[HÀ ĐÔNG] QC OFFICER – NHÂN VIÊN QUẢN LÝ CHẤT LƯỢNG

I. MÔ TẢ CÔNG VIỆC

– Kiểm tra, kiểm soát chất lượng và điều kiện vệ sinh của sản phẩm được sản xuất.
– Kiểm tra ATVSTP theo tiêu chuẩn của Aeon tại từng nơi sản xuất đảm bảo tuân thủ quy định 1 lần/tuần.
– Tổng hợp và hướng dẫn nhân viên kiến thức ATVSTP, các quy trình, quy định mới.
– Hướng dẫn & kiểm tra thực hiện 5S tại nơi các cửa hàng.
– Chuẩn bị tài liệu để hỗ trợ đối ứng với các cuộc kiểm tra, thanh tra liên quan đến an toàn thực phẩm

II. YÊU CẦU CÔNG VIỆC

– Tốt nghiệp Cao đẳng, Đại học.
– Có kinh nghiệm ít nhất 1 năm ở vị trí QC/QA trong lĩnh vực sản xuất thực phẩm, trung tâm chế biến. Ưu tiên có kinh nghiệm làm việc tại các đơn vị sản xuất bánh, bánh mì.
– Có thể đi công tác (Ví dụ: Vĩnh Phúc). Có thể đi làm ngày Lễ, Tết. Có thể làm việc theo ca nhằm đảm bảo công việc.
– Có khả năng làm việc đa tác vụ, có tư duy về dịch vụ khách hàng, có kỹ năng tin học văn phòng
– Khả năng giao tiếp tốt, có kỹ năng lập kế hoạch và báo cáo, có kỹ năng giải quyết vấn đề.

III. ĐỊA ĐIỂM LÀM VIỆC

– Trung tâm Bách hóa Tổng hợp và Siêu thị AEON Hà Đông
AEON Mall, Tổ dân phố Hoàng Văn Thụ, Phường Dương Nội, Quận Hà Đông, Hà Nội

IV. THÔNG TIN LIÊN HỆ

Ms. Hoa – HR Department
Email: hoa.nguyenthanh@aeon.com.vn

Phone: (024) 6277 8333 (Máy lẻ: 771)

[AEON LONG BIÊN] TRƯỞNG NHÓM QUẦY CÁ – GROUP LEADER FISH

I. MÔ TẢ CÔNG VIỆC
1. Nhiệm vụ ngành hàng:
a. Quản lý hàng hóa:
– Giám sát nhân viên để đảm bảo:
• Hàng hóa được bổ sung đầy đủ, trong điều kiện tốt và chất lượng.
• Tất cả hàng hóa trưng bày theo kế hoạch hoặc hướng dẫn từ Quản lý cấp trên/ Thu mua và tất cả giá giữa hàng hóa trưng bày và thẻ giá đều được kiểm tra.
• Kiểm tra giá trên POS/ SST và thay đổi nhãn giá (nếu cần) được hoàn tất trước khi siêu thị mở cửa.
– Đặt hàng với Nhà cung cấp và nhận hàng từ bộ phận Giao nhận hàng hóa .
– Quản lý lượng hàng tồn kho và đặt hàng lại khi hết hàng tồn kho. Đổi trả hàng bị hư hỏng.
– Tham gia kiểm kê định kỳ hàng tháng theo chỉ đạo của Quản lý cấp trên.
– Tham dự kiểm kê định kì hai năm một lần theo lịch trình.
b. Quản lý các hoạt động khác:
– Giám sát nhân viên để đảm bảo:
• Thiết bị vận hành, ánh sáng và đồ đạc (gondola, xe đẩy, giá, v.v.) ở trong tình trạng tốt.
• Sàn bán hàng được giữ sạch sẽ và gọn gàng.
• Quy trình an toàn cháy nổ được thực hiện đúng cách.
– Đặt POP (bảng giá), thực hiện trưng bày POP, kiểm tra POP để đảm bảo thông tin chính xác và đầy đủ.
– Hỗ trợ hoạt động đóng/ mở cửa siêu thị.
– Kiểm tra và xác minh sự khác biệt trong số liệu tồn kho & doanh số sau khi kiểm kê và báo cáo cho Quản lý cấp trên.
c. Dịch vụ khách hàng:
– Cung cấp các dịch vụ khách hàng tốt để khuyến khích tăng doanh số. Lịch sự và lắng nghe nhu cầu của khách hàng.
– Thông tin và giới thiệu cho khách hàng về hàng mới, chương trình khuyến mãi, chính sách thanh toán, đổi trả hàng, v.v.
– Xử lý các khiếu nại của khách hàng hoặc các khiếu nại do Nhân viên và các nhân viên tiếp thị gây ra.
– Tuân thủ các Quy tắc của Công ty về Dịch vụ Khách hàng (chào hỏi, mỉm cười, cúi chào và thái độ với khách hàng).

2. Bán hàng và lợi nhuận:
– Phối hợp với Nhà cung cấp thực hiện các chương trình khuyến mại.
– Xác định các mặt hàng bán chậm và chất lượng không tốt. Ước tính nhu cầu của khách hàng và tham mưu với bộ phận thu mua.
– Lưu trữ hồ sơ các đơn mua hàng, bán hàng. Báo cáo định kỳ về doanh số bán chạy, kết quả bán hàng khuyến mãi, khảo sát thị trường/ khảo sát đối thủ cạnh tranh.
– Cung cấp số liệu bán hàng hàng ngày cho nhân viên tiếp thị của Nhà cung cấp.
– Hỗ trợ thu ngân đổi trả hàng theo yêu cầu.

3. Quản lý nhân lực:

– Lập kế hoạch và lập bảng phân công công việc, lịch làm việc và phân công cấp dưới trực tiếp.
– Đảm bảo đủ nhân lực trong quá trình kinh doanh trong các tình huống đột xuất.
– Chịu trách nhiệm về kết quả hoạt động của nhân viên.
– Xác định và giảm bớt những công việc không cần thiết để tăng năng suất của nhân viên.
– Thường xuyên đào tạo, động viên cấp dưới trong công việc hàng ngày.
– Xác định đội ngũ nhân viên tiềm năng cho mục đích lập kế hoạch người kế nhiệm.
– Xây dựng và phát huy tinh thần làm việc nhóm.

4. Nội quy và Quy định:

– Tuân thủ tất cả các quy trình làm việc, các chính sách, nội quy và quy định của công ty.
– Kiểm tra, theo dõi, nhắc nhở, hướng dẫn nhân viên và nhân viên tiếp thị thực hiện các nội quy, quy chế.

5. Các nhiệm vụ khác:

– Phụ trách đóng tầng khi hết giờ mở cửa.
– Hỗ trợ các bộ phận khác khi cần thiết.
– Các nhiệm vụ hoặc trách nhiệm khác theo sự phân công của Quản lý trực tiếp, Quản lý bộ phận và Giám đốc siêu thị.

II. YÊU CẦU CÔNG VIỆC

– Tốt nghiệp Trung cấp trở lên
– Có kinh nghiệm quản lí trong ngành bán lẻ ít nhất 1 năm, đặc biệt liên quan đến ngành hàng thực phẩm (ưu tiên thực phẩm tươi sống)
– Có thể làm việc theo ca (8h/ ngày, 6 ngày/ tuần), có thể đi làm ngày Lễ, Tết
– Kỹ năng phân tích tốt, có tư duy về dịch vụ khách hàng, có kỹ năng tin học văn phòng
– Khả năng làm việc nhóm, quản lý đội nhóm và chịu được áp lực công việc cao, có kỹ năng giải quyết vấn đề và bán hàng tốt

III. ĐỊA ĐIỂM LÀM VIỆC

– Trung tâm Bách hóa Tổng hợp và Siêu thị AEON Long Biên
Số 27 Cổ Linh, Phường Long Biên, Quận Long Biên, Hà Nội

IV. THÔNG TIN LIÊN HỆ

Ms. Trà – HR Long Biên Department
Email: hr.longbien@aeon.com.vn

Phone: (024) 6277 8333 (Máy lẻ: 767)

Assistant to General Manager – North & Central Merchandising

Working location: Hanoi Office, 27 Co Linh, Long Bien, Hanoi

Key Activities:
1. Clerical and Administrative support
2. Rules and Regulations
3. Report Merchandising
4. Other duties

Roles and responsibility:

  1. Clerical and Administrative support
    – Support General Manager to manage workload effectively
    – Follow and arrange working schedule for General Manager, including organizing of all appointments, meetings, travel arrangements, budgets and expense
    – Support in setting and implementing Company’s programs, operation plans
    – Receive, check-up all the documents, papers and reports before getting approval from General Manager
    – Schedule and implement internal and external meetings, tasks
    – Provide interpretation, translation and administrative support
    – Provide verbal interpretation for meetings and submit all meeting reports to General Manager
    – Prepare correspondence and reprts in Englis as needed
    – Archive documents, dispatches and records
    – Make sure General Manager’s communication is delivered to other Depts.
    – Support to set up meetings for other Depts under the request of General Manager
    – Follow and report working process of all Depts, sections to General Manager if needed.
    – Aggregate and review the operations of all Depts by their reports
    – Carry out independent researches if needed
    – Cooperate with other Depts to set up events of the Company
    – Be an effective link between General Manager and all staff”

    2. Rules and Regulations:
    – Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations
    – Check, monitor, remind and guide subordinates to follow the rules and regulations”

    3. Report MD
    Analys on figures, numbers. 

    4. Other duties
    Other tasks or responsibilities as assigned by General Manager

    Qualification and Job Requirements:

    1. – University degree
    2. – Having assistant expierence
    3. – Good problem solving skills
    4. – Good command of spoken and written English
    5. – Computer literate: Word, Excel, PowerPoint, Outlook
    and Internet 
    6. – Strong communication skill (both verbal & written).
    7. – Detail oriented and be able to handle multi-tasks
    8. – Excellent organizing and time-management skill
    9. – Analys skills on figures ,numbers.


    In order to apply, please send your CV to email: doan.pham@aeon.com.vn

[HANOI OFFICE] Talent Acquisition Executive (Chuyên viên Tuyển dụng)

Job Description

1. Develop and Execute Recruiting Process and Plans
– Ensure all vacancies are filled with the suitable candidates within the targeted time.
– Act as a member of recruitment interview panel.
– Obtain and assess reference checks of the candidates.
– Maintain recruitment database of qualified or potential candidates for current and future needs.
– Be responsible for press advertisement placement and able to recommend innovative and creative
design in order to get best results.
– Develop and improve the recruitment processes to be more innovative and cost effective.
– Advise hiring managers on recruitment matters.
– Control recruitment expenses within the budget.
– Conduct exit interview and analyse the reasons of resignation.
– Plan, prepare and hold job fair to attract candidates.
– Participate in Branding activities.

2. Coordinate and Implement University Recruiting Initiatives
– Coordinate with universities, events in relation to targeted hires.
– Running Management Trainee program to attract the most potential candidates2

3. Rules and Regulations
– Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.
– Check, monitor, remind and guide subordinates to follow the rules and regulations

4. Other duties
Other tasks or responsibilities as assigned by HR Deputy Manager – Talent Acquisition

Qualifications & Job Requirements

– Minimum 03-05 years of talent acquisition and direct recruiting experience.
Candidates have experience in headhunting service companies is preferrable.
– Knowledge of HR related regulations and laws of Vietnam
– Excellent knowledge of sourcing and recruitment techniques including social media.
– Good command of English, both verbal and written.
– Effectively manage multiple searches for candidates in different fields.

Other information

Work location: 27 Cổ Linh, Long Biên, Hà Nội (Aeon Long Biên) 

Working time: 8:30 – 17:30 from Monday – Friday and 1 Saturday per month

Contact information: Mr. An (Email: ducan.nguyen@aeon.com.vn)

[HANOI OFFICE] TALENT ACQUISITION OFFICER

Primary Objective/ Role:

A Recruitment Officer is responsible for fulfilling the tactical objectives of company business through hiring and retaining employees.

Roles and responsibilities:

  1. Recruitment (50%)
    • Coordinate with Hiring Manager to understand the scope, responsibilities and requirements of positions to be filled.
    • Define job accountabilities and requirements of vacancies, make necessary adjustments to the description and expectation to fill in the positions.
    • Implement recruiting process: phone screening, interviews, reference check, offer…
    • Follow up with filled vacancy to ensure the selected candidate to meet company’s needs, resolve issues with Hiring Manager on staffing actions.
    • Manage existing candidate database to exploit for future positions.
    • Maintain a good relationship with candidates for future and/or unexpected hiring need
    • Create strong network within company, vocational centers and universities, in social channels to maximize the chances.
    • Identify appropriate channels for sourcing potential candidates, take initiatives for attracting and retaining talents.
    • Manage applicant information in recruitment database in proper manner.
    • Stay up-to-date with industry trends
    • Conduct exit interview and analyse the reasons of resignation.
    • Prepare recruitment reports weekly/ monthly
  2. Employer Branding Support (20%)
    • Participate in Branding activities through social media channels.
    • Coordinate with universities, events in relation to targeted hires.
    • Support Management Trainee program to attract the most potential candidates.
  3. Rules and Regulations (20%)
    • Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.
    • Check, monitor, remind and guide subordinates to follow the rules and regulations.
  4. Other duties (10%)
    • Other tasks or responsibilities as assigned by Recruitment Executive or HR Deputy Manager –
      Manpower Planning.

Qualification and Job Requirements:

  • University degree. Prefer candidates with major in Human Resources Management
  • Fresh graduate or 1 ~ 3 years of direct recruiting experience
  • Knowledge of HR related regulations and laws of Vietnam
  • Good command in using MS. Office software
  • Good interpersonal & teamwork skills
  • Self-motivated, highly committed, hard working and responsible to work under high pre
  • Good appearance, nice, good looking
  • Good command of English, both verbal and written.

Other information

Work location: 27 Cổ Linh, Long Biên, Hà Nội (Aeon Long Biên)

Working time: 8:30 – 17:30 from Monday – Friday and 1 Saturday per month

Contact information: Ms. Huyen (Email: huyen.nguyen@aeon.com.vn)

[HANOI OFFICE] CORPORATE COMMUNICATIONS (CC) EXECUTIVE

Primary Objective/ Role:

As a member of the Corporate Communications department, this position plays a critical role contributing to one of the company’s goal that is to “strengthen AEON Holistic Brand in Vietnam Retail Industry” by realizing 2 missions below:

1. Enhance AEON Brand Image in the Perception of both External & Internal Stakeholders. That ensures the synergy of 3 Brand Pillars:

  • Product/ Store Brand: at AEON Vietnam, the product brand pillar is divived into 2 key sub-pillars. That are:
    • Store/ Business Segment Brand: e.g. “AEON General Merchandise Store”, “Glam Beautique Specialty Store”, “MaxValu Supermarket”, “AEONESHOP E-Commerce”, etc.
    • Product/ Goods Brand: e.g. “TOPVALU – AEON Private Brand Product”, etc.
  • Employer Brand: “AEON Vietnam”, which is branding and promoting AEON Vietnam Workplace as an Employer of Choice in Vietnam Retail Industry
  • Corporate Brand: “AEON Vietnam”, which is to build the perception that unites a group of products/ services under the single name, a shared visual identity, and a common set of symbols

2Minimize the negative impact on AEON Brand caused by media crisis

Roles and Responsibility

1. Public Communications (40%): to strengthen AEON Brand in the perception of multi-stakeholders by planning and implementing the effective communications projects/ campaigns

Role: This position, playing as a storyteller, who bridge the company’s stakeholders and AEON by the audiences’ insight-driven story. Thus helping to build a long-lasting and trustworthy relationship and drive the target audiences’ understanding, support and love to AEON Brand.
Goal: enhance AEON Vietnam’s brand performance to both internal and external stakeholders through effective communications
Tactic:
[1.1] Planning and implementing communications activities which are PR retainer, PR retaining, Communications campaigns;
[1.2] Organising and conducting communications focused events which are press conference, opening, launching, etc.
[1.3] Develoing and writing communications content such as news release, articles, corporate profile, corporate brochure, video script, presentation, official letters, media interview, etc.

2. Media Relations (30%): to build and maintain the AEON good relationship with the journalists to generate the positive and earned media for AEON Brand

[2.1] Media Engagement:
(a) Developing and sustaining the network and relationships with journalists, particular with economy and market sections
(b) Organising and implementing regular and ad-hoc media engagement activities

[2.2] Media Appreciation

[2.3] Media Interview & Partnership: Being a primary contact to receive and handle media enquiries/ media issues

3. Crisis Management (20%): to minimize negative impact to brand image and reputation through managing & handling media crisis

[3.1] Daily Media Moniroting and Social Media Listening for potential crisis alert

[3.2] Being responsible to work with the related departments for related tasks which are assigned by direct supervisor in media crisis handling

4. Brand Identity Management & Reporting (10%)

[4.1] Brand Identity Management: Supervising and consulting on any use of AEON Trademark/Tradename, Brand Guideline

[4.2] Reporting tasks: being accountable for AEON Brand Performance reports, which are:
[a] Mass Media report: Quarterly & Year-end
[b] Social Media Report: Twice a year
[c] Brand Health Check: every 3 years

Qualification and Job Requirements

  • University degrees in 1 of following study fields: Communications, Marketing, Multi-Media, Business Administration, etc.
  • Minimum 3 years of experiences in 1 of following fields: Communications, Corporate Affairs, Public Relations, MKT, etc.
  • Experienced in Corporate Communications field is not required, but a plus point

Preferred skills

  • Project Management
  • Customer-oriented Mindset
  • Interdepartmental Collaboration
  • Oral & Written Communications
  • Strong Research, Information Filtering & Data- Analysis
  • Problem Solving
  • Fluent in English (spoken & written)
  • Adaptability
  • Digital Literacy: Social Media, Canva, etc.
  • Office Litercy: Microsoft Office, Outlook, etc.
  • Logical & Critical Thinking
  • Good Sense of Leadership

Other information

Work location: 27 Cổ Linh, Long Biên, Hà Nội (Aeon Long Biên)

Working time: 8:30 – 17:30 from Monday – Friday and 1 Saturday per month

Contact information: Mr. An (Email: ducan.nguyen@aeon.com.vn)

[HCM] Merchandising Executive – Hardline – Electric/ Audio – Visual ( Chuyên viên thu mua – Ngành hàng Điện máy – Điện tử)

Roles and responsibilities:

  • Responsibility of “the target of Sales”, Margin, Rebates, Manage Purchase-Sales-Inventory
  • Manage the performance of a defined category assortment plan effectively in terms of pricing, promotion, products assortment, quality of products, planning and allocation.
  • Research, analyze and evaluate the market /competitors
  • Supplier management, negotiation of trading terms, rebates etc.
  • Ensure that the Pricing Strategy
  • Design and implement with Merchandising Planograms delivering right space allocation and achieve the best productivity of each gondola.
  • Achievement of Commercial Key Performance Indicator
  • Work out 52W sales and promotion plan, event plan
  • Re-assess SKU/item performance on a regular basis to identify and deal with any old stock
  • Proactively evaluate and act on results of promotional activity
  • Other duties

Qualification and Job Requirements:
1. University degree, preferably in Economics, Business Management or related subjects.
2. 04 year experience in retail with the same scope (merchandising/buying).

Preferred skills:
1. Fluency in Vietnamese and English languages (both written and oral).
2. Customer-focused.
3. Show the passion of the merchandise career.
4. Good communication and negotiation skills.
5. Self-disciplined with ability to work independently and under pressure.
6. Strong analytical ability and good in data/ figures.
7. Abilities to use computer, office programs and database.

Contact email: maiphuong.nguyen@aeon.com.vn

[HANOI OFFICE] Training Executive (Trainer) – Chuyên viên Đào tạo

Primary Objective:

Training Executive is responsible for planning, developing, implementing and evaluating training and development programs in organizations. 

Roles and responsibilities:

1. Conduct Training Need Analysis (TNA)
– Determine necessary training demand with other Depts.
– Continuously improve TNA process to meet increasing workload and complex situation.
– Compose Training Standard Operation Process (SOP) to guide Training Officer and other Depts. Staff involved in training process.
– Get exposed to operation working environment daily, weekly, monthly to measure effectiveness of training activities & implement TNA

2. Prepare lessons
– Meet and work with other Depts. to identify the needs and execute training events.
– Design staff training programs based on company and employee needs.
– Develop full set of training materials, including Training Slides, Training Outline, Training Guideline, Test
– Plan, organize, and implement a range of training activities.
– Cooperate with the external training vendors or trainers in order to deliver adequate, effective training programs and courses.
– Transfer training content to e-learning system

3. Organize training courses
– Facilitate training sessions by leading group discussion or role-playing activities; assist foreign trainers if needed.
– Plan, get and manage training budget.
– Prepare and deliver documents, tests, forms to employees if needed, and make sure all employees are provided with adequate documents.
– Hold meetings and presentations on learning material.
– Oversee the quality of training sessions run by external vendors and trainers.

4. Evaluate training courses
– Evaluate training effectiveness and report to higher management.
– Develop, improve and redesign the quality and contents of training programs in order to enhance employee’s skills if needed.
– Conduct Grade G1, G2 tests to support the evaluation of their performance.
– Be responsible for assisting the supervision of G1, G2 staff including the hiring process, performance management, training and assigning mentors
– Continuously initiate improvement to enhance training efficiency and effectiveness

5. Rules and Regulations
– Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.
– Check, monitor, remind and guide subordinates to follow the rules and regulations.

6. Other duties
– Coordinate with other Depts. to take part in organizing Aeon annual events, including: look for event conventions to hold Aeon events and negotiate for the best possible price.
– Other tasks or responsibilities as assigned by Academy Manager.

Qualification and Job Requirements:

  • University degree.
  • Minimum 03 years of training experience.
  • Good knowledge of spoken and written English.
  • Computer literate: Word, Excel, PowerPoint, Outlook and Internet.
  • Strong communication skills, especially public speaking and presentation
  • Organization skill, adatapility
  • Positive thinking and humble

Preferred skills

  • Good problem solving skill.
  • Strong time management and teamwork skills.
  • Have a polite, tactful and friendly attitude.

Please send CV to Ms. Minh Phương: minhphuong.vu@aeon.com.vn

Subject: [AEON VIETNAM] APPLICATION FOR Academy Executive

Aeonmall messenger