[Bình Dương] Trưởng Nhóm Quầy Rau & Trái Cây

I. MÔ TẢ CÔNG VIỆC


1. Nhiệm vụ ngành hàng:
a. Quản lý hàng hóa:
– Giám sát nhân viên nhằm đảm bảo:
• Hàng hóa được bổ sung đầy đủ, trong điều kiện và chất lượng theo tiêu chuẩn, đạt yêu cầu
• Tất cả hàng hóa được trưng bày theo kế hoạch/ hướng dẫn từ Quản lý cấp trên/ Thu mua và tất cả giá giữa hàng, đảm bảo hàng hóa trưng bày và thẻ giá khớp 
• Thường xuyên kiểm tra giá và thay đổi nhãn giá (nếu cần) được hoàn tất trước giờ siêu thị mở cửa.
– Đặt hàng với Nhà cung cấp và nhận hàng lưu kho từ bộ phận Giao nhận hàng hóa .
– Quản lý số lượng hàng tồn kho và tiến hành đặt hàng theo nhu cầu. Kiểm soát để đổi, trả hàng bị hư hỏng.
– Tham gia kiểm kê định kỳ hàng tháng, hàng năm theo chỉ đạo của Quản lý cấp trên và định kì theo lịch từ phía Công ty
b. Quản lý các hoạt động khác:
– Giám sát nhân viên để đảm bảo:
• Thiết bị vận hành, hệ thống ánh sáng và đồ đạc (gondola, xe đẩy, giá, v.v.) luôn ở trong tình trạng tốt.
• Sàn bán hàng được giữ sạch sẽ và gọn gàng.
• Tuân thủ quy trình phòng cháy chữa cháy.
– Đặt POP (bảng giá), thực hiện trưng bày POP, kiểm tra POP để đảm bảo thông tin chính xác và đầy đủ.
– Thực hiện hoạt động đóng/ mở cửa siêu thị.
– Kiểm tra, xác minh sự khác biệt trong số liệu tồn kho & doanh số bán hàng sau khi kiểm kê và gửi báo cáo cho Quản lý cấp trên.
c. Dịch vụ khách hàng:
– Cung cấp các dịch vụ khách hàng tốt để khuyến khích tăng doanh số. Luôn lịch sự và lắng nghe nhu cầu của khách hàng.
– Thông tin và giới thiệu cho khách hàng về sản phẩm mới, các chương trình khuyến mãi, chính sách thanh toán, đổi trả hàng, v.v.
– Xử lý các khiếu nại của khách hàng hoặc các khiếu nại do Nhân viên và các nhân viên tiếp thị gây ra.
– Tuân thủ các Quy tắc của Công ty về Dịch vụ Khách hàng (chào hỏi, mỉm cười, cúi chào và thái độ với khách hàng).

2. Bán hàng và lợi nhuận:
– Phối hợp với Nhà cung cấp thực hiện các chương trình khuyến mại.
– Xác định các mặt hàng bán chậm và chất lượng không tốt. Ước tính nhu cầu của khách hàng và tham mưu với bộ phận thu mua.
– Lưu trữ hồ sơ các đơn mua hàng, bán hàng. Báo cáo định kỳ về doanh số bán chạy, kết quả bán hàng khuyến mãi, khảo sát thị trường/ khảo sát đối thủ cạnh tranh.
– Cung cấp số liệu bán hàng hàng ngày cho nhân viên tiếp thị của Nhà cung cấp.
– Hỗ trợ thu ngân đổi trả hàng theo yêu cầu.

3. Quản lý nhân lực:

– Lập kế hoạch và lập bảng phân công công việc, lịch làm việc và phân công cấp dưới trực tiếp.
– Đảm bảo đủ nhân lực trong quá trình kinh doanh trong các tình huống đột xuất.
– Chịu trách nhiệm về kết quả hoạt động của nhân viên.
– Xác định và giảm bớt những công việc không cần thiết để tăng năng suất của nhân viên.
– Thường xuyên đào tạo, động viên cấp dưới trong công việc hàng ngày.
– Xác định đội ngũ nhân viên tiềm năng cho mục đích lập kế hoạch người kế nhiệm.
– Xây dựng và phát huy tinh thần làm việc nhóm.

4. Nội quy và Quy định:

– Tuân thủ tất cả các quy trình làm việc, các chính sách, nội quy và quy định của công ty.
– Kiểm tra, theo dõi, nhắc nhở, hướng dẫn nhân viên và nhân viên tiếp thị thực hiện các nội quy, quy chế.

5. Các nhiệm vụ khác:

– Phụ trách đóng tầng khi hết giờ mở cửa.
– Hỗ trợ các bộ phận khác khi cần thiết.
– Các nhiệm vụ hoặc trách nhiệm khác theo sự phân công của Quản lý trực tiếp, Quản lý bộ phận và Giám đốc siêu thị.

II. YÊU CẦU CÔNG VIỆC

– Tốt nghiệp Trung cấp trở lên
– Có kinh nghiệm quản lí trong ngành bán lẻ ít nhất 1 năm, đặc biệt liên quan đến ngành hàng thực phẩm
– Có thể làm việc theo ca (8h/ ngày, 6 ngày/ tuần), có thể đi làm ngày Lễ, Tết
– Kỹ năng phân tích tốt, có tư duy về dịch vụ khách hàng, có kỹ năng tin học văn phòng
– Khả năng làm việc nhóm, quản lý đội nhóm và chịu được áp lực công việc cao, có kỹ năng giải quyết vấn đề và bán hàng tốt

III. ĐỊA ĐIỂM LÀM VIỆC

– AEON Bình Dương New City – SORA gardens SC, Lô C19, Đường Hùng Vương, Phường Hòa Phú, TP. Thủ Dầu Một, Tỉnh Bình Dương

IV. THÔNG TIN LIÊN HỆ

Ms. Loan – HR AEON Bình Dương New City

Email: hr.bdnewcity@aeon.com.vn

Tel: 0274 6 252 468 (ext: 110)

[HCM] SKILL DEVELOPMENT EXECUTIVE – FOODLINE

MAIN DUTIES

1. Skill test

Planning schedule to organization of skill test of Foodline 1 (Fish/Meat/Produce)

– Building standard about skill test

– Check & measure the content

– Evaluate &  Certify skill trainer

2. Skill contest

Check and support organizing the yearly skill test, contest

– Standardize & update test content – organization.

3. Training & development

– Check and improve operation skill

Training retail trainee

– Standard & update the operation training content

– Yearly re-training skill

4. Support for opening new GMS, SSM

– Modify and build the technical training document

– Organize training the technical skills for new staff

5. Apply new projects to improve efficiency and productivity

REQUIREMENTS:

  • College degree, preferably in Economics, Business Management or related subjects
  • Over 3 years experience in retail market.
  • Operation knowledge and training skill (Fish/Meat/Produce)
  • Abilities to use computer, office programs and database.
  • Good communication skill (both verbal & written).
  • Good command of spoken and written English
  • Time-management and team work skills.
  • Ready to business travel

Contact: Ms. Phương – minhphuong.vu@aeon.com.vn

[Aeon Bình Dương Canary] Trưởng Nhóm Rau & Trái Cây

I. MÔ TẢ CÔNG VIỆC:

1. Quản lý vận hành

– Đảm bảo hàng hóa được đầy đủ, giá cả trong tình trạng & chất lượng tốt.

– Đảm bảo tất cả hàng hóa trưng bày tuân theo cấu trúc, quy định.

– Đặt hàng trực tiếp với Nhà cung cấp và nhận hàng.

– Quản lý hàng tồn kho và đổi trả hàng hư hỏng.

– Khu vực bán hàng được giữ sạch sẽ và gọn gàng.

– Đảm bảo về an toàn vệ sinh thực phẩm khu vực sơ chế và sàn bán hàng (ngành hàng thực phẩm).

2. Dịch vụ khách hàng

– Cung cấp dịch vụ tốt nhất đến khách hàng, lịch sự và lắng nghe nhu cầu của khách hàng.

– Tiếp nhận thông tin và giới thiệu cho khách hàng về hàng mới về, khuyến mãi, chính sách đổi trả, v.v.

– Xử lý/ Giải quyết các khiếu nại của khách hàng.

3. Doanh thu và Lợi nhuận

– Phối hợp với Nhà cung cấp thực hiện các chương trình khuyến mãi.

– Xác định những mặt hàng có doanh số thấp và chất lượng không tốt. Ước tính nhu cầu của người tiêu dùng và tư vấn cho bộ phận bán hàng.

– Lưu trữ hồ sơ đơn đặt hàng, bán hàng. Báo cáo định kỳ về top doanh số, kết quả bán hàng khuyến mãi, khảo sát thị trường/khảo sát đối thủ cạnh tranh.

5. Quản lý nhân sự

– Lập kế hoạch và phân công ca làm việc cho Nhân viên & Tiếp thị (nếu có).

– Đảm bảo đủ nhân lực trong quá trình vận hành khi có tình huống đột xuất.

– Đảm bảo sự có mặt và trang phục của Nhân viên.

– Xây dựng và phát huy tinh thần làm việc nhóm.

6. Các nhiệm vụ hoặc trách nhiệm khác theo sự phân công của Trưởng Quầy hoặc Trưởng Bộ Phận.

II. YÊU CẦU:

– Tốt nghiệp Trung cấp hoặc Cao đẳng trở lên.

– Có kinh nghiệm ở vị trí tương tự trong lĩnh vực bán lẻ, chuỗi cửa hàng, siêu thị tiện lợi, FMCG, F&B, … hoặc kiến thức về ATVSTP

– Có khả năng làm việc dưới áp lực cao & khả năng dẫn dắt đội nhóm tốt.

– Có kỹ năng quản lý hàng hóa, vật tư, kỹ năng bán hàng là một lợi thế.

– Có thể làm việc theo ca và làm được Lễ, Tết.

– Kỹ năng tổng hợp, báo cáo, vi tính văn phòng tốt.

III. ĐỊA ĐIỂM: Aeon Canary – Số 01 Đại lộ Bình Dương, P. Thuận Giao, TP. Thuận An, Bình Dương.

IV: THÔNG TIN LIÊN HỆ & ỨNG TUYỂN:

Gửi CV về email: hr.canary@aeon.com.vn

SĐT: 0274 6259 666 – EXT: 261 

 

[AEON Tạ Quang Bửu Q.8] Truởng Nhóm Quầy Thịt

Mô tả công việc:
1/ Hoạt động khu vực bán hàng

– Đặt bảng thông tin, bảng giá cho tất cả các sản phẩm tại khu vực bán hàng
– Vệ sinh khu vực bán hàng: kệ, sàn & đảm bảo sàn bán hàng theo tiêu chuẩn cửa hàng
– Bảng giá được trưng bày đúng cách
– Quy trình phòng cháy chữa cháy được thực hiện đúng
– Duy trì FSH theo quy định của công ty
– Đảm bảo đầy đủ hàng trưng bày tại khu bán hàng
– Kiểm tra hạn sử dụng tất cả hàng hóa tại khu vực bán hàng
– Trưng bày sản phẩm theo quy định
– Thực hiện thủ tục quản lý hàng hóa như: nhận hàng, hủy hàng, lấy hàng….

2/ Dịch vụ khách hàng

– Phục vụ khách hàng theo quy định của công ty
– Hỗ trợ quầy thu ngân
– Giải quyết các khiếu nại của khách hàng liên quan đến chất lượng sản phẩm

3/ Tiêu chuẩn kho

– Giữ khu vực kho theo tiêu chuẩn cửa hàng
– Sắp xếp hàng tồn ở kho gọn gàng
– Giữ và duy trì quy định FSH
– Dọn dẹp kho theo lịch


Yêu cầu:
– Tốt nghiệp cao đẳng
– Có kinh nghiệm từ 3 năm trong lĩnh vực bán lẻ và/hoặc thực phẩm
– Có thể làm việc theo ca (8 tiếng/ngày và 6 ngày/tuần) & vào các ngày lễ

– Kỹ năng giao tiếp tốt
– Thái độ tốt

Quyền lợi:
– Phụ cấp theo tính chất công việc
– Phụ cấp cơm, phụ cấp xăng xe
– Phụ cấp chuyên cần
– Quà mừng vào các dịp lễ/tết
– Lương tháng 13 (cam kết)
– Thưởng thành tích, thưởng doanh số bán hàng
– Phép năm: 12 ngày/năm
– Teambuilding hằng năm
– Tài trợ học phí
– Chiết khấu mua hàng
– Cơ hội học hỏi và phát triển

Thông tin liên hệ: BP Tuyển Dụng

Email: thutrang.pham@aeon.com.vn

[AEON HUẾ] – TRƯỞNG NHÓM/ GROUP LEADER

Candidate can apply Group Leader position for one of following:

  • Foodline (Fish/ Meat/ Produce/ Nonfood-HBC/ Grocery/ D&D/ Confectionary/ Beverage)
  • Softline (Men/ Ladies/ Kids/ SBA)
  • Hardline (Household/ Bike/ Stationary)
  • Customer Service & Cashier
  • Omni Chanel
  • MMD

JOB DESCRIPTION:

A. Roles and responsibilities:

1.Operations duties

a. Merchandise management

– Supervise General Staff to ensure:

• Merchandise is fully replenished, in good conditions & quality.

• All the display merchandise is according to schematic plan or instructions from supervisor/Merchandiser and all the price between display merchandise and price card is tally.

• Price checking on POS/SST and changing price label (if necessary) is completed before store opened.

– Order stock directly with Supplier and receive stock from MMD.

– Manage stock inventory and repeat order when inventory drops to a specific level. Return and exchange damaged goods.

– Support Foodline with monthly Stock Take as directed by supervisor.

– Attend bi-annual Stock Take as scheduled.

b. Non-merchandise management

– Supervise General Staff to ensure:

• Operational equipment, lighting and fixtures (gondola, wagon, shelves, etc.) are in good conditions

• Sales floor is kept clean & tidy.

• Fire safety procedure is carried out properly.

– Order POP, execute POP exhibition, check POP to ensure correct and adequate information

– Execute floor opening and closing

– Check and verify variances in stock & sales figures after Stock Take and make report to Line Manager

2.Customer service

– Provide good customer services to encourage “plus selling”. Be polite and listen alternatively to customer needs.

– Get information and introduce to customers about new arrivals, promotions, policies regarding to payment, returns/exchanges, etc.

– Handle complaints from customers or complaints raised by General Staff and promoters, difficult and complicated sales.

– Follow Company’s Rules on Customer Service (greeting, smiling, bowing and attitude towards customers).

3. Sales and Profits

– Co-ordinate with Suppliers to execute promotion schemes.

– Identify low sales items and not good quality. Estimate consumer demands and advise merchandising dept.

– Keep records of purchase orders, sales. Report periodically about top sales, promotion sales results, market survey/competitor survey.

– Provide every day sales figure of concess counter for promoters

– Support cashier in return/exchange merchandise as required.

4 .Manpower management

– Plan and prepare duty roster, shift plan and assign subordinates on duty.

– Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations.

– Ensure General Staff and Promoters’ attendance and attire.

– Be responsible for General Staff’s performance.

– Identify and reduce unnecessary tasks to increase staff productivity.

– Regularly train and motivate subordinates in daily works.

– Identify potential staff for succession planning purposes.

– Build and promote teamwork spirit.

5. Rules and Regulations

 – Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.

– Check, monitor, remind and guide General Staff and Promoters to follow the rules and regulations

6. Others duties:

– Closing floor in charge.

– Support other departments as necessary.

– Other tasks or responsibilities as assigned by direct Division Leader, Line Manager and Store Manager.

B. Qualification and Job Requirements:

  • Intermediate Degree
  • Ability to communicate in English (verbal & written).
  • Good communication, problem solving and leadership skills
  • Be able to work at shift & public holidays
  • Ability to cope with stressful situation at work
  • Self-disciplined with ability to work independently
  • Have ability to relocate to other Stores as per Company’s assignment is a plus.

If you are interested in the position, please do not hesitate to send your application to HR Dept: tuyendung.hn@aeon.com.vn

Tel: (024) 6277 8333 – EXT: 763

[AEON HUẾ] – TRƯỞNG QUẦY/ DIVISION LEADER

Candidate can apply Division Leader position for one of following:

  • Foodline (Fish/ Meat/ Produce/ Nonfood-HBC/ Grocery/ D&D/ Confectionary/ Beverage)
  • Softline (Men/ Ladies/ Kids/ SBA)
  • Hardline (Household/ Bike/ Stationary)
  • Customer Service & Cashier
  • Omni Chanel
  • MMD

JOB DESCRIPTION:

A. Roles and responsibilities:

1.Operations duties

a. Merchandise management

– Supervise Group Leader(s) and General Staff to ensure:

• Merchandise is fully replenished, in good conditions & quality.

• All the display merchandise is according to schematic plan and all the price between display merchandise and price card is tally.

• Changing price label (if necessary) is completed before store opens.

– Order stock directly with Suppliers and receive stock from MMD.

– Verify and approve inventory orders raised by Group Leader(s).

– Plan manpower, prepare and attend bi-annually Stock Take as scheduled.

– Support Foodline with monthly Stock Take as directed by supervisor.

– Plan, assign duties for Group Leader(s) and General Staff to make necessary preparation for Membership Day & Mommy Day and Public Holidays.

b. Non-merchandise management

– Supervise Group Leader(s) and General Staff to ensure:

• Operational equipment, lighting and fixtures (gondola, wagon, shelves, etc.) are in good conditions

• Sales floor is kept clean & tidy

• All backrooms are locked in good conditions

• POP execution is carried out properly

• Fire safety procedure is carried out properly

– Check and verify variances in stock & sales figures after Stock Take and make report to Line Manager.

– Execute store opening & closing as directed by supervisor.

2.Customer service

– Provide good customer services to encourage “plus selling”. Be polite and listen alternatively to customer needs.

– Get information and introduce to customers about new arrivals, promotions, policies regarding to payment, returns/exchanges, etc.

– Handle customer complaints raised by Group Leader(s), difficult and complicated sales.

– Follow Company’s Rules on Customer Service (greeting, smiling, bowing and attitude towards customers).

3. Sales and Profits

– Brief Group Leader(s) on yesterday sales achievement, today sales budget, up-to-date sales achievement, promotion and company updates.

– Brief promoters on promotion scheme.

– Breakdown the sales target given by Line Manager to each Group Leader and take responsibilities for sales target achievement of the division.

– Overall plan and supervise the execution of promotion schemes.

– Observe/gather information/suggestion from Group Leader(s) about sales trend, customer demands and advise Merchandising Dept. for any changes/improvement in merchandise assortment, quality and quantity.

– Gather and consolidate all periodical reports from Group Leader(s) about top sales, promotion sales results, market survey/competitor survey and submit to Line Manager.

4 .Manpower management

– Plan Monthly Division’s duty roster and manpower schedule.

– Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations.

– Monitor Group Leader(s), General Staff and Promoter’s attendance and attire.

– Approve duty roster, shift plan raised by Group Leader(s).

– Be responsible for Group Leader(s) and General Staff’s performance.

– Take part in recruitment & selection activities for Division’s staffing.  Motivate, training and develop staff in order to encourage their professional development.

– Identify potential staff for succession planning purposes. – Build and promote team work spirit.

5. Rules and Regulations

 – Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.

– Check, monitor, remind and guide Group Leader(s), General Staff and Promoter(s) to follow the rules and regulations

6. Others duties:

– Opening store, Closing store.

– Be on duty and act as Line Manager’s roles when Line Manager’s not present at work (i.e. is on leave or on business trip).

– Other tasks or responsibilities as assigned by direct Line Manager and Store Manager.

B. Qualification and Job Requirements:

  • College Degree
  • Fluency in Vietnamese and English languages (both written and oral)
  • Good problem solving & presentation skills, problem solving and sales skills
  • Be able to work at shift & public holidays
  • Ability to cope with stressful situation at work
  • Leadership: Acting leadership by example
  • Have ability to relocate to other Stores as per Company’s assignment is a plus.

If you are interested in the position, please do not hesitate to send your application to HR Dept: tuyendung.hn@aeon.com.vn

Tel: (024) 6277 8333 – EXT: 763

[AEON XUÂN THỦY] TRƯỞNG NHÓM CÁC SALES LINE (THỰC PHẨM 1, THỰC PHẨM 2, THỜI TRANG – PHỤ KIỆN & TRẺ EM, ĐIỆN MÁY – GIA DỤNG)

I. KEY RESPONSIBILITIES 

1. Operations duties

(a.) Merchandise management

– Supervise General Staff to ensure:

• Merchandise is fully replenished, in good conditions & quality

• All the display merchandise is according to schematic plan or instructions from supervisor/Merchandiser and all the price between display merchandise and price card is tally

• Price checking on POS/SST and changing price label (if necessary) is completed before store opened.

– Order stock directly with Supplier and receive stock from MMD.

– Manage stock inventory and repeat order when inventory drops to a specific level. Return and exchange damaged goods.

– Support Foodline with monthly Stock Take as directed by supervisor.

– Attend bi-annual Stock Take as scheduled.

(b.) Non-merchandise management

– Supervise General Staff to ensure:

• Operational equipment, lighting and fixtures (gondola, wagon, shelves, etc.) are in good conditions

• Sales floor is kept clean & tidy

• Fire safety procedure is carried out properly.

– Order POP, execute POP exhibition, check POP to ensure correct and adequate information

– Execute floor opening and closing

– Check and verify variances in stock & sales figures after Stock Take and make report to Line Manager

(c.) Customer service

– Provide good customer services to encourage “plus selling”. Be polite and listen alternatively to customer needs.

– Get information and introduce to customers about new arrivals, promotions, policies regarding to payment, returns/exchanges, etc.

– Handle complaints from customers or complaints raised by General Staff and promoters, difficult and complicated sales.

– Follow Company’s Rules on Customer Service (greeting, smiling, bowing and attitude towards customers).

2. Sales and Profits

– Co-ordinate with Suppliers to execute promotion schemes.

– Identify low sales items and not good quality. Estimate consumer demands and advise merchandising dept.

– Keep records of purchase orders, sales. Report periodically about top sales, promotion sales results, market survey/competitor survey.

– Provide every day sales figure of concess counter for promoters.

– Support cashier in return/exchange merchandise as required.

3. Rules and Regulations

– Follow all working procedures, the company’s policies, rules and regulations.

– Check, monitor, remind and guide General Staff and Promoters to follow the rules and regulations.

4. Other duties

– Closing floor in charge.

– Support other departments as necessary.

– Other tasks or responsibilities as assigned by direct Division Leader, Line Manager and Store Manager.

II. JOB REQUIREMENTS 

1. Qualification and Job Requirements:

– College or Technical School graduate.

– At least one-year related experience in retailing business or supermarket environment.

– Be able to work at shift & on Public holidays.

– Have ability to relocate to other Stores as per Company’s assignment is a plus.

2. Preferred skills:

– Good communication, problem solving and leadership skills.

– Customer focused.

– Self-disciplined with ability to work independently.

– Good presentation and sales skill.

– Computer literate (Word, Excel & Powerpoint).

– Ability to communicate in English (verbal & written).

III. CONTACT INFORMATION

Please send your resume to email:

  • hr.xuanthuy@aeon.com.vn (Ms. Nhi) 
  • anh.duong@aeon.com.vn (Ms. Minh Anh)
  • hoa.nguyenthanh@aeon.com.vn (Ms. Hoa)

Tel: (024) 6277 8333 – Số nội bộ: 765 / 771

IV. WORKING LOCATION:

AEON XUÂN THỦY – Số 122 – 124 Xuân Thủy, Cầu Giấy, Hà Nội (Tòa Mipec)

[AEON TÂN PHÚ] GROUP LEADER – FISH (FOODLINE 1)

Roles and responsibilities:

Operations duties
a. Merchandise management
– Supervise General Staff to ensure:
• Merchandise is fully replenished, in good conditions & quality.
• All the display merchandise is according to schematic plan or instructions from supervisor/Merchandiser and all the price between display merchandise and price card is tally.
• Price checking on POS/SST and changing price label (if necessary) is completed before store opened.
– Order stock directly with Supplier and receive stock from MMD.
– Manage stock inventory and repeat order when inventory drops to a specific level. Return and exchange damaged goods.
– Support Foodline with monthly Stock Take as directed by supervisor.
– Attend bi-annual Stock Take as scheduled.
b. Non-merchandise management
– Supervise General Staff to ensure:
• Operational equipment, lighting and fixtures (gondola, wagon, shelves, etc.) are in good conditions
• Sales floor is kept clean & tidy.
• Fire safety procedure is carried out properly.
– Order POP, execute POP exhibition, check POP to ensure correct and adequate information
– Execute floor opening and closing
– Check and verify variances in stock & sales figures after Stock Take and make report to Line Manager
c. Customer service
– Provide good customer services to encourage “plus selling”. Be polite and listen alternatively to customer needs.
– Get information and introduce to customers about new arrivals, promotions, policies regarding to payment, returns/exchanges, etc.
– Handle complaints from customers or complaints raised by General Staff and promoters, difficult and complicated sales.
– Follow Company’s Rules on Customer Service (greeting, smiling, bowing and attitude towards customers).

Sales and Profits
– Co-ordinate with Suppliers to execute promotion schemes.
– Identify low sales items and not good quality. Estimate consumer demands and advise merchandising dept.
– Keep records of purchase orders, sales. Report periodically about top sales, promotion sales results, market survey/competitor survey.
– Provide every day sales figure of concess counter for promoters
– Support cashier in return/exchange merchandise as required.

Manpower management
– Plan and prepare duty roster, shift plan and assign subordinates on duty.
– Ensure sufficient manpower during business in ad-hoc situations.
– Ensure General Staff and Promoters’ attendance and attire.
– Be responsible for General Staff’s performance.
– Identify and reduce unnecessary tasks to increase staff productivity.
– Regularly train and motivate subordinates in daily works.
– Identify potential staff for succession planning purposes.
– Build and promote teamwork spirit.

Other duties
– Closing floor in charge.
– Support other departments as necessary.
– Other tasks or responsibilities as assigned by direct Division Leader, Line Manager and Store Manager.

Qualification and Job Requirements:

  • College or Technical School graduate.
  • Good communication, problem solving and leadership skills.
  • Customer focused.
  • Self-disciplined with ability to work independently.
  • Good presentation and sales skill.
  • Computer literate (Word, Excel & Powerpoint).
  • Ability to communicate in English (verbal & written).
  • Be able to work at shift & on Public holidays.
  • Have ability to relocate to other Stores as per Company’s assignment is a plus.

Please send CV to Ms.Duyên – HR Dept. AEON Celadon Tân Phú

Email: hr.celadon@aeon.com.vn

Aeonmall messenger