ TẢ CÔNG VIỆC
1. Nhiệm vụ ngành hàng:
a. Quản lý hàng hóa:
– Giám sát nhân viên để đảm bảo:
• Hàng hóa được bổ sung đầy đủ, trong điều kiện tốt và chất lượng.
• Tất cả hàng hóa trưng bày theo kế hoạch hoặc hướng dẫn từ Quản lý cấp trên/ Thu mua và tất cả giá giữa hàng hóa trưng bày và thẻ giá đều được kiểm tra.
• Kiểm tra giá trên POS/ SST và thay đổi nhãn giá (nếu cần) được hoàn tất trước khi siêu thị mở cửa.
– Đặt hàng với Nhà cung cấp và nhận hàng từ bộ phận Giao nhận hàng hóa .
– Quản lý lượng hàng tồn kho và đặt hàng lại khi hết hàng tồn kho. Đổi trả hàng bị hư hỏng.
– Tham gia kiểm kê định kỳ hàng tháng theo chỉ đạo của Quản lý cấp trên.
– Tham dự kiểm kê định kì hai năm một lần theo lịch trình.
b. Quản lý các hoạt động khác:
– Giám sát nhân viên để đảm bảo:
• Thiết bị vận hành, ánh sáng và đồ đạc (gondola, xe đẩy, giá, v.v.) ở trong tình trạng tốt.
• Sàn bán hàng được giữ sạch sẽ và gọn gàng.
• Quy trình an toàn cháy nổ được thực hiện đúng cách.
– Đặt POP (bảng giá), thực hiện trưng bày POP, kiểm tra POP để đảm bảo thông tin chính xác và đầy đủ.
– Hỗ trợ hoạt động đóng/ mở cửa siêu thị.
– Kiểm tra và xác minh sự khác biệt trong số liệu tồn kho & doanh số sau khi kiểm kê và báo cáo cho Quản lý cấp trên.
c. Dịch vụ khách hàng:
– Cung cấp các dịch vụ khách hàng tốt để khuyến khích tăng doanh số. Lịch sự và lắng nghe nhu cầu của khách hàng.
– Thông tin và giới thiệu cho khách hàng về hàng mới, chương trình khuyến mãi, chính sách thanh toán, đổi trả hàng, v.v.
– Xử lý các khiếu nại của khách hàng hoặc các khiếu nại do Nhân viên và các nhân viên tiếp thị gây ra.
– Tuân thủ các Quy tắc của Công ty về Dịch vụ Khách hàng (chào hỏi, mỉm cười, cúi chào và thái độ với khách hàng).

2. Bán hàng và lợi nhuận:
– Phối hợp với Nhà cung cấp thực hiện các chương trình khuyến mại.
– Xác định các mặt hàng bán chậm và chất lượng không tốt. Ước tính nhu cầu của khách hàng và tham mưu với bộ phận thu mua.
– Lưu trữ hồ sơ các đơn mua hàng, bán hàng. Báo cáo định kỳ về doanh số bán chạy, kết quả bán hàng khuyến mãi, khảo sát thị trường/ khảo sát đối thủ cạnh tranh.
– Cung cấp số liệu bán hàng hàng ngày cho nhân viên tiếp thị của Nhà cung cấp.
– Hỗ trợ thu ngân đổi trả hàng theo yêu cầu.

3. Quản lý nhân lực:

– Lập kế hoạch và lập bảng phân công công việc, lịch làm việc và phân công cấp dưới trực tiếp.
– Đảm bảo đủ nhân lực trong quá trình kinh doanh trong các tình huống đột xuất.
– Chịu trách nhiệm về kết quả hoạt động của nhân viên.
– Xác định và giảm bớt những công việc không cần thiết để tăng năng suất của nhân viên.
– Thường xuyên đào tạo, động viên cấp dưới trong công việc hàng ngày.
– Xác định đội ngũ nhân viên tiềm năng cho mục đích lập kế hoạch người kế nhiệm.
– Xây dựng và phát huy tinh thần làm việc nhóm.

4. Nội quy và Quy định:

– Tuân thủ tất cả các quy trình làm việc, các chính sách, nội quy và quy định của công ty.
– Kiểm tra, theo dõi, nhắc nhở, hướng dẫn nhân viên và nhân viên tiếp thị thực hiện các nội quy, quy chế.

5. Các nhiệm vụ khác:

– Phụ trách đóng tầng khi hết giờ mở cửa.
– Hỗ trợ các bộ phận khác khi cần thiết.
– Các nhiệm vụ hoặc trách nhiệm khác theo sự phân công của Quản lý trực tiếp, Quản lý bộ phận và Giám đốc siêu thị.

II. YÊU CẦU CÔNG VIỆC

– Tốt nghiệp Trung cấp trở lên
– Có kinh nghiệm quản lí trong ngành bán lẻ ít nhất 1 năm, đặc biệt liên quan đến ngành hàng thực phẩm (ưu tiên thực phẩm tươi sống)
– Có thể làm việc theo ca (8h/ ngày, 6 ngày/ tuần), có thể đi làm ngày Lễ, Tết
– Kỹ năng phân tích tốt, có tư duy về dịch vụ khách hàng, có kỹ năng tin học văn phòng
– Khả năng làm việc nhóm, quản lý đội nhóm và chịu được áp lực công việc cao, có kỹ năng giải quyết vấn đề và bán hàng tốt

III. ĐỊA ĐIỂM LÀM VIỆC

– Trung tâm Bách hóa Tổng hợp và Siêu thị AEON Lê Chân
– Số 10 Võ Nguyên Giáp, Phường Kênh Dương, Quận Lê Chân, Thành phố Hải Phòng

IV. THÔNG TIN LIÊN HỆ

Ms. Linh – HR Lê Chân Department
Email: hr.lechan@aeon.com.vn / khanhlinh.nguyen@aeon.com.vn

Phone: (0225) 6288 512 (Máy lẻ: 610 / 611)

[AEON XUÂN THỦY] TRƯỞNG QUẦY THU NGÂN & DỊCH VỤ KHÁCH HÀNG (CASHIER & CUSTOMER SERVICE DIVISION LEADER)

I. MAIN RESPONSIBILITIES:

1. Customer Services activities:
– Issue CS management standard of AEON Vietnam be applied properly by CS staff
– Monitor money, promotional goods, promotion gift to make sure they are used properly and for right purposes.
– Brief all subordinates about promotion schemes to ensure clear understanding and proper execution.
– Oversee the resolution of any arising issues regarding locker, VAT invoices and customer point scheme.
– Daily monitor and ensure all working tools and equipment of the section are adequate and in good conditions.
– Resolve customers’ complaints and follow up until the case is close
– Monitor all kinds of CS section’s reports.
– Identified & timely report to SM about cashier complain case
 
2. Cashier activities:
– Be aware of current sales promotions and make sure the information is briefed to Cashier staff in daily briefing session by Cashier Group Leaders.
– Frequently check, identify issues and coordinate with Merchandising Dept. and other Store Operation Depts to ensure that merchandise is correctly priced and displayed in adequate quantity and good quality.
– Maintain all Point of Sale (POS) machines, tools and equipment in good working condition.
– Responsible for collecting contents of cash registers at the end of each day and delivering funds to Store Accounting Dept. if working at night shift.
– Investigate and correct errors made at the cash registers in a timely manner; report errors to Cashier Manager.
– Assist subordinates in difficult/complicated cases at Cashier counters.
 
3. Support Online Sales & management:
– To manage group to handle online orders in daily basis to complete all orders in time with effective quality of work
– To ensure all customers’ inquiries from various touch points (hotline, email, fanpage comment & message) are handled on time with appropriate manner.
– Mannage operation flow well for all team, include Picker, Delivery staff, …
– Follow key performance indicators (Sales revenue, number of Orders, % cancellation before & after handover to delivery).
– Follow up and take actions to achive target sale.
 
4. Manpower Management:
– Plan Monthly Division’s duty roster and manpower schedule.
– Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations.
– Monitor Group Leader(s), General Staff (s)’ attendance and attire.
– Approve duty roster, shift plan raised by Group Leader(s).
– Be responsible for Group Leader(s)’s performance.
– Take part in recruitment & selection activities for Division’s staffing.
– Motivate, training and develop staff in order to encourage their professional development.
– Identify potential staff for succession planning purposes.
– Build and promote team work spirit
 
5. Rules and Regulations:
– Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.
– Check, monitor, remind and guide Group Leader(s), General Staff to follow the rules and regulations.
 
6. Expense Control & Other duties:
– Provide solutions to optimize resources and increase productivities
– Provide tools to optimize delivery costs
– Focus and make the guidance for tools and equipments for reasonable using
– Opening & closing Store.
– Monitor all activities in store to ensure that store work at normal
– Other tasks or responsibilities as assigned by direct Line Manager, Store Manager.
 
II. JOB REQUIREMENTS 
 
1. Qualification and Job Requirements: 
– University Degree
– At least 5 years experience, including 2 year experience as Cashier Manager or 2 years experiences as Cashier leader in Supermarket/Shopping center
– Minimum 2 years related experience is customer service
 
2. Preferred skills
– Good communication skills.
– Good command of verbal English
– Have a polite, tactful and friendly attitude
– Have good understanding of the needs of customers
– Teamwork skill: Actively promote team work.
– Service orientation: customer service minded
– Leadership: Acting leadership by example.
– Persuasion: Ability to persuade others in specific situations.
– Computer literate: Word, Excel, Powerpoint
– Reasoning ability: Ability to definite problems. Ability to solve practical problems and deal with difficult situations

III. CONTACT INFORMATION

Please send your resume to email:

  • hr.xuanthuy@aeon.com.vn (Ms. Nhi) 
  • anh.duong@aeon.com.vn (Ms. Minh Anh)
  • hoa.nguyenthanh@aeon.com.vn (Ms. Hoa)

Tel: (024) 6277 8333 – Số nội bộ: 765 / 771

IV. WORKING LOCATION:

AEON XUÂN THỦY – Số 122 – 124 Xuân Thủy, Cầu Giấy, Hà Nội (Tòa Mipec)

Aeonmall messenger